-3-

58 12 4
                                    

Flashback....

Ahh sudah. Mana pulak dia ni. Lambat betul.

Nak tahu aku tunggu siapa?

Hmm, begini.

Aku tak pernah pun terfikir yang ada orang suka aku, sampailah dia confess bulan lepas.

"Saya suka kat awak Auni. Saya harap kita boleh jadi lebih dari kawan. Please, terima saya?"rayunya dengan muka yang mampu membuatkan perempuan diluar sana cair bak aiskrim.

Hakimi Idris. Lelaki yang menjadi pujaan ramai perempuan belut gedik kat sekolah ni. Rasa terkejut gila masatu. Aku sampai tertampar muka sendiri lepas dia beritahu yang dia suka aku.

ingatkan mimpi em.

Lepas kami dah declare yang kami kapel, jangan sangka ianya semudah mengorek hidung.

Teruk jugak kena bash dengan fans Kimi. Tapi demi cinta suci kami, aku bertahan hingga kini.

Euwww suci ke Oni? Kk

La ni. Kami janji nak jumpa kat Ibda' Cafe. Dia nak belanja katanya huhuhu

Tapi.....

DAH 3 JAM AKU TUNGGU. TAK SAMPAI SAMPAI! DIA INGAT MASA AKU NI TAK BERHARGA KE 💩

Tetiba phone bergetar menandakan ada mesej masuk:

Kimi 💕:
Sorry bby. Something happened. Next time, ok? Kbye 💜

Haih. Macam ni lah Kimi akhir2 ni. Asyik tak jadi je kalau nak jumpa. Nasib aku sayang. Kalau tak dah lama aku sumbat kepala dia dalam loji taik.
So, apa nak buat ni gaiss?

Karaoke la pe lagi yuhuuuuuuu!

"Hello Lily. AhMoy jom."
'Boek arr. Japgi aku sampai.'
"Keh. Bye."

Letssssss

💬💬💬

"Dah lama tak berjumpa,
rindu rasa hati,
Inginku bertemu denganmu."

Nyanyian sumbang Lily menguasai bilik karaoke. Sumbang pun sumbang lah.

"Wei aku rak pi tandas jap heh"

Lily hanya mengangguk2kan kepala. Entah dengar ke tak minah tu ishh.

Dalam perjalanan ke tandas, aku dikejutkan oleh sepasang kekasih.

Nak tahu siapa?

Kimi and his 'girlfriend'

Hati aku rasa panas sangat tengok dorang. Ni rupanya "something happened" dia. Fine.

Aku hanya berdiri di hadapan pasangan itu. Aku mencerlung tajam ke dalam mata Kimi. Aku menarik nafas; cuba untuk bertenang. Tetapi,,

"Sampai hati awak kan Kimi buat saya macam ni. Mana janji awak?!"

Hati aku pedih sangat sehinggakan air mata aku mula menitis. Aku cuba untuk tahan air mata tu keluar dengan jari jemari aku. Buat pertama kalinya aku terima seorang lelaki dalam hidup aku. Tapi, ni yang dia balas?

"Auni, listen."
Kimi mula menarik senyuman sinis.

"Kau ingat aku serius dengan kau?"

"Aku saja dekati kau sebab kawan-kawan aku cabar aku. Dah faham kan? So, aku harap kau blah dari hidup aku sekarang. Lupakan dan anggap kita tak pernah kenal."

Dushhh!

Aku rasa bodoh sangat.

Bodoh, sebab percaya kata2 Kimi tak guna ni.

Menyesal dah tiada guna.

"Aku pun tak hadap lah. Blah lah kau dengan perempuan ni. Dasar lelaki."

Aku gelak besar dan melangkah ke tandas dengan laju.

Setibanya aku di tandas,

aku menangis semahu-mahunya.

Aku sedar yang cinta kami langsung tak suci dan sia-sia. Aku bodoh sebab terikut-ikut dengan nafsu. Aku patutnya berpegang pada prinsip boikot kapel. Tapi,, haih.

Aku pandang pintu tandas tu: bayangkan tu Kimi dan tendang kuat2 💥

Tanpa aku sangka,


terkopak.

Addddoiiiii cane ni weh mati aku! Duit dah takde! Nak ganti macam mana gilaa! Ahhhh lantak la.

Aku kesat air mata dengan syahdunya dan melangkah pergi dari tandas tersebut.

Aku tekad, untuk lupakan Hakimi Idris dan bencikan semua lelaki.

Itu janji aku.

Dengan hati sebak, aku pun cuba melarikan diri dari tempat kejadian.
Tapi,,

"Hoii!! Kau ke yang buat hah?! Aku dah la nak terkencing ni! Kau pergi kopak kan pintu apesal haa pompuan?! Aik. Pompuan? Makk!! Ya ampun, aku suci lagi ya Allah tolong lah hambaMu ini!"

Aku beri jelingan maut kat mamat tu. Apahal la mamat ni. Overacting betul. Pikir aku jahat sangat ke apa. Cisss

Wait.

Mamat....?

Aku pandang label bilik air,

ahh masak aku. salah toilet.

Tanpa berpaling ke belakang, aku mengambil langkah seribu.

Siot punya Kimi. Sampai sini pun kau buat hal.
Sempat lagi aku mengutuk Kimi dalam hati.

Ish ish ish

End flashback...

Sedetik Lebih Where stories live. Discover now