Manusia manusia . Zaman sekarang . Dia dah tahu benda tu salah tapi masih tetap nak buat . Hmm dia nak apa sebenrnya ? Ego? Tinggi nye ?
Contohnya la kan .
Macam pakai tudung la eh . Dia sengaja nak singkatkan tudung yang dia pakai tu sampai la dia sanggup nak lilit kat leher dia . Macam dah terjerut dah aku tengok dia lilit . Tak sesak ke nafas? Alhamdulillah la kalau masih bernafas huhuhu maknanya Allah masih bagi lagi kau peluang untuk ubah cara pemakaian kau tu . Manala tau kan kau tengah2 sibuk jalan kat TIMES SQUARE tetiba terjerut leher . Hah kau mampus kat Mall HAHAHAHA .
Oklah kau cakap kau pakai macam tu sebab nampak HOT , MAKIN UP IKUT TREND DAN TIDAK KETINGGALAN FASHION LA KAN . HA HA HA . Kau ingat kau pakai macam tu kau hot la ey? Dah up la ye? Cantik la ye? Eh eh eh sedar sikit ! Kau pakai tudung sampai kat leher kau tu sebenarnya kau dah tayang aurat kau .. Hah aurat ? Kat mane? Kan kami ada pakai baju . Memang biasa sangat la siapa yang cakap mcm ni .. Yerla memang la kau ada pakai baju tapi baju kau tu dah la menampakkan susuk tubuh kau yang auch MELETOPS Aummmmmmm . tambah tambah lagi tudung kau tu sampai ke atas . Kenapa? Nak tayang susu kau ke? Bukan kau sorang jer ada benda tu . Perempuan lain pun ada la weyh . Eh ops tak jaga kata opsiey .
And one more thing la , aku selalu duk perhatikan orang yang pakai legging ni . dah macam papan nipis yang dah terdampar kat tandus tu hah. Geli geleman aku tengok orang pakai legging ni . Sebab apa? Sebab DIA TAK PERASAN BENTUK MISS V DIA DAH TERJEMPUL KELUAR . huhuhuhuhu . Kalau baju dia singkat makin la nampak bontot kempis kau dengan Miss V kau tu . Kau tak tau ke weh mata lelaki ni macam mana dia berfungsi bila nampak perempuan pakai macam tu ?
Aku bukan nak jatuhkan maruah lelaki cuma itulah fitrah semulajadi dorang . Tidak dinafikan sebab aku ada kawan lelaki dan aku tanya dia . Dia cakap yes tu betul semuanya . So ya ... Girls...
.........................
Kalau masih nak amalkan cara pemakaian macam tu bah go on jak la ya 😊 sebab apa orang sudah tegur tu dengar la ba kan . Jangan la pulak jadi bodoh disebabkan ego mu tu yg tinggi . 😏 sudahkan Allah yang ciptakan kau , Dia beri kau rupa , Dia kurniakan kau dengan cukup sifat dan banyak lagi . Tapi ada satu bahagian ni yang Allah kurniakan kepada kita semua iaitu OKSIGEN . Tanpa OKSIGEN , kau , Aku dan kita semua langsung tak dapat nak hidup kan ? Hmm jadi kalau macam tu kenapa la pulak kau nak sombong , nak angkuh , tak nak ikut syariat Islam serta perintah Allah semua tu ? Kenapa tak nak ikut perintah Allah? Kenapa tak nak tutup aurat dengan sempurna ? Masih belum sampai seru kau bilang? Bah kau tunggu la seru mu bila mau mampus sudah ya ? 😏
Pikir up laaaaa pakai legging , skinny jeans , baju kat atas punggung , baju ketat sampai menampakkan susuk badan kau , tudung singkat sengaja nak tunjuk susu kau kan?
Tolong la ! Tu semua tak kasi kau rasa up pun dan ikut trend pun sebab apa ? Bila kau rasa up dengan pemakaian tu , maka up jugak la dosa kau 😊😏 hm? So please think and chooooseee your outfit wisely ❤ jangan kerana MAHU IKUT TREND DAN FASHION TERKINI , KAU ABAIKAN SURUHAN ALLAH YANG SEPATUTNYA KAU LAKSANAKAN .
Sama sama la kita berubah ke arah kebaikan ya sayang? 💕 kita perbetulkan cara pemakaian kita bersama sama sebab apa ? Sebab ajal tak kira usia , pangkat , kecantikkan , kehenseman dan whatevr. Jangan lepas kita dalam alam barzakh baru rasa nak menyesal dengan segala perbuatan kita masa hidup kat dunia ni .
YOU ARE READING
Tinta Seorang Hamba Allah
SpiritualBILA HATI KAU MULA TERASA PEDIH Bila dengar sesuatu peringatan itu Menandakan hatimu masih hidup untuk menerima kebenaran . Jadi jangan terus terus tenggelam dalam keegoan diri kau . Buangkan egomu , akuilah hakikat dirimu adalah sang hamba ❤ Ya...