ISHA'S POV
"Arghhhhhh. Milaaaahhhh. Aku rasa nak mati je minggu ni." Keluh aku pada milah selepas kami berdua melangkah keluar dari kelas ekonomi. Sekarang ni aku rasa nak balik hostel je sekarang ni, tapi aku ada kelas lepas ni. Life is so exhausting. Nasib baiklah ni kelas terakhir. Aku rasa otak aku nak blow up je tak lama lagi.
"Milah leh tak kau teman aku jap. Aku nak makan nugget goreng lah. Hehehe." Kekadang aku datang craving. Mengidam aku ni macam orang mengandung. Haha. Tapi tak lah sampai nak makan benda-benda pelik.
"Hurmmm, jomlah sebelum kau merengek macam budak-budak sebab tak dapat makan apa yang kau nak."
"YAASSS. Love you so much milah."
"Tak payah nak love you bebagai ni."
"Thank you. Hehe."
"Hurmmm."
Aku ni kalau tak dapat makanan yang aku craving aku akan desak orang sampai dapat. Haha. Craving kot. Disebabkan makanan mungkin pembunuhan akan berlaku. Muahahaha.
Sampai je kat kafeteria kampus pelbagai bau makanan yang menyelerakan berlegar di udara. Fuhhhhh, godaan dunia. Hahahaha. Aku ke sini dengan satu misi yang penting. Ini antara buruk dan baiknya kehidupan dunia. Hehe. Overlah pulak. Dalam pelbagai gerai yang berniaga di kafe ni. Ada satu gerai je yang akan aku kunjung. Sebab makanan mereka sedap, pelbagai, jarang di buat oleh gerai yang lain, dan paling aku suka owner nya baik dan pemurah.
Aku ambil nugget yang aku idamkan dalam beberapa keping ke dalam beg plastik yang disediakan oleh gerai tu. Selepas selesai memilih aku terus ke kaunter untuk membayar nugget tu.
"Yeayyyyy, ada nugget.Thank you milah teman aku."
"Sama. Tapi aku nak satu nugget sebagai habuan."
"Nah, sebab kau sanggup teman aku aku bagi dua."
"Thanks Isha. Aku no hal kalau kau nak aku temankan, apalah guna kita ni kawan sejak kecil."
Dalam perjalan nak keluar dari food heaven ni. Aku ternampak orang yang akan aku bertemu hujung minggu ni untuk aku ajar tuition. Hhuhuhuhu.... aku tak nak jumpa dulu. Kenapalah aku temu dia d kampus ni jugak. Sebab dia belajar kat sini lah bahalol . Kenapa takdir aku ni. Dah lah dia duduk berdekatan dengan satu-satunya exit yang paling dekat untuk ke kelas kat kafeteria ni. Again, why fate?
"Oi milah kita guna pintu sana jum." Aku pujuk milah dengan harapan dia terima tanpa alasan.
"Taknak lah, dah nak sambung kelas ni. Nanti lambat pulak kita. Aku tak nak kena berdiri sepanjang kelas ni nanti."
So kami pun berjalan kat menuju pintu keluar. Aku tarik milah di sebelah aku cuba untuk jadikan dia shield untuk aku berlindung. Okay, now aku tak nampak dia, in hope dia tak nampak aku.
"See u later loser." Bisik seseorang. Fuck aku tak sedar pun dia dah angkat dari kerusi tadi.
"Aduhh" dia rempuh aku sampai jatuh. Sakit betul punggung aku. Mentang-mentanglah dia lebih tinggi dan tough dari aku. Jahanam betul budak ni. Dia blah macam tu je lepas langgar aku.
"Weiiii Isha kenapa ni?" tanya milah terkejut melihat aku terduduk dilantai selepas puas melihat telefonnya.
"Saje je nak test lantai ni keras ke tak. Ofcourse lah aku terjatuh songeng. Kau tak nak tolong ke."
"Yelah yelah. Macam mana kau terjatuh pulak ni. Takde pulak aku tengok tiang ke, dinding ke depan kau." Soal milah sambil menolong aku bangun.
"Tu lah kau sibuk sangat dengan media social dalam phone kau tu. Aku dilanggar dinding bergerak tadi." Kami meneruskan berjalan untuk ke kelas dan jauh dari group budak poyo tu.
YOU ARE READING
En. Bad Boy nak A ? (boyxboy)
Jugendliteraturseorang budak nerd yang sering menyisihkan diri kerana kisah silamnya. sering mendapat perhatian classmatenya kerana selalu mendapat markah terbaik dalam kelasnya. Dia juga seorang yang lembut dan GAY. Yes, he is gay and that is the fact. haha. T...