G

431 21 1
                                    

BAB 7

Zain's P.O.V

Today I met Bella again. Almost freaking 6 years. She never contact us back once. We gave up looking for her after my lovely Ara turned 8 months. She left me because I was still a student. I cant afford to buy her what she wants, indeed my parents are wealth but does that means I can use their money to spoil my own wife ? Ew, Wife ? Sounds cringey to me. I dont like that title on her anymore.

Aku akui, aku memang rasa sunyi tanpa seseorang disisi. That is why I always go back home to my parents every weekend because we have nothing better to do if its only Ara and I. Few times mama bising, bila nak cari pengganti for both of us, but I cant seem to trust any girls.

Dah la masa jumpa Bella tu, Yasna ada... How embarrassing. Oh, Yasna. Dia cikgu dekat sekolah Ara. She's 3 years younger than me. I'm happy that Ara happy with her. She even mentioned that Yasna is her favorite teacher, although she told me that she was the scariest teacher. Its been awhile since I had a friend of a girl. Fathia, Suzi, Atiqah, Wendy, semua tu hanya kawan sekerja.

I'm finding someone who can cherish me and my daughter, I believe we'll return the same thing to her.

Dear no one,
I hope we'll love each other till we both grey and old.
Insha Allah.

Wednesday,
02:43 AM

---

Zain menuju ke bilik Zahra, Zahra sedang lena dibuai mimpi. Zain mengambil tempat dihujung katil,

"Ara, Daddy tahu, Ara mesti nak belaian kasih seorang mummy yang ikhlas menyayangi Ara. I want the same thing, too. Pray to Allah everyday, okay ? Pray that one day, we'll find someone that could take care of us and cherish us till our last breath insha Allah", Zain tersenyum lemah, lalu dia keluar dari biliknya.

Di sepertiga malam yang hening, Zain bersujud kepada Ilahi agar Allah pertemukannya dengan seseorang yang mampu menjaganya dengan tulus.

---

"Assalamualaikum", Yasna memberi salam pada Mimi yang sedang memasak di dapur.

"Ehem, orang tu... Ada gosip baru pula ye...", ujar Mimi, memutar-mutarkan sudip kuali yang dipegangnya.

"Hahaha... Gosip apa pula ni... Sekejap ya, saya nak punch card dulu baru kita bergosip ye ?", kata Yasna, menuju ke pejabat Encik Hafiz.

Datang pula Ros,

"Assalamualaikum... Eh, Yasna... Ehem ehem...", ujar Ros.

"Kenapa semua berdehem ni, sakit tekak ke.. ?", Yasna pura-pura tidak ambil tahu.

Ros dan Yasna sama-sama menuju ke dapur.

"Pergi mana dengan Daddy si Zahra semalam...", tanya Mimi.

"Ke mana, mana ?", Yasna berpura-pura lagi.

Huda tiba-tiba keluar dari tandas dapur,

"Haaaa, kata nak cerita kan semalam, meh, duduk, kitorang nak soal siasat ni.", ujar Huda.

"Uishhh, apa dia ni... Hahaha",

"Tak payah nak gelak sangat, cer cerita cer cerita...",

"Alah, semalam aku kan pergi buat medical check up, lepastu kebetulan aku buat check up dekat hospital yang Daddy dia kerja tu. That's all...", jelas Yasna.

"Habistu, macam mana kau boleh ambil Zahra dengan dia sekali ?", tanya Huda.

"Haih, aku datang naik Grab, then dia offer aku balik dengan dia, sebab dia memang nak ambil Zahra awal semalam.", jelas Yasna lagi.

"Aik, kau kata, kau tak pernah kenal rupa dia, dia pun mesti tak kenal kau sebab memang tak pernah bersua muka. Macam mana dia tahu kau cikgu Zahra and macam mana kau tahu kau satu taman perumahan dengan kau ?", tanya Huda lagi.

"Okay, 2 hari lepas right, Zahra dengan Danial as usual balik lewat. Then, daddy si Danial kata, Zahra balik dengan ayah dia sendiri, so aku dengan Zahra sama-sama lah tunggu sampai 7:33 kot.. Lepastu, dia nampak aku tinggal sorang, dia tanya aku balik naik apa, aku cakap la aku request Grab tapi dia advice supaya jangan ambil Grab masa Maghrib, bahaya. Kebetulan, waktu tu lah kami tahu, kami ni duduk setaman...", panjang Yasna beri penjelasan bagi tidak menimbulkan salah sangka.

"Oh, macam tu rupanya...", kata Huda.

"Hmmph, ingatkan ada scandal... Naya kalau Encik Hafiz tahu...", ujar Mimi.

"Aik ? Kenapa pula ? Dia jealous ke macam mana ?", pertanyaan Yasna membuatkan semua rakan sekerjanya tertawa.

"Hahaha... Tidak lah cemburu, tapi hubungan parents dengan guru, kan macam scandal tu... Jaga-jaga, ada yang memerhati...", ujar Mimi lagi.

"Aissshh, jangan do'a yang bukan-bukan...", ujar Yasna lagi.

...

Setiap kata-kata itu adalah do'a ;)

Assalamualaikum, Stranger. [DISCONTINUE]Where stories live. Discover now