Aku berbaring diatas katil.
Penat melawan perasaan sendiri weh. Penat sangat.
Yelah. Kau bayangkan. K kau tak payah bayangkan pun takpe sebab yang kena aku bukan kau muahaha!
Sejak jumpa senior Airish Batrisya tadi aku dah jadi miong. Aku rasa otak aku yang sebelah serebrum mula memainkan peranan yang penting.
Melekatkan wajah Airish Batrisya dalam kepala otak aku. Di setiap sudut minda aku.
Weh! Aku nak ingat cord for lagu adore u daripada kumpulan Seventeen weh! Bukan muka perempuan manusia bertopengkan bidadari tu!
Aku mengeluh perlahan. Mata ditatapkan kearah siling putih suci berseri bagai lepas dicuci dengan Joy. Pencuci muka nombor- jap. Joy pencuci muka ke pinggan duh?
Lantak ah aku kenal Joy Red Velvet je. Tu pun lepas Sufian Hakimi ugut nak peluk aku kalau aku tak petik gitar irama Happiness.
Ah sudah! Aku dah kata serebrum aku dah mainkan peranan dia! Suka nau dia dengan muka Airish Batrisya tu!
Siling yang aku kata putih berseri tu dah bertukar jadi muka Airish Batrisya. Kalau aku hantukkan kepala kat dinding sebelah katil ni ada change tak aku lupakan dia?
Ke ada change untuk aku jadi arwah? Ish! Stresslah macam ni.
Aku keluar dari bilik dan menuju ke dapur. Aku nak buat kopi. Jangan tekak precious aku ni mintak americano memalam sudah. Mana aku nak cekau?
Serbuk kopi yang terisi didalam balang aku ambil dan sesudu besar serbuk kopi aku masukkan kedalam mug aku. Air panas dituangkan.
Erm.. perlu ke aku buat tutorial buat kopi kat sini? Sedang duk elok aku kacau kopi itu bayangan Airish Batrisya menjelma di kotak ingatan.
Eh eh. Otak aku ni memang tak suka ikut kehendak hati ek? Degil bakhang! Oh ya. Patutlah pun sebab aku pun boleh tahan degilnya.
Aish! Airirsh Batrisya! Berapa kali perlu kau muncul dalam kehidupan aku.
Kalau kau halal bagi aku tak pe jugak! Ni! Haram pun haram! Dosa pun dosa! Ish! Terus aku menuju ke ruang tamu.
Eh eh. Abang Johan adalah dekat depan.
"Tengok apa tu bang?" aku berbasa-basi dengan dia. Aku bukan tau rancangan apa dia tengok. Aku nampak orang duk gaduh je dalam kotak ajaib tu.
Apa tak ada kerja lain ke nak buat. Gaduh pulak. Apa kata tolong aku fikirkan cara nak lupakan muka si Airish Batrisya tu ke. Ada pekdahnya. Dapat buat pahala.
"Ni ha. KL Gangster 2." amboih! Tak berkalih ya abang Johan ni dari kotak ajaib tu. Belum sempat aku mengambil kopi yang aku letak dihadapanku, abang Johan dah mabil dulu.
"Thanks Yan."
Cis. Johan Afham ni. Mujur hang abang kalau dok.. memang hang kena lesing dengan aku sampai berpusing macam gasing!
"Kau kutuk aku eh Yan."
Erk. Kuat sangat ke?
Aku tergelak kecil diikuti oleh abang Johan.
YOU ARE READING
[C] Stalker - yy1 ✔
Humor/stolker/ Memerhatikan geraknya membuat aku terberi hati tanpa sedar [Yusuf Rayyan Pov] Start: June17 Finish: July17