Kali ni aku nak kupas sikit topik yang aku tulis kat tajuk tu . Actually cam ni la eh . " Terkejar -kejar " yang aku maksudkan adalah bila kau suka seseorang tu kan , normal la kan kau rasa nak dengan dia jer . Kau nakkan dia sorang je . Kau nak kejar jer dia setiap masa , kau nak selalu ada dekat dengan dia .yedak? Ala aku pun pernah la rasa macam tu huhu . Tapi jangan la sampai kau kejar dia sampai kau nak mati .
Macam apa je. Dahla jangan la kejar orang yang kita suka tu . Memang kompom ka dia tu jodoh hangpa ?! Hangpa pasti ka ? Hmm . Janganla disebabkan obses kau kat dia boleh buatkan dia jarakkan diri dia dari kau . Masa tu hah mula la nak salahkan dia ni tak layan kau la , tak reply chat kau la , tak tegur kau la and so on . Eh eh eh sedar sikit diri tu eh , gara gara perangai kau yang annoying tu hah buatkan hubungan korang yang dulunya baik tetiba jadi teruk ... Huhu . Salah sapa sekarang?
Bukan apa la . Aku cuma cakap macam ni sebab aku lalui sekarang . Sebab ada satu Orang ni dari dulu duk terkial kial duk terkejar kejar aku sampai tak reti erti "Give Up " huhuhu . Kadang aku rasa tertekan gakla sebab aku tak nak gara gara aku ni dorang yang tunggu aku ni rasa kecewa and end up benci kat aku . Rasa lain kan kalau orang salah sangka kat kita ni , kata kita ni terbagi fake hope kat dia . Padahal dia yang taruh harapan yang melangit kat kita then paksa kita supaya terima cinta dia tu . Huhu .
Aku cakap cam ni bukan bermaknanya aku bangga sebab ada orang suka kat aku . Eh NO la ! Aku cuma nak luahkan jer kot . Salah ke? Adedeh . Cuma syukur alhamdulillah la muka muka selenga macam aku ni pun ada orang nak keh keh keh 😂. Tapi Terpulang la kat awok2 semua nak judge saya macam mana eh 😂.
Cuma aku nak nasihat la sikit kat sini , terutamanya kepada sesiapa yang tengah dilamun cinta cerush ni . Tak salah pun awak nak taruh harapan kat dia tu , tak salah pun awak nak suka kat dia pun . Kan perasaan suka dan cinta tu kan fitrah yang Allah bagi kat kita semua . Cuma satu jer , jangan terlampau obses dengan cinta manusia ni . Sebab apa ? Sebab selagi dia bukannya milik sah kita , selagi tu la dia tu bila bila masa jer boleh gi dengan orang lain . Sebab apa aku cakap cam tu ? Sebab jodoh ni kan rahsia Allah . Kau yang duk angan angan nak kawin dengan crush ni dah kenapa? Heheh takde la saja je . Aku pun selalu duk angan angan cam tu gak hahaha .
Cuma . Aku nak cakap , baik kejar CINTA ALLAH S.W.T dahulu , sebelum kau nak kejar CINTA MANUSIA ni . Sebab CINTA SEBENAR HANYALAH BILA KAU DAN DIA BERCINTA KERANA ALLAH DAN BERCINTA UNTUK KE JALAN ALLAH .
Bercinta yang aku maksudkan kat sini ni untuk pasangan yang sah la ye . Bukan yang main hashtag2
# Loveyoupapauntilljannah
#UntilJannah
#SayangYouUntillJannahPale hotak kau untill jannah kalau belum sah . Jangan nak gatal sangat eh 😂.
Kepada lelaki , Dahlah tak malu duk pegang anak dara orang . Duk raba sana sini dari tangan eh eh eh termerayap kat peha la plak opss .
Kepada perempuan , please la sedar sikit maruah kau as PEREMPUAN amatlah besar dan harus kau jaga baik baik demi FAMILY , DIRI DAN UNTUK YANG SAH KAU TU . TOLONG JANGAN SERAHKAN SEGALANYA KEPADA LELAKI YANG DALAM RELAY DENGAN KAU SEKARANG . KONONNYA NAK BUKTI SAYANG KAU KAT DIA PADAHAL DIA TU JUST NAK DARA KAU DAN PUASKAN NAFSU JE SEMATA MATA AND THEN LEPAS PUAS DIA BLAH . HUHUHU. dan kau pun terkial kial melihat pemergiannya huhuhuhu padan muka . Sebelum buat tak nak fikir masak2 bila dah buat baru menyesal .derrrgh dah terlambat doh .
Sorry laaa kalau bahasa yang aku guna ni agak kasar and ganas hahaha . Sebab aku dah fade up la dengan manusia zaman sekarang ni . Aku bukan perfect mana pun kan? Aku pun pernah rasa perasaan tu semua cuma kena la pandai sedar diri kan .
YOU ARE READING
Tinta Seorang Hamba Allah
SpirituellesBILA HATI KAU MULA TERASA PEDIH Bila dengar sesuatu peringatan itu Menandakan hatimu masih hidup untuk menerima kebenaran . Jadi jangan terus terus tenggelam dalam keegoan diri kau . Buangkan egomu , akuilah hakikat dirimu adalah sang hamba ❤ Ya...