1

4 1 0
                                    

Ne yapıcağımı bilmiyorum.Saat'in tik tak sesleri kocaman oda da yankılanıyor,beni daha da strese sokuyordu."Süre bitti.Bırakın kağıtları!"lanet olsun yine kaldım.
Masadan kalktım ve elimi masalarda gezdirerek hocanın yanına gittim.Elimden kağıdımı alıp inceledi ve o uyuz yüz ifadesine büründü."Begüm,en azından biraz uğraşabilirdin değil mi(!).Neyse alıştım artık.Seneye tekrar görüşürüz."Kağıdıma kocaman sıfır çizip gözlüğünü düzeltti.Bütün matematik öğretmenleri bu kadar sinirmidir?
Sınıfın kapısına yönelmemle yanıma Burcu geldi. "Seneye birlikteyiz kanka" yüzümü yine güldürmüştü."Hadi burdan bir kafeye gidelim.Kendimizi ödüllendirelim."durup ona ters ters baktım.Çok ciddi duruyordu.
"Burcu,sen iyimisin.Her kaldığımızda kutlarsak.Ohooo"arkamdan birinin itmesiyle kapıya yapıştım." Ho hoo"
"Yine sıfır almışsın." Ebru,lise birden beri benle uğraşıyordu.Kendini bir şey sanan mal.
"Sen geçmemişmiydin?Niye tekrar tekrar giriyorsun kii?"Burcu'nun söylediği belli ki onun çok hoşuna gitmişti, birden bire gülmeye başladı.
"Ah...Yine yüz aldım." her sınav çıkışı bunu bize söylemeden edemiyordu."Sende her zaman ki gibi boş küme,yani hiç bir şey alamadın?"kafamı biraz yana eğerek ona baktım.Böyle davranarak acaba eline ne geçiyordu.
"Eee,insan kendin de olmayanı alırmış,canımm" arkamızı dönerek kapıdan çıktık."Süperdin Begüm"sen bir de bana sor.Matematik'ten altıncı kez kalmış ben,bana süper olduğumu söyleyen sen.

Her zamanki geldiğimiz çiçek kafeye geldik.Buranın kokusu,görünüşü mükemmeldi.Hem de öğrencilere indirim yapıyorlardı.Her zaman ki masamıza geçer geçmez yanımıza garson geldi."Ne alırdınız?"hayattan bıkmış gibi bir hali vardı.
"Limonata"
"Limonata" aynanda söylemiştik."iki tane limonata"garson çocuk yanımızdan ayrılmasıyla Burcu bana doğru yaklaştı."Şu yan masadakiler var ya,......"çaktırmamaya çalışarak yan masaya baktım.Üç kız iki erkek vardı.
"Gördüm." konuşmasına devam etti."Kahverengi saçlı olan Melisa,bizim okula yeni gelen kız şimdiden ortam kurmuş,hemde okulun en popileriyle..."yüzümü buruşturdum."Popi ne ya....o ne öyle popo der gibi..."güldü.
"Yani popüler,Alemsin ha..yanında ki de Cenk,Samet,Buse,Eda.....zengin bebeleri..."o masadan gürültü gelmesiyle ikimizde oraya baktık.
Melisa" İnanmıyorum,Selim.....sen burda mı çalışıyorsun....Hemde garson olarak......ah,tanrım.Ben bir garson parçasıyla mı çıkıyordum.Ben seni......"
Selim"Param için mi benimle çıkıyordun."Melisa onun yüzüne iğrenerek baktı ve elinde tutuğu tepsinin üstünde ki-bizim sipariş verdiğimiz-limonataları alıp başından aşağı döktü ve kafe'nin kapısını çarpıp gitti.Tabi arkadaşları da peşinden gittiler.
Döktüğü limonata bardakları yerde param parçaydı.Eğilip tek tek toplamaya başladı."Olaya gel,aslında yakışıklı çocuk."Burcu ne diyordu acaba,çocuğa tekrar döndüm.Yerdekileri tek tek eliyle topluyor.Kimsenin yardım etmesini istemiyordu.Üzgün olduğumda bende kimseden yardım istemezdim."Ah, ben daha fazla dayanamayacam."
"Kızım ne yapıyorsun,Begüm...buraya gell!"
Çöpün yanındaki süpürgeyi alıp yanına gittim.Kafasını kaldırıp yüzüme baktı.Gülümsedim ve yerdeki cam parçalarını süpürdüm ve çöpe döktüm.Yanına gittiğimde ayağa kalkmış öylece duruyordu.Yere bir iki damla kanın damladığını görünce elini tuttum.Elinde cam parçasını sıkıyordu.
Elini tutmamla tekrar bana baktı.
"Kendine zarar vermek hiç bir işe yaramaz.Fiziksel acın,duygusal acını bastırmaz.Bu sadece acını iki katına çıkarır."elinde ki cam parçasını yavaşca yere bıraktı.Saç bandımı çıkarıp iki kere eline doladım."Şimdilik bunla idare et."arkamı dönmemle konuştu."Neden bana yardım ettin?"arkamı dönüp yüzüne baktım.Hiç bir duygu belirtisi yoktu yüzünde.
"Yardım etmem için bir neden mi olması gerek."ikimizde sustuk,sanırım devam etmemi bekliyordu."Hiç kimsenin öyle davranmaya ve öyle davranılmaya hakkı yoktur ve inanıyorum ki,bu hayatı,bu dünya'yı sevgi kurtarıcak.Merhamet,anlayış,saygı kurtarıcak.Gerekli bir sebep oldu mu?" arkamı döndüm ve Burcu'nun yanına gittim."Hadi kalk gidelim."Arkama tekrar baktım."Limonatalar kalsın,iyi günler."dedikten hemen sonra kafeden çıktık.
"Sen demin ne yaptın?"sustum." O çocuğu orda ilk defa gördüm.Bak sen şu işe ya.....Melisa, sevgilisinin garson olmasından dolayı ondan ayrılıyor.........."yüzüme baktı ve devam etti."Böyle insanlar bence olmamalı."
"Bence de...."

~•~ Ölüm ~•~Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin