Hari ini. Ya.
Hari ini. Hari dimana Airish Batrisya akan sah menjadi seorang isteri dan seorang yang haram untuk aku kahwini.
Menjadi seorang yang haram aku cintai.
Aku terlambat. Lambat sangat. Sangat.
Aku menaiki kereta abangku, Adam Haziq untuk pergi ke Langkawi.
Walaupun banyak kali Sufian Hakimi menegah namun separuh hatiku masih berdegil untuk pergi melihat Airish Batrisya bersanding.
Aku tau dia takut aku rosakkan majlis tu. Jangan risau. Aku bukannya lelaki dalam novel yang sanggup memusnahkan kebahagiaan wanita yang disayangi untuk memenuhi kebahagiaan sendiri.
Cukuplah. Dia bahagia pun dah cukup baik. Aku tau abang Johan boleh jaga dia baik-baik.
Sufian Hakimi yang juga berdegil ingin mengikuti aku sudah tertidur sejak kami sampai di traffic light yang berdekatan dengan taman perumahan kami.
Yelah. Aku mulakan perjalanan pukul 6 pagi. Dia teman aku menangis semalam sampai pukul 3 pagi. Mana taknya dia mengantuk.
Tapi aku langsung tak rasa mengantuk pun. Sadis gila percintaan bertepuk sebelah tangan aku yang pertama.
Aku hanya mampu mengeluh.
Setelah berasa penat memandu, aku berhenti distesen R&R.
Aku keluar dan bersandar dipintu kereta. Aku tak nak kejutkan Sufian Hakimi. Kesian dia. Biarlah.
Tiba-tiba aku terdengar bunyi seseorang menangis berhampiran parking lot.
Apakah?
Takkanlah ada roh yang tak tenteram duh pepagi ni. Dah pukul 8 pagi kot!
Disebabkan curiousity level aku tinggi mengalahkan budak tadika, aku mencari suara tersebut.
Jap. Tu bukan adik Airish Batrisya ke? Kenapa dia ada dekat sini? Bukan sepatutnya dia sedang melakukan persiapan untuk majlis kahwin kakak dia ke?
Ape pasal dia menangis?
"Er.. dik?" adik Airish Batrisya mula mengangkat muka.
Ya tuhan. Merah gila muka dia sebab menangis. Haih. Apa kes ni?
"Siapa kau?" dia dah mula pasang kekuda. Aigoo. Dengan keadaan dia yang menangis banyak tu masih ada hati nak lawan aku? Haih.
"Aku pun nak pergi Langkawi. Kau nak tumpang? Kaukan adik Airish Batrisya kan?" aku sebut je nama kakak dia, dia mula meraung.
Weh weh pasaipa ni?
"Kau kenapa weh?" aku mula tak sedap hati apabila ramai mata-mata yang memandang aku. Weh tolong aku tak dayus nak pukul perempuan.
"Kak Sya nak kahwin!"
Aku taulah. Biaq pi lah dia kawin kau dah kenapa?
"Dengan abang Am! Aku suka abang Am..." ayat terakhirnya diperlahankan.
Aduhai. Kesian pulak aku dengan dia ni.
"Kau lari dari rumah?" anggukan aku terima. Keluhan dilepaskan dari dua ulas bibirnya.
"Aku tak sanggup nak tengok abang Am dengan kak Sya. Sakit."
"Kau nak musnahkan perkahwinan ni?" dia menggeleng perlahan. Gotcha. Siapa je yang nak hancurkan kebahagiaan adik beradik sendirikan?
Except mereka yang tak de hati perut.
"Jom. Aku hantar kau balik. Mesti mama dengan papa kau tunggu." aku terus masuk kedalam kereta abang Adam.
Sufian Hakimi masih tertidur.
Adik Airish Batrisya masuk dan melemparkan senyuman hambar kearahku.
"Thanks."
Aku hanya mengangguk dan memandu menuju ke Langkawi.
YOU ARE READING
[C] Stalker - yy1 ✔
Humor/stolker/ Memerhatikan geraknya membuat aku terberi hati tanpa sedar [Yusuf Rayyan Pov] Start: June17 Finish: July17