Eleştiriye ilk olarak kurgudan başlamak istiyoruz.
Kurgunun bilindik olduğunu düşünüyoruz. Ayrıca kitap adı sade ve normal bir ada sahip ve ilgi çekecek düzeyde değil ne yazık ki.
Kapağına gelecek olursak kurgudan nesneler aradık içinde. Böylelikle hem içeriği yansıtmış olur hem daha çok ilgi çekerdi. Bir kapakta okuyucuyu çeken şeyin kapak olduğunu unutmamak gerek ve daha albenili ve daha kurgudan bir kapak görmek isteriz.
Tanıtımdaki yazı tarzı klasikti. Şöyle bir adam, şöyle bir kadın. Şöyle olacaktı vb. Ve karakterin ağzından diğer karakterin bir betimlemesi. Bunların yerine daha güçlü bir tanıtım yazılabilirdi. Anlatım çoğunluk ile geçmiş zaman ile anlatsan da araya kattığın geniş zaman ve şimdiki zaman kipleri okuyucuda kafa karıştırıyor. Anlatım bu yüzden akıcı olmaktan çıkıyor. Bunun için ardı ardına kısa cümleler kullanmak yerine uzun ve bağlaçlar ile ayrılan cümleler kullanmanı öneririz.
Noktalama konusunda seni takdir ederiz ki sıkıntı yok. Hatta bu konuda diğer yazarlara nazaran baya bir iyisin. Ancak bazı bölümlerde (..) kullanmışsın ama Türkçe'de iki nokta yok. Bunun yerine (...) üç nokta kullanman daha iyi olacaktır. Hiç yazım hatasının olmamasına karşılık seni tekrar kutlarız.
Kurguda romantizm yazıyorsun ve bunu gerçekten iyi hissediyorsun. Bunu takdir ederiz. Ama kitabın konusu pek anlaşılmadığı için bunu biraz açmanı öneririz.
Sana önerimiz; kitabını ağdalı bir anlatımla anlatabilir ve akıcılığa dikkat ederek betimlemerini yapabilirsin.
Başarılar.