PART 1
Salah dia juga pkul 3 pagi tadi pula dia sampai dirumah. Kepalanya masih berat akibat minum semalam. Cepat-cepat dia bersiap,sampai dibawah mama dan bapanya menunggu sudah di meja makan.. sah lah nanti kena ceramah perdana ni…
“Ab,mana ko pergi semalam?’tanya papanya..serius saja bunyinya…Abraham mengaru kepalanya cuba mencari jawapan…
“Err..lepak dekat rumah Edmund pa” jawabnya perlahan..sambil mengaut mee goring.
“Ya meh..boleh percaya kah?”nah…mulalah siasatan bapanya
“Bhaa..bapa call Mom si Ed lah..” jawab Abraham pula..matanya memandang mamanya meminta bantuan. Selalunya mamanya yang menangkan si Ab kalau dimarah bapanya.
“Dahlah tu pa..Ab bukannya budak lagi tu kalau kawin sudah jadi bapa budak tu..” celah mamanya menyelamatkan keadaan.
“Hah! Ngamlah tu..asyik nak manjakan dia …umur dia makin meningkat tu..bila nak kahwin? Bukan papa tak tahu apa ko buat kat luar sana Ab. Berapa ramai lagi kekasih gelap ko nak pasang ni? Sampai bila? Papa sama mama ko bukannya muda lagi..esok lusa bila-bila masa saja goal ni…” nahhh panjang syarahan bapanya pagi tu..
“Pa…berilah Ab sikit masa lagi..belum puas bha Ab enjoy..”jawab Abraham,bukannya dia memilih namun semua perempuan mendekatinya semuanya gold digger. Bukan juga dia kaya raya anak datuk atau tan sri..tapi bolehlah..dalam usia yang muda dia berjaya membuka restoran hasil titik peluhnya.
“Dah kawin pun boleh enjoy bah Ab,ko bukannya muda ahh..tahun depan 30 sudah ko..bila nak kahwin? Bila lagi nak ada anak bagi papa dan mama ko cucu?”soal papanya lagi
“Hmm..nantilah Ab cari..”jawab Abraham lemah..dia memang tak suka bab-bab kahwin ni. Baginya kawin menyusahkan..segala pergerakannya akan terbatas dan dikawal..ini tak boleh..itu tak boleh..wahhh tak sanggup dia bayangkan bagaimana hidupnya..sungguh akan huru-hara..
“Kalau ko tak dapat cari calon,biar papa dan mama saja carikan ko calon bini” bhaaa…lagilah si Ab mengelabah..
“Ehhh tak payah lah ..pandailah Ab cari nanti..”jawab Ab.
“Okay,then bapa bagi ko tempoh 3 bulan,ko cari bini..kalau tak dapat juga..papa dan mama yang carikan..”ugut papanya.
“Baiklah…” jawab Abraham lemah,hilang selera makannya… manalah aku nak cari bini ni…keluh nya perlahan..Melayang fikiran Ab teringatkan ugutan bapanya. Masih lagi dia berfikir siapa calon yang sesuai..semua Gf nya ..bukannya wife material,semuanya sukakan duit. Huh!
Tiba-tiba…shrekkkkkkkk pantas Ab menekan brake…huh kur semangat..hampir saja dia melanggar penunggang motosikal didepannya..kali juga ada terkena..pasal itu orang hampir terjatuh..terus penunggang serba hitam tu turun dari motonya dan memeriksa motonya..kemudian dia berjalan menuju ke arah kereta Abraham.
“Huh..bala-bala..malang sungguh..”keluh Abraham.,kemudian dia keluar dari kereta..belum sempat lagi dia minta maaf..
“Wei!!! Agak-agaklah masa memandu bro..ko tak Nampak kah aku kat depan ko macam gajah tu ha..nasib baik ko sempat brake,kalau tak melayang free of charge nyawa aku.mana ada sparepart nyawa dijual kat sini..” kebaboom…terus kena boom si Abraham.
“Err..sorry..ada masalah sikit tadi yalah tak terperasaan ko kat depan..lagipun ko pakai all black bha..”sempat lagi Abraham menyalahkan penunggang moto tu.
“Woi Cik Abang manis..sekarang ni siang bukannya malam..kalau mata ko rabun bagus ko pergi buat cermin mata. Aku nak minta ganti rugi!”kata penunggang moto tu sambil menghulurkan tangannya yang berglove..
“Aik..ko punya moto ok jak kan..” balas Abraham..ni tak boleh jadi ni bisiknya
“Ganti rugi perasaan aku..terkejut nak mampus dan tak boleh turun kerja hari ni gara-gara ko”balas penunggang tu pula…
“Banyak cantik muka ko..”nah Abraham tak nak kalah juga,walaupun dia yang salah.
“Fine,ko tak nak bayarkan..” terus saja dia mengeluarkan hp nya dan mengambil picture Abraham dan keretanya…
“Ehh..apa ko buat ?” soal Abraham pula bila dia melihat penunggang motor tu mengambil gambarnya
“Ambil gamabr ko lah..aku nak letak kat fb supaya ko jadi femes.terus viral satu dunia..hahahha”
“What!!! Ko gila kah…bagi aku phone tu..” jerit Abraham. Geram betul dia dengan penunggang moto tu.
Maka bermulalah perebutan mereka berdua,berebutkan Hp tu…ke kanan kedepan kebelakang..tak dapat juga..last2 Abraham menarik helmet dia..cak!!! terkejut sungguh si Abraham hingga terkaku..badannya bagai kena renjatan elektrik..melihat permandangan di depannya…..
“What the fcuk!” bisiknya sendirian……