Merhabalar sevgili okuyucularımız. Sık sık ''güncel'' yazılarımızı serimizin arasına sokmaya çalışacağız. Amacımız okuyucuyu sıkmamak ve bilgi sahibi yapabilmek. Yerel gündemimizde bu aralar her kesimin konuştuğu konuları ele almak ve çözüm yolu üretmek için çaba harcayacağız.
Ulaşıma gelen zamlar
Antalya Büyükşehir Belediyesi'nde yapılan yazılı açıklamaya göre, 7 Mayıs itibariyle toplu ulaşım araçları zamlı fiyatlarla seferlerini sürdürecek. Açıklamaya göre otobüslerde tam bilet ücreti 2.60, öğrenci 1.60, indirimli ise 2 lira olacak. Tramvaylarda ise tam bilet 2, öğrenci 1.25 ve indirimli 1.60 TL olarak uygulanacak. Birinci binişten sonraki ilk ve ikinci aktarmalar eskiden olduğu gibi 1 lira olarak uygulamaya devam edecek. İki biniş hakkı olan kullan at biletler 6.50 lira olurken, dört biniş hakkı veren kullan at biletleri de 12 liradan satılacak. Toplu ulaşım kullanmayı teşvik edenler, sürekli zamlar ile ''hayır kullanma'' dercesine zamlar yapıyor. Zam kavramına karşı ön yargısı olan halk bu zamla birlikte ne yapacağını şaşırmış durumda. By_Başkan'ın daha önceden seçimi kaybetme nedenleri saymıştık, önümüzdeki seçimlerde bu zamlar çok baş ağrıtabilir. Birilerinin kasaları dolacak diye birilerinin kasalarını boşaltmak hak ve adalet değildir. Bu zamla ilgili bir düzenleme yapılmak zorunda. Girdiğim her ortamda bu gelen zam'a karşı isyan var. Halkın kaygısını göz önünde bulundurmak zorunda idareciler. Aynı sorun toplu taşımanın akıllı telefon uygulamasının ücretli olması. Bir proje yapıyorsun onu bari ücretsiz yap halk kartı evde unutunca akıllı telefonu ile işini görsün. Halkın yararına çalışmak zorundasınız, zararına değil.
Zulümle âbâd olanın ahireti berbat olur.
Toplu taşıma ile ilgili gelen tepkileri duyacaklarına ve bu konu ile ilgili düzenleme yapacaklarına inanıyorum.
Varsak bölgesinin sorunları
Varsak bölgesi ''tramvay'' müjdesi ile aylardır tek şeritli yoldan gidişler gelişler yapıyor. Yol yapım çalışmaları haddinden yavaş devam ediyor. Yapılan yol ise birilerinin keyfini bekleyerek açılıyor. İsyan etmemek elde değil. Esnaf kan ağlıyor, 20 gündür önü kapalı olan esnaf satış yapmadan gün bitiriyor. Bunu düşünen bir tane yönetici yok. Ziyaret edin şu esnafı, çayları için bir. Sabır etmeleri için birinci ağızdan ricacı olun. İş görmeye çalışın anlayacağınız. 20 gün boyunca zarar eden esnaf ne olacak. Bir çözüm önerisi, belediye tabela vergisini almasın mesela. 20 gün sabırla sen çalışmamızı bekledin diyerek bir ödüllendirme yapılamaz mı? By Başkan bunu yapsaydı seçimi kaybetmezdi Sayın My Başkan sen yapıver de bizde mecralarda bizim başkan bunu yaptı diyelim. Birde 'Varsak'' bölgesini ziyaretçilerimize iyi tanıttınız bütün ara yolları öğrendiler ana yoldan gider gibi hız yapıyorlar. Cumartesi bölünmüş yolda canlar gitti. Bu işin hızlanması lazım. Siz bizden sabır için ricacı olmadınız biz sizden ricacı oluyoruz. Daha fazla can gitmemesi adına istiyoruz bu durumu.
Daha önceki yazılarımızda değinmiş olduğumuz 'Varsak Anadolu Lisesi''nin binası konusunda hiçbir girişim olmadı. My Başkan'nın vermiş olduğu 2019'dan önce Varsak İ. O. Spor Çadırının bulunduğu 6 dönümlük arazi için çalışma başlatılmadı. My Başkan hem halka hem de yetkililere vermiş olduğu sözü 2019 vaadi olarak mı kullanmak istiyor merak ediyorum. Resmi olarak adımızın geçtiği son kurum olan Lisemizi bina bulunamadı diyerek kapatma politikası güdülmekte ise bizde bunu bilelim.
Konuyu daha detaylı işleyecek olursak, okul aslında Varsak'lı hayırseverler tarafından bağışlanan arsa ve paralar ile yapılmıştı. Daha sonra bir yardımseverin okul yaptırma talebine karşı okulun adı yüklü bir parayla yardımseverin adı verildi. Şimdi komedi gibi ''BİR BİNA İKİ OKUL'' devam ediyor. Anadolu Lisesi ve İmam Hatip Lisesi. Kardeşçe devam eder mi elbette devam eder lakin riskli noktaları var. Seneye de aynı okulda oldukları takdirde hem okul içi hem okul dışı sorunlar olacaktır. Söylemesi bizden, önlem olması sizden. Bu binanın adının satıldığını duyan halktan şimdi okul için ne arsa ne de yardım parası toplayamayan Milli Eğitim İdaresi konuyu kapatıp geçeriz diyerek örtbas ediyor gibime geldi benim. Çok sakıncalı bir düşünce uyarayım. Gereği yapılmadığı sürece kimse adım atmayacak ve bu konu hakkında yardımda bulunmayacak olduğunu biliyoruz. ''Varsak Anadolu Lisesi''ne acilen bina lazımdır ve bu konu eğitim ile ilgili olduğu için ''siyasi kaygılarınıza'' alet edemezsiniz.
Eğitim alacakları ortamı sağlıklı vermediğiniz nesilden ürün beklemeyin hele hele OY hiç beklemeyin, benden söylemesi.
Başka yazılarımızda görüşmek ümidiyle kalın sağlıcakla...