Chapter 11
#hope“Ma pa apa korang dua buat sini?”sapa Hope..
“Eerr..takda apa2 ingat nak singgah jenguk Hope sini,then terjumpa auntie Jane and husband ko..Hope masih ingat sama auntie Jane?”-mama Hope
“Err Hope tak ingat lah ma”-Hope mengaru kepalanya yang tak gatal namun dia masih tersenyum..Puan Jane yang dari tadi melihat si Hope terus hug si Hope..Hope blur2 pula..namun dia balas balik pelukan Puan Jane..tak mau nanti orang cakap dia sombong la pula..
Manakala si Abraham macam tahu sudah signal mamanya..dia hanya mengeluh… habislah dia, mesti mak dia ada plan tersembunyi nih.
“Errr”-Hope masih memandang mamanya…meminta pertolongan..Puan Jane melepaskan pelukan dia.
“Hope,you are more beutifull in real..ouh..i really like her Elaine”-mama Ab a.k.a Puan Jane.Dia betul2 suka sangat dengan si Hope. Dia usap2 lagi kepala si Hope macam budak kecil pula. Malu2 sudah si Hope dibuat begitu,ketara pipi dia blushing. Dulu mama si Jon pun tak pernah buat dia macam tu. Setiap kali mereka berjumpa mereka hanya kiss pipi saja. Papa si Ab melihat ulah bini dia sempat menegur..kemaluan sudah si Hope dia lihat,dia pun diam2 suka juga tengok si Hope. Natural saja muka dia. Tak lah macam muka si Angelin dulu. Berkenaan juga lah papa si Ab ni dengan Hope.
“Sayang,tengok tu si Hope,malu sudah dia..bha kita makan lah..sementara tunggu Giselle sama mamanya datang..jom Ab..bawa sekali bakal mentua ko”papa Ab memberi arahan…
Bulat mata si Hope mendengar “Bakal mentua” terus straight dia pandang mama dan papanya. Mereka hanya senyum saja. Kemudian Hope pandang si Abraham meminta penjelasan..namun Ab hanya tersengih dan mengangkat bahu tanda tak tahu…,mahu tak mahu si Hope terpaksa ikut mereka makan. Namun otak dia bekerja keras. Ada banyak soalan dalam kepala dia. Bila pula parents dia boleh kenal dengan parents si Ab nih..dia tak tahu pun selama ini.
Masa lunch time tu tak banyak si Hope sama Abraham bersuara.hanya parents mereka berbicara sekali sekala mama Giselle pun menyampuk juga. Mama si Giselle ni adik kepada mama si Abraham.so Giselle dan Abraham first cousin lah.
Hope hanya mendengar cerita mamanya dan auntie Jane. Kadang2 ada juga cerita masa mereka kecil2 dulu which is si Hope lupa2 lalat sudah..“Elaine,masih ingat ko masa kami mahu pindah tu..naa si Abs sampai demam2 sebab rindu dengan si Hope.Dulu masa budak2 macam belangkas ni mereka dua..tidur pun sama2..”-mama Ab
Tersedak si Abraham yang tengah minum air..pantas si Hope menepuk belakang dia..tindakan reflect bha tu..namun lain pula pandangan parents mereka dua.. bila masa pula dia dan Hope ada kenangan macam tu..dia pun lupa sudah,tidur sama2 lagi tu...ish ish......
Lepas makan masing2 membawa haluan masing2, macam awal2 berjumpa mama si Abraham tak habis2 memuji si Hope. Sempat lagi dia selfie dengan si Hope. Entah apa2..macam ada udang di sebalik batu lah pula. Abraham dan papanya tersenyum2 saja melihat gaya mamanya..
Mamanya excited tu dengan si Hope..“Hope,next week birthday si Ab,jemput datang ahh.”jemput mama Ab..sambil memeluk si Hope
“Er..ok auntie,Hope cuba kalau Hope tak busy sangat ahh” jawab Hope,dia tak mahu janji dengan mama si Ab.Selepas anak beranak tu balik baru si Hope menanya mamanya..
“Ma..what going on??”soal Hope dengan muka tak puas hatinya.
“Nanti dirumah kita cerita ahh..sekarang ko masuk kerja dulu”jawab mamanya.. huish tak sporting lansung ni mama.. mahu tak mahu Hope melangkah masuk ke Office dalam otak dia berserabut. Kemudian dia check Hp dia..wow banyak text ..kebanyakkannya dari si Jon. Huh!Ada juga text dari mereka bertiga tu..hmm malas Hope nak cerita dalam whataps..nanti jumpa baru dia cerita. Dia pun masih lagi terkejut dengan kejadian hari ini. Macam -macam sungguh ouh..