Aceasta este mai mult o legenda decat o creatura mitologica, dar mie mi-a placut si sper ca o sa o gasiti si voi interesanta.
Kiyohime era fata conducatorului unui sat, Shoji. Intr-o zi, un incantator preot care vizita satul, Anchin, s-a indragostit de ea. Dar dupa nu foarte mult timp acesta a trecut peste aceasta pasiune si a parasit satul pentru a-si continua calatoria. Kiyohime s-a suparat rau din pricina plecarii acestuia si a pornit furioasa dupa el. Kiyohime si preotul s-au intalnit la marginea raului Hidaka, unde preotul a rugat un barcagiu sa-l ajute sa treaca raul, dar i-a spus acestuia sa nu o ia si pe ea in barca. Vazand ca Anchin vrea sa scape de ea, Kiyohime a sarit in rau si a inceput sa inoate dupa acesta. In timp ce inota prin torentul puternic al raului Hidaka, Kiyohime s-a transformat intr-un sarpe sau dragon gigantic din pricina furiei pe care o avea. Cand Anchin a vazut ca aceasta il urmarea in noua ei forma monstruoasa, acesta a fugit si s-a refugiat in templul Dojo-ji. I-a rugat pe preotii de la templu sa-l ajute, iar acestia l-au ascuns sub clopotul templului.
Cu toate astea, sarpele i-a simtit mirosul acestuia si a inceput sa se invarta in jurul clopotului. A lovit clopotul cu coada de cateva ori, apoi a suflat din gura un foc atat de puternic incat a topit clopotul in intregime. Focul a fost atat de mare si de puternic incat nu a topit doar clopotul ci si pe preot. Dupa moartea preotului Kiyohime s-a aruncat in raul Hidaka inecand-use.
Cam asta ar fi legenda lui Kiyohime, desi in functie de sursa detaliile variaza putin. Sper ca vi s-a parut interesanta.
CITEȘTI
Calea mitologiei
FantasyAceasta carte o sa va introduca in lumea mitologiei, cuprinde creaturi, legende si mituri, sper sa va placa si sa va faca curiosi