Chapter 10
#Hope“Abraham Rainer” tegur seseorang
Si Hope berpaling..Bulat mata si Ab melihat seseorang yang amat dia kenali..kaku kakinya..
Hope mengelap air matanya..dia hanya memandang perempuan di depannya..ala2 modeling cantik..perempuan itu berjalan mendekati mereka berdua,Abraham gengam erat tangan si Hope,Hope hanya memandang wajah si Abraham pucat kelat sudah..hilang sudah wajah dia yang cool tadi..kemudian si Hope mengalihkan pandangannya kearah perempuan tu..
Sempat si Abraham berbisik di telinga Hope..
“Now your turn to save my day..”AbSemakin mendekat perempuan tu,semakin kuat pula gengaman tangan si Ab.. aik pandai nervous pula mamat ni…kemudian perempuan tu betul2 stop depan mereka dua..dia hug si Abraham sekejap..um maybe long lost friend?
“Abraham Rainer..its been so long...ko apa khabar?”sapa Angelin sambil tersenyum…macam senyum plastic jak..
“Er..Angel..eherm! Angelin.. I am good,still alive and live well too”balas Ab. Lama dia melihat wajah Angelin langsung tiada yang berubah..Cuma semakin cantik,sexy and hot gitu..gulp..telan air liur sudah si Ab.
Manakala si Hope hanya memerhatikan mereka berdua..bagaikan tak wujud pula dia…dia tengok si Abraham macam nak telan pula perempuan tu a.k.a Angelin.
“Yeah..i can see it..by the way..dont you mind to introduce her?”soal Angelin sambil melihat si Hope,lain jak pandangan dia..sinis..Hope hanya tersenyum 10%.
“Ouh..she is my wife to be”balas Ab sambil memandang si Hope..Hope yang masih blur2 hanya mengangguk saja..
“Hi, I am Hazel Hope..nice to meet you…”Hope
“Angelin..Abraham Rainer ex fiancée”balas Angelin sambil tersenyum gedik..
“Ahh..she is just my past.so Angelin mana husband you? Alone?.”balas Abraham..Hope hanya senyum..sikit2 sudah dia faham kenapa si Abraham mengengam erat tangannya..unexpected reunion dengan ex lover pula dia..
“Ouh..you don’t know anythimg don’t you Abbey? We divorce last year.”terang si Angelin..gedik juga gaya dia kali tu lah kena cerai..
“Divorce? “terkejut si Abraham..dulu sampai kahwin lari sekarang divorce pula..what the hell..macam tu kah kata cinta separuh mati..???
“Yup..divorce. rasanya kami dua tak sehaluan bha..well I am busy with my work and he need my attention,I takda masa nak spend dengan dia so dia cari lain who can give him a time.”Angelin..
“Hmm kesian husband you..nasib baik kita tak jadi kahwin kan. If not aku pun kau ceraikan sebab your work more important dari husband kan”sindir si Abraham..
“It will be not the same if its you Abbey..”-Angelin
“But its just too late Miss Angelin,now he belong to me..i will treat him nice and give all my attention to him day and night kan sayang?”-Hope..lain2 dia rasa si Angelin ni..macam mahu goda saja si Abraham.
“Thanks sayang..thats why I love you more each days..”balas Ab sambil mencut hidung si Hope..amboi…bertambah buruk lah muka si Angelin melihat kemesraan si Ab dan Hope.
“Ah,.Abbey..i need to go ada meeting dengan clients.. I am glad to meet you here. Ada masa kita jumpa lagi ahh” Angelin senyum plastic
“Sure..kan sayang?”balas si Ab sambil memandang Hope..wink! si Ab kenyit mata
“Yes..ada masa kita jumpa lagi ahh ex fiancée Abraham Rainer”balas Hope..
Terus si Angelin jalan..terburuk muka dia haha padan muka..Tangan si Abraham masih lagi memeluk waist si Hope..mereka dua giggle2 disana melihat si Angelin berlalu meninggalkan mereka berdua..macam terclick pula mereka berdua..terlupa seketika pertengkaran mereka berdua tadi..
“Huh..thanks..”ucap si Ab
“Ha..you are most welcome..and thanks too..maybe today is our day..haha meeting those jerk!”-Hope
“Yeah..unexpected right..huh..”-Abraham
“By the way, I am Hazel Hope. Juts call me Hope.”- Hope
“I am Abraham Rainer. Just call me Ab”-AbKemudian mereka berdua berpandangan sesama sendiri..tak lama kemudian mereka berdua ketawa…entah apa yang lucu..mungkin teringat akan peristiwa mereka berdua sebelum2 ni..
“Hope”
“Ab”
Tawa mereka berdua termati bila mendengar nama mereka berdua dipanggil…
Surprise!!Meanwhile di parking lot hotel XYZ
“Pa,cepatlah,nanti si Ab tunggu kita ni” –mama Ab
“Yalah..cepat lah ni,tak sabar sungguh ko ni sayang..”-papa Ab
Mereka berdua rushing,takut si Ab menunggu lama..sudahlah terperangkap dalam kesesakan lalu lintas..
Sedang mereka berdua berjalan menuju ke lift,tiba2…
“Jane!”kedengaran sesorang memanggil namanya..mama Ab berhenti dan mencari suara tu..sekali dia melihat si Elaine dan Daniel
“Elaine” jerit mama Ab..macam jejak kasih pula mereka berdua berpeluk2 depan lift..
“Ishh tak sangka kita jumpa sini pula,korang nak lunch kah”-Jane (mama Ab)
“Ehh kami dua ni nak singgah sini tengok2 si Hope bha..”-Elaine (mama Hope)
“Ehh si Hope kerja sini kah?” soal mama Ab excited..dia memang suka sangat dengan si Hope.
“Yala..dia kerja sini”jawab mama Hope.
“Aku dengar dari si Jane si Hope dah bertunang..tahniah korang dua. Kami dua ni bila lah nak ada menantu..bujang terlajak kali anak kami dua tu”-Papa Ab..
Berkerut kening si mama Hope dan papanya….
“Kenapa ni Elaine?”tanya mama Ab bila melihat perubahan wajah kawan baiknya tu..
“Actually si Hope putus tunang sudah bha Jane”jawab mama Hope perlahan..
“Eh,kenapa pula Elaine?”tanya mama Ab ,curious dia mahu tahu..
“Bukan jodoh mereka dua kali,yang lelaki tu ada perempuan lain..kedapatan sama si Hope.so Hope minta putus tunang..”terang mama Hope..manakala mama si Ab senyum2 sudah2 dia..ketara betul dia kesukaan.
“Ehhh sayang kenapa kau senyum2 ni?”tegur papa Ab,hairan bin ajaib dia melihat isterinya tersenyum2..
“Jodoh sayang..jodoh ni” balas mama Ab
“Jodoh?”tanya mama Hope pula,dia pun hairan melihat si Jane senyum2..
“Daniel,Elaine korang dua jangan tak tahu,si Jane ni angau angat sama anak korang dua..tahu tu apa dalam fikiran dia mesti dia nak jodohkan si Ab dan Hope ni.”terang papa Ab..geleng kepala saja lah dia melihat ulah bini kesayangan dia..
“Haha..Jane,kalau budak berdua tu sama suka..tak salah juga.,.saya dan Daniel ni hanya menurut Hope saja..tapi kalau jadi sama si Ab bagus juga. Kita lama kan dah kenal. At least lega lah juga kami dua ni”balas mama Hope.
.”Bha,boleh lah ni,nanti kita bagi mereka dua kenal2 dulu kan sayang..kali ni Si Ab memang tak boleh lari..”-mama Ab
“Yala sayang,mana2 awak..Eh Daniel,Elaine jomlah kita lunch sama2 alang2 sudah berjumpa..tak kan nak becerita depan lift ni kot.”-ajak papa Ab.
“Bha jomlah”-papa Hope.Syok tu si mama Ab dan Hope becerita dan bergosip dalam lift. Manakala husband mereka dia hanya menjadi pendengar. Biasalah lelaki mana ada cerita lain selain bussiness..
Ting! Pintu lift terbuka…
Dari jauh kelihatan si Hope dan Abraham berpeluk. Parents mereka berdua terklejut. O sudah mulut mereka. Namun selepas tu mama Ab senyum..
“Elaine,ada chance bha kita dua ni nak jadi besan ouhh…”bisik mama Ab.
“Err..yala kan..”jawab mama Hope.dia masih terkejut lagi melihat adegan si Hope sama Abraham berpeluk..
Kemudian serentak mereka dua memanggil anak mereka berdua…Hope dan Abraham berpandangan… its their parents and how can they come together this time?????
OMG mesti ada salah faham ni nanti..
Abraham lihat muka mamanya berseri2 sambil tersenyum..he think that he knows what is on her mind now… oh gosh!!
Hope lihat muka mamanya terkejut..masih lagi ada O mulut mamanya…she knows what on her mind..she need explaination nih….Oh god!End of part 10
Thanks for your time and support!
Love you all..-ryn