Departe de coasta, pe fundul oceanului....acolo doarme teribilul kraken. Cand acesta se trezeste infometat, se indreapta spre suprafata oceanului pentru asi potoli foamea.
Primele descrieri ale kraken-ului nu spun prea multe, doar ca acesta salasluieste in adancul oceanelor si ca este cel mai mare monstru din apa, corpul lui putand fi confundat cu o insula. Kraken-ul poate inghitii vapoare sau belene intregi, iar atunci cand se misca creaza varteje de apa. In ciuda lipsei detaliilor despre infatisarea sa, marimea kraken-ului a fost suficienta pentru a-i asigura un loc in legendele nordului. In timp au aparut mai multe descrieri ale lui oferindu-ne o imagine completa a infatisarii sale monstruoase. De cele ma multe ori acesta este imaginat ca o caracatita uriasa, sau un crab urias, sau o combinatie intre cele doua. Kraken-ul are zeci de brate flexibile, dinti de marimea unor bolovani, si se spune ca atunci cand iese din apa valuri imense circulare si roiuri de pesti apar in fata lui.
Cu abilitatile lui de a crea varteje si de a inghitii nave intregi, kraken-ul este cu siguranta o creatura periculoasa. Dar, cu toate aste, spre deosebire de alti monstrii marini nu este in mod special interesat de vanarea oamenilor. Majoritatea pescarilor care au sfarsit in stomacul kraken-ului din pacate nu s-au putut feri destul de repede din calea lui. De fapt, kraken-ul este o creatura destul de lenesa. Isi petrece majoritatea timpului dormind pe podeaua oceanului. Chiar si atunci cand iese la suprafata ca sa vaneze, strategiile acestuia sunt pasive. Bineinteles, sunt cateva povesti cu kraken-ul atacand nave, de obicei pentru ca trecerea acestora l-a deranjat. In aceste cazuri kraken-ul poate fi nemilos, zdrobind navele in bucatele.
Kraken-ul poate ca e lenes, dar la ce marime are nu are cum sa nu fie puternic. Cel mai interesant lucru despre el este modul lui de a vana. Kraken-ul se hraneste cu pesti, mii si mii de pesti, dar in loc sa inoate prin ocean dupa ei ecesta si-a creat o modalitate prin care masa sa vina la el. Dupa ce kraken-ul digera o runda de peste (ceea ce poate dura si trei luni), acesta scuipa o cantitate imensa de voma sau excremente (atat de mare incat apa din jurul lui devine noroioasa si tulbure). Poate suna dezgustator, dar toate aceste resturi atrag mirosul sau gustul altor pesti care se aduna astfel in jurul kraken-ului. Acesta apoi isi deschide bratele imense prinzand-usi oaspetii pe care ii mananca si apoi ii digera transformand-ui in momeala pentru urmatoarea masa. Aceasta metoda de zanare este atat de efectiva incat pescarii nordici din antichitate cautau kraken-ul (starnind-ui acestuia furia) pentru a prinde din cantitatea imensa de pesti care roiau in jurul acestuia.
Kraken-ul mai are si alte abilitati, dar niciuna la fel de practica precum strategia de vanatoare. Acesta poate crea varteje care absorb vasele intr-un cimitir acvatic, sau strigate care creaza cutremure subacvatice.
CITEȘTI
Calea mitologiei
FantasyAceasta carte o sa va introduca in lumea mitologiei, cuprinde creaturi, legende si mituri, sper sa va placa si sa va faca curiosi