Początek

43 2 1
                                    

Wszyscy wiemy, że są na tym świecie ludzie, którzy robią coś złego nazywając to "dobrym". Tak samo jest w świecie Rose.
Sekundnik to osoba, która "pilnuje" wszelkich transakcji z wykorzystaniem CZASU jeśli ktoś ma za dużo to przyjeżdżają i gdziekolwiek byś nie był to odbierają Ci cały CZAS. Okrutne ale prawdziwe. Są też tacy co mogą mieć tyle CZASU ile chcą. Rekordzista miał 10 tysiącleci na zegarze, a są też tacy co najmniejsza sekunda się dla nich liczy. Tak jak przyjaciółka James'a - Oturan - jej zegar zawsze zaczyna się od DNI - to tak jakbyś Ty drogi czytelniku miał tylko 99 zł maksymalnie i miał z tego żyć (rachunki, wydatki na jedzenie, leki, ubrania itp). James zawsze żyje z dnia na dzień, gdyż ma on około 11 MIESIĘCY zawsze zachowane na "czarną godzinę". Czasem pożycza on TYDZIEŃ Oturan aby ta mogła żyć, a nigdy nie chciał żeby ona mu oddawała.

13.08.2100/8:45

Rose spała, aż do momentu gdy nie obudził jej mocny bardzo szybki ból. Poszła do łazienki i obmyła twarz po czym spojrzała na dłoń. Ujrzała zegar odliczający jej jeden rok (wszyscy dostają na początek jeden rok).
Zbiegła na dół po ubraniu się w normalny strój do pracy wypiła kawę i zostawiła liścik do Jamesa 'Mam zegar!'.

Siedziała w pracy wpatrując się w znany jej już obiekt taki sam jak na dłoni każdego człowieka. Lecz jej był trochę inny miała ledwo ponad rok licząc tyle ile zarobiła (3 dni).

Po pracy zrobiła zakupy w sklepie, w którym pracowała. Miała zniżkę 20% na wszystko. Kupiła jedzenie na tydzień. I tak oto wydała ponad 2 MIESIĄCE. Później poszła do apteki po lekarstwa dla dzieci - kolejny MIESIĄC - w jeden dzień pozbyła się 3 MIESIĘCY. Dopiero teraz zdała sobie sprawę jak ciężko ma Oturan.

Wróciła do domu na piechotę gdyż komunikacja miejska jest strasznie droga (3 dni za bilet). Dzieci były bardzo zadowolone, że mama wróciła, a James wstał z kanapy pocałował ją w policzek po czym zapytał jak jej się "nosi nowy zegarek". Roześmiana odpowiedziała, że dobrze, a nie miała zamiaru wspominać ile wydała jednego dnia. Włożyła wszystko do lodówki. James poszedł do pracy. Rose została z dziećmi.

Koniec CzasuOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz