Even kat sini ada air-cond, aku still dapat rasa peluh sejuk kat dahi jendul aku ni. Tapi aku tak pernah tunjuk jendul aku dengan pakai skarf n tudung ke belakang gila utk switch off aku punya jendul. Tak pernah. Malas nak riak. lol
So here i am. In a car with the other two men. How can i? Tadi..
-------
"Woi minah! Kau memang miskin ke sampai balik sekolah pun jalan kaki?"
Ya Allah, kurniakan la daku kesabaran setinggi langit ketika bersama Farhan yang mulutnya tak kurang gampangnya.
"Aku ni sihat. Tak macam kau. Mentang-mentang kaya, pergi sekolah pun mengada nak driver hantarkan. Im not that type. N aku bukan miskin. Aku sederhana." mendatar Auni menjawab.
Farhan terkedu. Bukan sentap, tapi dah takde point nak cari pasal. Takpelah. Kalini biarkan dia menang. Next time Farhan pulak.
"Disebabkan oleh kebaikkan hati aku ni, nak tak merasa naik kereta mahal?"
"Huh?"
"Nak ke tak? Aku offer sekali je ni."
Auni. Rendahkan ego kau, pls? Kau tak sabar nak balik, en? Naik je la kereta Farhan. Apa salahnya? Bukan selalu.
Tapi.... driver dia tu hensem sangat lah. Malu la aku hua! Taknak lah. Aku sumpah takkan naik kereta dia. Taknak makan budi."Okay. Aku naik."
dehek. Otak kata lain, mulut kata lain.sheet.
----------
Aku pelik. Kenapa driver dia hensem sangat ek? Bukan ke kalau dalam drama, drivernya tua2 je?
Idk why Auni jadi typical girl sangat. Sumpah aku pun meluat dengan diri aku. Bila nampak lelaki hensem je asyik nak puji dalam hati pastu malu-malu. Aku rasa lepasni aku kena setting diri aku balik. Kena jadi ganas balik macam sebelum ni. Okay, aku taknak dah jatuh suka kat orang. Puji pun taknak.
"Dah sampai, cik."
"Oh, okay. Terima kasih banyak-banyak."
Aku senyum seikhlas yang mungkin.
"Hmm lepasni jangan nak ungkit pasal harini. Anggap je ni bukan Farhan yang kau kenal. Dah, blah sana."
Dasar jantan. Sikit pun taknak berlembut dengan aku. Biarlah. Aku bukannya lawa macam perempuan lain sampai kena dapat layanan baik-baik. Aku sedar. Ya, aku sedar.
Tak semena-mena hati aku sebak. Teringat semula macam mana Kimi khianati aku. Semuanya. Air mata aku perlahan-perlahan menitis. Aku nampak Farhan macam risau kan aku, tapi aku tak kesah. Aku hempas pintu kereta dia dan cepat-cepat masuk ke dalam rumah.
"Auni!"
Farhan jerit nama aku. Aku terhenti la jugak. Dia nak pujuk aku ke?
"Lain kali nak tutup pintu jangan lah kuat sangat! Kalau rosak, kau ada duit ke nak ganti?!"
Cis. Gampang betul. Aku menangis semula dan berlari masuk ke dalam bilik.
Harini aku nak tulis semua benda yang aku kena ubah. Aku harus perbetulkan semula.
Ya,
SEMULA.
YOU ARE READING
Sedetik Lebih
Teen Fiction"penyesalan" Ya, itulah yang aku rasa sampai sekarang. Manusia ni memang akan hargai sesuatu itu selepas ia pergi selamanya, kan? Samalah dengan aku. Dia lah yang selalu buat aku tersenyum, menangis, ketawa dan macam2 lah. Tapi sayang, aku terlalu b...