Tapınak Koruyucuları

207 23 20
                                    


Merhaba arkadaşlar! Ben Özlem. Eleştiri ekibinin diğer yöneticisiyim. Fazla uzatmak istemiyorum ve açıklamamı yapıp eleştiriye geçiyorum.

Facebook grubumuz Wattpad Genç Kalemleri aktifliğe göre seçtiği ikinci kitabı Tapınak Korucusudur.
Eğer sizler de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız açıklama kısmına göz atmayı unutmayın! :)

Kitap Sahibi: superwolf8

Öncelikle kapağını inceleyelim. Kapağını ilgi çekici bulmadık. Sıradan ve yetersiz olması okuyucu gelmesini maalesef engelliyor. Okuyucular daha çok kapağa bakarak ilgisini çeken kitaplar okumayı tercih etmesi nedeniyle sana tavsiyemiz: hikayenin ismi ve konusuyla bağdaşan bir kapak yaptırmalısın. Kapağını profesyonel ellere bırakmanı tavsiye ederiz.

Ortada tam olarak bir tanıtım göremedik. Gözlerimiz güzel bir tanıtım aramıştı ama maalesef yoktu. Sadece ilk bölümdeki bilgilendirme yeterli gelmiyor. Kitabına tanıtım bölümü eklemeni isteriz.

Bölümlerdeki eksiklerine gelirsek:

Noktalama, paragraf, mekan tasviri ve derinlere indiğimizde yazım hataları.

Noktalamayla başlayalım. Oldukça eksiğin vardı. Özellikle virgül ve iki nokta da. Tırnak işaretinde de göze çarpan bazı şeyler vardı. Örneğin, tırnak işaretinden sonra büyük harfle başlaman gerekirken küçük harfle başlaman yanlış. Virgüle gelecek olursak virgül kullanman gereken bazı yerlere virgül koymamışsın. İki noktaya örnek verecek olursam virgül ve iki noktayı karıştırdığını düşünüyoruz. Virgül koyman gereken bazı yerlerde gereksiz bir şekilde iki nokta vardı. Bu yanlış. Başka bir hatana gelecek olursak cümlelerin birbirine bağlanmak isterken fazlasıyla uzatılmış ve özneyi ortaya çıkarmak amacıyla virgül kullanmamıştı. Sana tavsiyemiz bu hatanı düzeltmen olacaktır.

Paragrafla devam edelim. Paragrafların bizi o kadar boğdu ki kendimizi yarım yamalak okumuş gibi hissettik. Gözlerimizi yordu. Paragraflarını uzun tutmamalısın ve parçalara bölmelisin. Böylece kitabın daha akıcı ve düzenli bir görünüme sahip olur.

Sıra mekan tasvirine geldi ve şu bir gerçek: kitabını kurtaran ve okumamızı sağlayan kurgu ve bazı kullandığın kelimelerdi. Bunları daha güçlü bir hâle getirmek senin elinde olan bir şey. Mekan tasvirinin neredeyse hiç olmadığını ve bunun bizi üzdüğünü söylemeliyiz. Fantastik bir kitap yazıyorsan gözümüzde olayı anlattığın mekan canlanmalı. Bunu göz önünde bulundurarak kitabını düzenlemeye almanı tavsiye ederiz.

Duygu eksiklerine gelmiş bulunmaktayız. Birinci bölümde ve özellikle dördüncü bölüm olmak üzere duygu eksikliğini barındıran bir yerler vardı. Bunu betimleme ile halletmeni tavsiye ederiz.

Kişi ağızından anlatımın değişkendi. Belli bir kişi ağızından anlatım yapmalısın. Okurken insanların kafası karışabiliyor.

Son olarak kurguna gelelim. Klişeye kaçmayan ilgi çekebilen bir kurgun var. Bunu başarabilmişsin. Bu yüzden sevindiğimizi söylemek isteriz. Olay örgünde bir problem görmedik ve unutmadan söyleyelim. "-de ve -da" eklerinin yazımında ufak ancak rahatsız eden bir sorun var. Ayrı yazman gereken yerde ayrı yazmışsın fakat 'ta' şeklinde yazılmış ki bu yanlış.

Ve son olarak sana verdiğimiz tavsiyeler önderliğinde eksiklerini kapatmanı ve yardımımızın işine yarayacağını umuyoruz. Buradan eleştiri ekibine teşekkürlerimi iletiyorum. Sağlıcakla kalın! :)

Eleştiri SanayiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin