Chapter 17
#hopeTiba di rumah,Ab lihat pintu rumahnya terbuka..aik kan tadi dah tutup pintu...jangan-jangan pencuri nih..ouh berani ouh siang2 lagi mencuri...
"Ed..tadi sebelum kita dua keluar,kita dah kunci pintu kan?"tanya Ab meminta kepastian dari si Ed
"Umm ya..kenapa Ab"-Ed
"Tu haaaa..pintu terbuka tu...mesti ada pencuri masuk nih..."-Ab
"Apuuu..siang2 juga pencuri mencuri sekarang ouh..bha kita park sini..jalan kaki masuk rumah.."-Ed
"Ya..nanti kita tangkap..ko masuk dari arah dapur ahhh..bawa tu kayu..pkul dia sekali.Biar padan muka dia"-Ab
"Jom..kasi habis tu pencuri,macam tak ada kerja lain nak buat ouh..ada kaki tangan mencuri juga kerja dia. Orang kurang upaya jua berkerja ouhh"-Ed
"Yala..hati2 bha ko ahh,pukul jak bila ko nampak"-Ab
"Okay tu..ko pun sama"-EdMaka dengan segala cermatnya mereka dua melangkah..takda satu bunyi pun..slowly slowly ..macam ninja...
Perlahan-lahan si Ab masuk dari main door..hmmm macam ada bau sesuatu pula..familiar ni bau....pastu ada bunyi di bahagian dapur...aik apa saja mahu dicuri oleh pencuri di dapur ouhhh fikir si Ab..ahh mungkin oven kesayangan si Hope...ouh no no..i wont let you take it thief!!!!!! Dari slow2 macam ninja,laju pula langkah si Ab,bimbang oven si Hope kena bawa lari oleh pencuri...sekali........."Hah!! Ab apa ko cubuk2 sana...." see..suara yang sangat dirinduinya..Say what! its Hope!!!!
Dengar jak suara Hope terus si Ab lepas kan kayu ditangannya...
"Its you...its you right!"-Ab,excited gila suara dia...siap lompat2 lagi nasib baik tak lompat bintang
"Yeah its me..apahal ko ni...macam orang tak betul jak!" -Hope,sambil mengacau masakannya dalam periuk.
"Its you Hope. Oh my God" terus si Ab hug dia dari belakang...Terkejut si Hope...dia biarkan sekejap Ab hug dia.
"Uiii dahla..aku nak masak nih lapar ouhh...ko ni dah kenapa?"-Hope
"I miss you"-terus si Ab pusing badan si Hope,dia kiss dahi,pipi kanan,pipi kiri dagu si Hope..pastu dia hug lagi Hope kuat2 ...macam tak mahu lepas..
"Uiiii apahal ko nih Ab,gila kah?"-Hope sambil tolak badan si Ab yang hug dia kuat2,mahu sesak nafas dia..
"Amboiiiiiiiiiiiiiiiii......(panjang amboi si Ed sambil geleng2 kepala)...tadi cakap lain..sekarang siap kiss sana sini..hugging segala apa cerita ni Bro??"tegur si Ed..senyum jak dia memerhatikan si ulah si Ab. Cakap tak sayang..tak fall in love..ni apa cerita nih???
"Ehh Ab lepas lah..hangus nanti masakan aku...eii Ed help me"-jerit Hope..baru si Ab lepaskan hug dia. Senyum jak dia.
Hope kembali tengok masakan dia.. si Ab dan Ed duduk di meja makan..kemudian Ab bangun macam tak puas ati pula dia...its hard to believe Hope infront of him now.
"Hope..thanks for come back"-Ab sambil hug Hope lagi. Pang!!! nah padan muka kena ketuk dengan senduk kepala... Abs gosok2 jak lah kepala dia..
"Boleh tak ko duduk sana diam2. Orang nak masak pun tak senang. Ni masa aku takda dirumah ko makan maggi jak kah? Baju dalam mesin tu kenapa tak cuci??? Sampah ni kenapa tak buang???? Air mineral pun ko tak beli? Ada ko sapu rumah kah??? Apasal ko takda beli lauk2 nih? Nasib baik aku singgah kedai tadi..aiyahhh kalau tak alamat addressnya makan luar lah..."leter si Hope..sesak nafas dia tengok keadaan dapur bila dia sampai..memang tak boleh harap punya laki."Errr kan ko yang selalu buat......"-Ab..sengih2..
"Baru seminggu aku takda..belum lagi outstation sebulan..."-Hope
'Outstation?"-Ed....kemudian Ed senyum2...
"Outstation lah..emergency bah ari tu..ganti staff lain. Kenapa Ed"-Hope
"Hahahahahahaha....ada orang tu ingat ko lari dari rumah bha Hope..pasal kes WWE ko sama Angelin. Macam gaya kena tinggal bini jak dia..ehh memang bha pun kan"-Ed sambil terpuk2 belakang si Ab.
"Hah?Lari dari rumah??"soal si Hope blur..dia pandang muka si Ab..haaaa minta penjelasan.
"Errrrrr aku jumpa notes bah arah cermin ko.. i am out..."-Ab
"Ahhhh..abis ink tu pen bha Ab..sampai situ saja yg dapat aku tulis masa tu lagipun rushing bha ...tak sempat nak bagitau ko ahhhh. Don't worry pasal tu,i forgot already,she deserve that. Sa pertahankan hak sa ajak selagi saya mampu..lain lah kalau orang dah tak sudi. What to do.." perlahan suara Hope dihujung2 macam tengelam.. namun si Ed faham tu maksud dia.. Ouh Ab if only you know what she mean.
'Really?? Oh God...you really make fool of me"-Ab
'What actually happen nih?"soal Hope..
"Nothing. Nothing much. I am glad you are back."-Ab
"Macam2 bha ko ahh Ab,Ed,tolong potong buah ni dulu..relax jak ko sana..sini tolong aku,jangan makan free jak.."-Hope
"Aikkk...aku jak..nah suruh si Ab potong..."-Ed
"Tak mahu..hancur buah ni nanti"-HopeMahu tak mahu si Ed tulung si Hope potong buah..Hope ajar dia cara2 potong tu..ketawa2 lagi mereka dua.. si Ab yang melihat gaya mereka dua tiba2 rasa lain2 jak..macam tak suka si Ed dekat2 si Hope..apa lagi ketawa2 sama. Ed perasaan tu perubahan cuaca di wajah Ab..sengaja dia...
"Hope..apa ko masak nih..."soal Ed sambil lihat lauk dalam periuk
"Ouhhh masak asam pedas...fav tu"-jawab Hope sambil potong sayur..
"Wahhh sama kita dua..aku pun minat nih...yummy"-Ed..
"Bhaaa baguslah ada teman aku makan nanti ouh...si Ab tak suka makan macam ni..dia punya feel more to western bha..."-Hope
"Ouhh ya.memang more to western. Sa suka makan makanan kita2 nih bah..ouhh lama sudah sa tak makan macam ni.."-Ed
"Yakah..bha nanti rajin2 bha datang nanti,ada masak boleh juga masak2 sama ko. "-Hope
"Boleh bha tu.."jawab Ed,dia jeling2 lagi si Ab..tapi Ab tengok ipad. But who knows what inside his heart gitu.
"Okay siap..bha jom makan."-Hope.Masa makan hanya si Hope yang pot pet dengan si Ed manakala Si Ab diam2 jak. Rasa dia macam tak wujud jak ouh. Siap lagi si Hope letak lauk di plate si Ed..pastu si Ed lagi letak lauk di plate Hope. Manakala si Ab diam2 jak sana. Monyok tu muka dia. Lepas makan si Ed tolong si Hope cuci pinggan. Syiok ouhhh mereka dua di dapur. Kemudian baru mereka dua duduk di living room menyertai si Ab.
"Ehhh dah lewat ni bro,ko belum balik kah"-Ab
"Aiik,bukan tadi petang ko suruh aku tidur sini kah bro"-Ed,tahu tu dia ada api2 cemburu.
"Errr..tak payah dah.."-Ab
"Ehh tak pa bha tu,boleh juga si Ed tidur di guest room."-Hope
"Ehh..dia ada meeting awal esok pagi kan Ed"-Ab
"Hmm yala ouh lupa bha saya..sorry ahh Hope,next time ajak"-Ed
"Okay tu.."-Hope
"Bha aku jalan dulu lah,lewat sudah ni pula."Ed meminta diri.
"Okay bro drive bagus2"-Ab
"Okay..good night Hope"-Ed
"Night Ed"-HopeKemudian si Ab sama si Ed bro hug. Macam si Ed mahu hug si Hope terus si Ab tarik dia pergi belakang..Ed senyum2 saja..
"Bha bro jalan lah"-Ab
Si Ed keluar rumah senyum2 saja.. Hope pula blur2 dengan tindakan si Ab. Apa kena ni anak malam nih??
"Ehh ko nak pergi mana Hope"-Ab
"Mandilah kenapa?"-Hope
"Takda bha..good night"-Ab
"Night"-Hope terus dia masuk bilik.Abraham P.O.V
Bila aku lihat si Hope tengah masak di dapur apuuuu i am so happy,macam mimpi pun ada. Tanpa aku sedar ku dah hug dia. Out of my contol k.Entah what happen to me till i kiss her face.semua lagi tu.But seriously i feel so relieved dia balik ouh. I miss her so much.Malu lah juga bila si Ed tiba2 tegur,but who cares i am so happy nampak dia. baru jak aku mahu manja2 sama dia..then dia suruh si Ed tulung,aku nampak si Ed suka juga ouhh dekat2 dia. Pastu,bukan main lagi mereka dua ketawa2 sana ouh..aku ni tak wujud kah.? Silaka ko Ed..did you really mean it? Ko betul2 mahu try bini aku kah??Ehh apasal aku pula yang sakit hati nih.. jelous kah ko Ab? Ishhh tak lah.Then waktu makan..siap main simpan2 lauk lagi mereka dua,mentang2 sama favourite food. Apakah? Salah kah aku minat western?Cheese cake betul. Then cuci pinggan lagi sama2..Wei Ed dirumah pernah kah ko tulung amah ko cuci pinggan??Tiba2 saja pandai cuci pinggan dirumah aku..Syiok lah si Hope tu ada assistant. Waktu si Ed nak balik..siap lagi mok hug si Hope. Ouhh No2..dont touch my woman ahhhh...Eh.. My woman kah tu????
"The worst part of life is waiting,the best part of life is having someone worth waiting for"-unknown...
End of chapter 17
Thanks for your time and support.
Love you all-ryn