"Kau buat apa kat sini?" Ya Allah, dah naik muak aku tengok muka singa ni.
"Mana lah aku tahu, Mdm Z yang suruh aku masuk kelas ni. Aku ikut jer." Jawab Arfan.
Aduyai, cukup-cukuplah aku tengok budak ni hujung minggu takkan lah setiap hari aku nak layan kerenah budak ni. Duduk pulak tepi aku. Dah lah malas aku nak layan dulu, aku nak focus belajar sekarang ni.
Aku tengok muka milah dengan muka kesian aku. Milah dapat miming sabar je dengan aku. Perlu ke aku mandi bunga nak buang bala sebelah aku ni.
.........
Tamat je kelas aku terus jumpa Mdm Z,
"Mdm, kenapa nak letak budak tu sama kelas. Mdm tahu kan hujung minggu saya jumpa dia untuk ajar budak tu."
"Ala supaya senang awak nak ajar dia nanti, Mdm dah tolong sikit je."
Dengan muka hampa aku balas "Okaylah mdm."
Malas pulak aku nak melawan. Nanti tak masok pulak ilmu aku. Taknak lah sama bodoh mcm budak tu. Sabar je Isha. Lepas grad kau tak yah tengok muka dia lagi.
Aku pasang kasut ku lepas keluar dari bilik Mdm Z. Bawa perasaan hampa ku sekali. Ceh wah drama apa aku ni. Ku turun tangga menuju ke lobby blok kami. Dari jauh aku dah tengok si singa tu bersandar kat pintu masok/keluar.
Lepas satu masalah datang lagi satu masalah. Nanti lah aku tanya kat ibu macam mana nak mandi bunga sendiri. Sekarang ni aku malas nak layan dia dulu.
Jalan je jalan je. Jangan tengok. Jangan react. Kau jalan je keluar. Aku dah chat milah dia kat mana masih juga x dibalas. Mana entah milah sekarang ni. Tadi cakap nak g toilet kejap. Kejap hotak dia. Dah 15 minit dah ni.
Sikit je lagi nak sampai pintu. Ignore je Isha. You can do it.
"Hoi" bunyi si singa tu.
Ignore je. Anggap je dia panggil orang lain.
"Hoi aku panggil ni" bunyi lagi singa tu.
Sabar Isha. Simpan sumpahan kau untuk dia. Ignore and jalan.
"Hoi Bengap, Dah pekak ke."
Kurang hajar binatang ni. Dah mencapai limit aku ni.
"Kau nak apa SYAITON, hoi hoi orang, islam ke engkau, bagi lah salam ke, aku ada nama okay, jangan sampai aku panggil kau AZAZIL." Dan begitulah limit aku d pecahkan.
"Oh dengar pulak engkau sekarang, ingatkan dah pekak, and I choose to not remember your name, ni aku nak tanya, apa kau bincang with Mdm Z tadi?" wahh sesedap dia je nak label aku pekak.
"Adalah, private. None of your bisnes." Balas ku selamba
Di capai pergelangan tangan aku kasar, Terus heret aku masuk ke bilik kosong terdekat. Baguslah timing sekarang, smua umat sedang lunch sekarang ni. So takda orang nak tolong aku. Bagus hmmmmm.
"Auch, sakitlah."
"Aku tahu kau cakap tentang aku with Mdm Z. So spill, aku nak tahu." Perasaan much, even tho memang topic hal dia but macam mana dia tahu eh.
Aku tarik tangan aku dari gengaman maut dia. "First of all sakit tangan aku gila. Fine, ye hal kau, but aku just tanya kenapa letak kau sama kelas. Then dia cakap supaya kau lebih faham. Tu je."
"Oh tu je ke?" tanya singa gila tu. Act bagai dia tak bersalah. Huh malas aku dengan budak ni.
"Yelah kau nak apa lagi? Banyak lagi benda aku boleh buat dari gossip hal engkau je."
Ringtone aku berbunyi. Aku cek skrin Milah is calling.
"Dah lah aku nak cau, tepi." Ujar aku. Fuh nasib si Milah call aku, aku dah malas nak buang masa dengan budak ni. Terus aku angkat panggilan milah.
YOU ARE READING
En. Bad Boy nak A ? (boyxboy)
Teen Fictionseorang budak nerd yang sering menyisihkan diri kerana kisah silamnya. sering mendapat perhatian classmatenya kerana selalu mendapat markah terbaik dalam kelasnya. Dia juga seorang yang lembut dan GAY. Yes, he is gay and that is the fact. haha. T...