Prolog

299 25 2
                                    

Nic w Riverdale nie było już jak dawniej. Wszystko diametralnie zmieniło się od napadu na Pop's i niszczącego całe wzgórze Tornhill pożaru. Nadal nie wiadomo kto napadł na restaurację i posztrzelił Freda Andrews'a. Jednak całe miasto wie kto spalił wzgórze Blossom'ów. Otóż była to rudowłosa nastolatka. W pożarze spłonęła doszczętnie posiadłość. Gdy straż pożarna dotarła na miejsce okazało się że pani Blossom została poważnie poparzona. Oparzenia były tak duże że Penelope w ciężkim stanie została przewieziona do szpitala, a lekarze walczyli o jej życie. Strażacy znaleźli ją przygniecioną przez palące się odłamy sufitu. Gdy wydobyli kobietę spod gruzów dostrzegli iż poparzenia obejmują 75 procent jej ciała. Cheryl znaleziono kilkadziesiąt metrów niżej posiadłości, stojąca na skraju mostu z zamiarem skoczenia do jeziora. Do nogi przywiązaną miała linę, na której końcu znajdował się kamienny posąg. Gdy strażacy zbliżyli się do niej ona zrobiła kilka kroków w tył - tym samym spadając do jeziora. Dwoje z ratowników wskoczyło za nią i odwiazało supeł na kostce. Rudowłosa również została zawieziona do szpitala gdzie po przebadaniu postanowiono wysłać ją do miejscowego szpitala psychiatrycznego. Stwierdzono u niej głęboką depresję po utracie bliskich.

Cheryl codziennie miewała dręczące ją koszmary. Budziła się z krzykiem, cała roztrzęsiona. W jednym z nich zostawała wciągana do wody przez Jasona i topiona. W innym śnie przed oczami miała zwłoki brata leżące na stole w kostnicy i stojąca obok matkę z rozległymi poparzeniami twarzy. Śnił jej się również ojciec, wiszący kilka metrów nad nią. Stany lękowe były coraz silniejsze.
Została całkiem sama. Nikt z jej znajomych nie wiedział co tak dokładnie się z nią stało. Jednak wszyscy rozmawiali o tym co zrobiła i zastanawiali się co ją do tego skłoniło. Śmierć bliskich? Chęć rozpoczęcia wszystkiego od nowa? A może już wcześniej miała problemy psychiczne?
W innej części miasta rudowłosy chłopak zupełnie się załamał po tym gdy w napadzie postrzelono jego ojca. Archie obwinia się o wszystko co stało się tamtego feralnego dnia. Dręczą go wyrzuty sumienia mimo, że nie był w stanie nic zrobić aby ocalić swojego ojca od postrzału. Archie starał się utrzymywać kontakt z przyjaciółmi ale to wszystko co się stało nie pozwalało mu normalnie funkcjonować. Postanowił zemścić się na tym kto dokonał napadu. Ale czy to na pewno był napad? A może to wszystko było zaplanowane?

Po tym gdy ojciec Jugheada trafił do więzienia chłopak został przyjęty do gangu Węży. Jego relacje z przyjaciółmi bardzo się osłabiły gdy przeniósł się do innej szkoły. Jednak to co łączyło go z Betty Cooper nie osłabło. Blondynka często się z nim spotyka. Nie zapomniała również o rudowłosym chłopaku. Stara się go wspierać jednak on zupełnie nie zwraca na to uwagi. Jest taki nieobecny od tamtego momentu - jakby cały czas stał w barze i patrzył na to co się stało... Wszystko u Betty wydaje się być w porządku. Polly mieszka razem z nią i rodzicami, którzy pogodzili się i już tak często się nie kłócą. Natomiast rodzina Veronici Lodge znowu jest w komplecie. Po tym gdy jej ojciec wyszedł z więzienia, przyjechał do Riverdale. Udało mu się przekonać Hermione do wspólnego mieszkania. Veronica oddaliła się od Hirama. Jednak powoli znowu zaczyna się do niego przekonywać. Dziewczyna nadal spotyka się z Archie'm. Czasem razem z nim odwiedza Fred'a w szpitalu. Trochę przeszkadza jej to że od czasu napadu chłopak stał się bardzo ponury. Ciemnowłosa również stara się go wspierać.

Przez sytuację, która miała miejsce w Pop's nikt już tak bardzo nie interesuje się Cheryl Blossom. Zniknęła z umysłów wszystkich uczniów i nauczycieli Riverdale High School. Od nie całych dwóch tygodni jej domem jest szpital psychiatryczny...

Alone In The DarkOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz