Part 15 & 16

272 24 0
                                    

Chapter 15
#Hope

"Uiiii Ab,bangun.."-Hope..
"Hmmmm"-Ab gerak sikit...
"Abraham Rainer!"-Hope,tinggi sudah suara dia.. terus si Ab buka mata dia..segar bugar jarang dan tak pernah si Hope panggil full name dia..hari ni 3 kali sudah dia panggil macam tu.
"What?!"-Ab,macam marah suara dia...kena bangun si Hope.
"Get out!"-Hope..dia tolak2 si Ab dari katil sampai Ab jatuh dari katil.
"What..! Auch!..kenapa ni tolak2 "-Ab,geram sudah dia dengan si Hope
"Get out from my room.."-Hope masih lagi muka dia muka marah..
"Huh!" -Ab..terus dia keluar. Kelat tu muka dia.. lepas jak Ab keluar si Hope kunci pintu. Kemudian dia sambung tidur. ..

Manakala si Ab tak dapat tidur sudah. Segar mata nya kena teriak si Hope.Dia duduk di sofa,kemudian dia lihat lantai masih lagi kotor. Huh..perut dia lapar lagi,dari pagi tadi dia tak makan apa2...Kemudian dia kemaskan lantai dan dapur. Mandi dan kemudiannya pergi membeli makanan.Dia lihat bilik Si Hope masih lagi tertutup. Dia geleng kepala kemudian mengeluh. Dia kah yang salah?? Bukan dia juga yang suruh si Angelin datang. But why si Hope marah sangat,selama ni aku keluar or take any pic sama dengan si Angelin dia tak pernah pun tegur or marah2 aku. Even aku clubbing pun dia tak pernah marah. Pertukaran hormon kah si Hope. Did i hurt her? But i done nothing dengan Angelin. Admit that i still have some feeling dengan Angelin but its impossible for us to get back together. Our story is past and past is past. lagipun aku anggap Angelin macam kawan juga sudah bha. Haishhh.. Hope..what wrong with you?Is there anything that i dont know???

Angelin P.O.V

Shit!! Ganas juga si Hope tu,gagal semua rancangan aku. Tak pa hari ni hari dia..esok lusa belum tentu lagi. Si  Abbey bukannya 24hours 7 dengan dia. I will make sure he is mine.

From the first time aku lihat dia di hotel itu hari aku dah plan mahu dekat dengan dia lagi.Aku tahu juga aku yang salah tinggalkan dia dulu,but we are too young right? Masa tu Si Ab have nothing at all, aku tak sure dengan dia punya masa depan..i need rich man..i need money. Even aku sayang sangat dengan Abbey masa tu demi masa depan aku tinggalkan dia juga. I knew i broke his heart,i thought i will be happy but i cant love Damien as much i love Abbey. He is my first.I knew dia tak boleh lupakan aku juga,cuz dia tak pernah ada serious relay after aku tinggalkan dia. All is one night stand. But i am suprised when he introduce si Hope as his wife to be. I though he just joking but a month after that dia send kad jemputan..so they really married. But aku tak akan give up dengan mudah,i will make sure Abbey will fall for me again. I can see even dia dah kahwin he still go clubbing and his wife inda pernah ikut pun.Dia tak marah kah? When i ask Abbey he just said his wife very sporting one. Wow!I am suprise. I knew his wife ada tengok2 insta but she never once text or warning me when i upload pic sama Abbey. Really? But i really underestimate her..She surely the craziest one i ever met. Hazel Hope, i will make sure Abraham Rainer is mine.
Seminggu telah berlalu kejadian WWE si Hope dan Angelin,aku lansung tak nampak batang hidung Hope di rumah. bunyi pun tak da..aikk..kenapa dia diam2 ouh..bilik dia gelap. Marah sangat kah dia. Sampai off lampu bilik juga. Ada juga aku ketuk2 bilik dan jerit2 panggil dia but no respon,so aku anggap dia masih marah. But i miss her. Miss her cook. Miss her voice. Lahh Hope jangan lama2 bha marah...kita kan geng..

"Hopeeeeeeeeeeeeeeee........please,jangan ko marah lagi ouh,i promise you anything jak. I will give you anything you want. Do you want cheese cake? Ice cream? Ayam panggang? Nasi beriani? Nasi ayam penyet? Jangan lah marah2 lagi. Nanti cepat berkedut ouh muka ko,inda cute. Hopeeeee,dahla tu..i miss ur cook. Aku belanja ko drama Korea mahu??? Ko pilih aja mana story ko mahu,i pay all. Hope....Hopeeee....." nah merayu2 bha si Ab depan pintu si Hope. Gatal tangan dia..dia pusing tombol pintu terbuka...aik.... then Ab jenguk bilik Hope,kemas..dia on light..

"Hope..Hope..are you there..."-Ab,sambil jalan masuk..dia tengok kiri kanan depan belakang takda tanda2 Hope ada disana.. pastu dia tengok meja solek si Hope, ada sticky notes dilekatkan di cermin tapi tulisan macam kabur2..

HopeTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon