'Out'

27 5 1
                                    

Iedereen sliep uit. Behalve ik, ik ging naar buiten met mn mes om te trainen als het nodig was. Ik was wel bang, want ik was nog niet alleen geweest. Ik klim over het hek heen. En loop naar buiten. Al na niet lang zoeken vond ik er een. Ik pakte me mes. En stak hem door zn kop, het ging echt heel wiebelig in het begin. Toen ik mn mes uit de dode haalden. Hoor ik opeens een pijl achter me voor bij gaan. Ik draai om. Er ligt daar een dode vlak achter me met een pijl door zn kop heen. Ik kijk om me heen. Opeens zie ik Daryl met een kruisboog.
"Hè slimmerik, wel opletten." Hij lacht. "Ohh ik had hem niet horen aankomen, bedankt." Zeg ik een beetje nerveus. Pfffff als hij er niet was, was ik nu dood. Of wat die dingen ook zijn. "Waarom volgde je mij?"vroeg ik aan hem. "Ohhw omdat ik nieuwsgierig was waar je naartoe ging"zei hij. "Ik wil graag trainen om die dingen te doden. Ik wil me kunnen beschermen" zeg ik tegen hem. Hij lacht "Ja dat kun je wel zien"zegt hij als ie een klein beetje is uitgelachen. "He hè opeen dag red ik jou! Dus niet zo lachen."zeg ik een beetje lacherig. "Dat zullen we wel zien. Kom we gaan terug."zeg hij. We lopen samen terug naar het huis. We klimmen over het hek heen. Ik zie dat iedereen al een beetje wakker is. "Goeiemorgen."zeg ik tegen iedereen.

Als ik sommige mensen een taak heb gegeven komt opeens een oudere man naar me toe lopen. Volgens mij heet hij Dale.
"Hoi, umm Ilse mag ik wat vragen?"vraagt hij aan mij. "Ja hoor. Wat is er?"vraag ik hem nieuwsgierig. "Heb je een nood plan als het mis gaat?"vraagt hij. "Hoe bedoel je?" Vraag ik. "Nou heb je een auto ofzo hier staan? "Vraagt hij. "Uhmm ja. Mn oma had 2 auto's. Een kamper en een familie auto. Alleen de kamper moet gerepareerd worden."vertel ik.
"Ah dat is geen probleem. Ik repareer hem wel. Waar staat ie?" Vraagt hij. "Hij staat in de garage. Ik breng je er wel naartoe."en we lopen naar de garage.
"Zo dit is hem. Ik doe we de achter deuren open. Dan duw je hem wel even naar buiten. Je hebt dan wat meer plek om hem te repareren."vertel ik. De garage heeft een voor en een achter deur. Dus als je hem allebei open doet kun je zo van de voortuin naar de achtertuin. "Oké is goed" zegt hij en ik loop dan weg.

Als ik buiten ben kijk ik rond naar iedereen wat ze aan het doen zijn. Dale heeft Glenn om hulp gevraagd. Rick is met Ed de hekken aan het controleren. Dan zie ik dat Sophia en Melissa samen besjes plukken. Ze zijn echt beste vriendinnen. Als ik verder kijk zie ik Carol, Amy, Andrea de was doen. T-Dog is met Daryl en Jim een boom hut aan het bouwen en een brug dat we zo makkelijker over het hek kunnen.  Carl zit op zolder. Maar dan mis ik nog 2 personen. Shane en Lori. Ik loop naar Carol toe. Zij weet vast waar ze zijn. "Hey Carol. Weet je waar Shane en lori zijn? Ik kan ze nergens vinden." Vraag ik aan haar. "Uhmm ik weet het niet"zegt zij. "Ze zijn volgens mij hout aan het verzamelen. Voor als er het nodig hebben." Zegt Andrea. "Ohh ja dat kan wel, bedankt"zeg ik en ik loop weg.

Ik loop naar zolder. Ik zie Carl daar met een stripboek. "Hè wat doe jij hier zo alleen?" Vraag ik met een lachje. "Oh uhmm.. ben gewoon even aan het lezen."zegt hij. Ik ga naast hem liggen om te kijken waar het over gaat. Hij kijkt eerst me raar aan maar daarna leest hij verder. "Had je die meegenomen?"vroeg ik toen ie het uit had gelezen. "Nee, ik vond het tussen de kinderboeken"zegt hij een beetje zacht. "Ohhhh oké, is niet erg hoor"zeg ik. Hij kijkt me aan, maar zegt niks. Het is best een awkward moment.
Na een tijdje draai ik me om en sta op. "Zullen we de rest helpen?" Vraag ik. Hij staat op en loopt mee. 

Als het alweer bijna donker is. Gaan we buiten eten. Al het hout wat Lori en Shane hebben gevonden gebruikte we voor een laag vuur. Ed ging nog de achtertuin in om nog wat hout te zoeken. We zitten gezellig te eten.
Opeens horen we een lange hoge schreeuw uit de achtertuin komen. De jongste gingen naar binnen maar de rest liep er op af. Ik rende ook mee met de rest.

Hè was No langer one of u's..

The Walking Dead (re-write)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu