-2-

18 2 8
                                    

Temmuz hala şaşkın bir okadar da mutlu bana bakıyordu.

-Peki sen ne cevap verdin?

-Evet dedim çünkü...çünküsü evet. 

Ellerini yelpaze şeklinde sallayıp derin nefesler aldı.Birden duraklayıp bana döndü.

-Ben bide...sanırsam ona teşekkür etmiş olabilirim.

-Ha? teşekkür mü ettin?

-Heyecanlandım tamam mı hem afiyet olsun demediğime dua et sen.

Gülümsedim. Biraz sonra yanımıza esmer bir kız yanaştı.

-Merhaba Temmuz Oğuzla çıkmaya başladığını duydum.

-Hıhı evet biz...biz çıkıyoruz.

-Ozaman yarın akşamki partimize davetlisin geleceksin değil mi?

Huhuu bende burdayım gören varsa tabi.Temmuz bana bakıp kaşlarını kaldırıp ne yapmalıyım dercesine baktı. Bilmem der gibi omuzlarımı kaldırıp alt dudağımı dışarıya çıkardım. Gözlerini devirip önüne döndü.

-Ben..geleceğim evet .

-Harika...peki şimdi kızlarla kafeteryaya iniyoruz katılmak ister misin?

Bu sefer bana sormadan kabul etmişti. Esmer kız Temmuz'un koluna girmiş gidiyorlardı. Beni görmedi bile hadi ufak tefek bir şey olsam tamamda bi kere benim yanaklarım vardı ya fark edilmemesi imkansız koca yanaklar.

---

Sınıfa geçmiş sırada tek başıma oturuyordum. Temmuzla o "Vuhu param var ve güzelim bu yüzden yolumdan çekilin sizi küçük hamam böcekleri" dermişcesine duran kızlar sınıftan içeri girmişti. En ön sırada o kız oturmuş yanınada Temmuz'u çağırmıştı. Ben hayaletim zaten ya, siz takılın. Nede olsa yeni gelen ve kimseyi tanımayan kız siz değilsiniz ,tanımaktan kaçınan da siz değilsiniz o ayrı. Kaynaşacak zamanı şimdi bulmanızda daha bir ayrı mevzu...

Onlara dalmış içimden söylenirken Boğaç gelip ön sırama oturup bana doğru döndü.

-Hey nereye daldığını sorabilir miyim? dedi baktığım yöne bakarak.

-Hiç...hem neden daha sadece bir kez muhattab olduğum bir kişiye neden daldığımı anlatayım? Seni daha tanımıyorum ve tanımadığımdan dolayı güvenmiyorum ,güvenmediğim kişilere de niye daldığımı anlatmadığımdan dolayı hayır soramazsın.

Yüzüme aval aval baktıktan sonra iki elini teslim olurcasına havaya kaldırdı.

-Sakin...sadece bir soruydu istemiyorsan anlatma tabi sorun değil.

-Pardon sinirimi senden çıkarmış olabilirim.

-Sorun değil hem bana kurduğun ilk uzun cümleydi . Yavaş yavaş arkadaş oluyoruz ha ne dersin?

Sanki herkes yeni arkadaşlıklara hatta hiçbir arkadaşlığa alışkın olmadığımdan haberdar ama kasıtlı olarak üzerime geliyor. Neden iç sesim kaba ve kendini beğenmiş gibime geldi ki şimdi. Belki arkadaş olmayı denesem sorun olmaz değil mi ? Zaten Temmuz'un yeni ilişkisinden dolayı yalnız kalacağa benziyorum...

Yaklaşık yarım dakika süren kendi kendimle konuşmam bitince Boğaç'ın hala bana baktığını ve yanıt beklediğini fark ettim. Tam yanıt vermek için ağzımı açmışken daha başlamayan lafımı kesti.

-Tabi istemiyorsan olmayız sorun değil çok düşündüğüne göre.

-Ha hayır başka bir şey düşünüyordum.

-Mesela??

-Koalalar neden bu kadar yalnız ?

Evet dünyada sanki hiç sorun yokmuş gibi koalalardan bahsettim. Günüm daha fazla nasıl güzelleşebilirdiki ? 

---

Ders bittiğinde Temmuz yanıma geldi. Koca bir gün boyunca o esmer güzelin yanına oturmuştu. Ders boyunca nasıl trip atacağımı düşünüyordum ve birde uygulayacaktım her zamanki sırıtışıyla bana yanaşmasaydı...

-Gelmeseydin Temmuz'cuğum?

-Ya ama ballı böreğim çıktığım çocuğun arkadaşlarıyla kaynaşmasa mıydım?

-Ballı börek? 

-Hani böyle birbirlerine lakap takan kankitoşlar oluyorya bende deneyeyim diye şey ettim.

-Bir daha şey etme Temmuz. İçine ettin zaten

-Tamam ya kızma baklavalı çöreğim.

-Temmuz ya hadi yaratıcı olabilsen bari bir şey demeyeceğim ama...

Temmuz gülümseyerek kollarını açtı kafasıyla gelmemi işaret edince sarıldım."Deli!" 

Çıkışa doğru ilerlerken Boğaç'ı gördük .Temmuz kolumu dürterek "Aha seninki"dedi. Gözlerimi büyüterek ona baktım. Yanından geçerken Temmuz laf atmadan duramadı tabi.

-Görüşürüz Boğaç.

-Görüşürüz Nisan.

-Ah tatlım Nisan burada olsa seninle görüşmeyi inan çok isterdi ama ne yazıkki ben Temmuz.

Deli bu kız cidden deli.Gülmeden yapamadım tabi. Bakışlarını bana çevirince "Görüşürüz" deme ihtiyacı duydum.Oda "Görüşürüz arkadaşım" deyip göz kırptı. İstemsizce tebessüm oluştu yüzümde. Okuldan çıktık.

-Oo İlsu Hanım arkadaşım falan ne oluyoruz?

-Sen bir sesini kessene "Nisan"

-O değilde bir gün Kasım diyecek diye ödüm kopuyor.

-Hahaha bana da eğlence çıktı işte ne güzel.

-Oooğğooğ

-Ortalık yerde böğürmekten zevk alıyorsun değil mi?

-Hem de nasıl...

Yol boyunca konuşup gülüşmüştük yoldan geçen bir kaç insanın ters bakışlarına maruz kalmamıza rağmen.....



Aşkın GözyaşıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin