D

1K 57 4
                                    


ISHA's P.O.V

"WWHHAAATTTTT?!?!?!"

Ini prank ke. Aku dalam tv show wakenabeb ke ni? Gila lah. Otak aku tengah bercelaru dengan pelbagai emosi dan fikiran akan prank ni.

"Madam gurau je kan?"soalku dengan keraguan, mengharap kepastian yang nyata.

"Tak Isha. Saya tahu awak terkejut dengar berita ni." Jawab Madam Zahara.

Sebelum aku dapat strok lumpuh separuh badan , aku tarik nafas dalam-dalam dan hembusnya semula. Okay. Sekarang aku dah tenang aku nak dengar explaination yang sebenarnya.

" Sekarang boleh tak sesiapa dalam bilik ni explain perkara yang sebenar? " tanyaku dengan tenang.

Aku melihat setiap muka yang berada dalam bilik ni. Menunggu jawapan dari mereka. Termasuklah muka budak yang kurang adab dan handsome ni. Eyh kenapa aku puji pulak. Arhhh. Aku nak explaination ASAP.

"Okay. Madam akan explain dengan Isha perkara yang sebenar. Isha, madam nak kenalkan dengan Tan Sri Mikael dan Puan Sri Marissa." Aku melihat ke arah dua orang yang lebih berumur dalam bilik ni. Mereka senyum kepada aku yang sedang melihat mereka and aku pun senyum balik. "Mereka antara orang yang memberi sumbangan besar terhadap universiti kita ni. Dan mereka nak minta sedikit pertolongan dari kita."

"So apa pulak yang melibatkan saya?"

"Mereka nak someone untuk tolong ajar anak mereka ni yang sama course dengan awak. Saya ada tanya beberapa kawan awak, siapa yang pandai ajar budak degil. Mereka recommend kan awak." Jelas Madam.

The F betullah kawan aku ni. Siapa pulak kawan aku ni. Nanti aku bagi sebiji kat kawan aku ni yang masih aku belum tahu siapa. Kalau aku tahu nahas budak tu.

"Kenapa mesti saya, kan Hakim ada, kalau tak pun Asyraf ke, ataupun Imani ke?" cadanganku dengan simpati.

"Alaa Isha saya percaya kat awak. Saya pun tengok awak tolong kawan awak fahamkan dengan cara awak sendiri. Please Isha?" tanya Madam sambil menjuih bibirnya kedepan. Kenapalah aku ni rapat sangat kat semua orang.

"OKAYLAH!" akhirnya aku mengalah.

"Thanks. Sekarang ni better awak pergi ke kelas. Saya rasa kelas awak dah nak start."

"Okay, bye."

^^^^^^^^^

Arghhhhhhhh.

Aku masih tak dapat nak move on dari conversation dalam bilik Madam Zahara tadi. Kenapalah aku jugak yang nak di pilih. Banyak lagi bebudak yang pandai dalam course aku ni. Kalau aku nak namakan satu-satu sampai malam pun tak habis. Dah lah perlu ajar budak yang memang bangang tu.

"Isha, kau okay ke?" bisik milah yang duduk sebelah aku di belakang kelas.

"Entahlah milah, aku pun tak pasti aku okay ke tak." balas ku pada milah.

Sekarang ni aku tak faham sepatah haram apa yang di terangkan oleh lecturer kat depan. Lecturer ni pun satu kalau bercakap bukan main laju nya. Dia fikir aku ni sound recorder ke. Sekali cakap terus ingat selamanya. Kalau aku nak record tak izin pulak. Lepastu salah kan pelajar tak pay attentionlah apalah. Okay, maybe half tu betul tapi tu tak semestinya mereka boleh sukahati je nak salahkan pelajar. Kalau dah boring siapa nak pay attention. Budak nerd je yang nak pay attention. Hhaha. Aku pun kadang je pay attention kalau aku rasa benda tu berguna. So aku ni half nerd je.

"Kalau kau nak luahkan aku ada je kat sini." Kata milah. Bertuahnya aku dapat kawan macam ni. Tapi kekadang tu menyesal jugak aku dapat kawan macam dia ni.

En. Bad Boy nak A ? (boyxboy)Where stories live. Discover now