luku 1: uudistus

230 13 0
                                    

Seison areenalla. Ympärilläni on vain metsää silmiinkantamattomiin. Yhtäkkiä tunnen metallisen veitsen lävistävän vatsani. Se täyttää koko kehoni kivusta ja kaadun maahan kuolleena. //btw tossa kuvassa on tarinan päähenkilö

Herään huohottaen. Tänään on elonkorjuu, ja siitä muutaman päivän päästä alkaa uudistettu nälkäpeli. Kukaan ei vielä tiedä uusia sääntöjä. Viime vuonna nälkäpeliä ei pidetty ollenkaan kapinan takia. Kapinalliset olivat niin lähellä voittoa.. Elän äitini kanssa vyöhykkeellä 4, meillä on täällä ihan hyvät oltavat. Ainut syy miksi olisin liittynyt kapinallisten puolelle on Katnissin itsevarmuus, ja nälkäpeli.

Olen jo neljän vuoden ajan joutunut kestämään nälkäpeliä. Minulla on ollut hyvä tuuri, toisin kun veljelläni.

Neljä vuotta sitten kaksoisveljeni Theo joutui nälkäpeliin. Muistan sen surun kun näin koulun valkokankaalta hänen viimeiset, tuskalliset hengenvetonsa. Vaikka riitelimme paljon, silti minun on häntä ikävä. Istun aivan hänen vieressään koulussa. Nyt se paikka on tyhjä. Toivon hartaasti että minun paikkani ei tyhjene. Minulla on silti varmaan 28-46 nimeä pallossa, joten minun täytyy hyväksyä se, että jos joudun nälkäpeliin, niin kuolen ensimmäisen tunnin aikana. En osaa mitään muuta kun kalastaa. Onhan siellä koulutuskeskus jossa minä voin oppia jotain, mutta säännöt voi olla muutettu sen verran että koulutusta ei ole ollenkaan.

77's nälkäpeli (fin)Where stories live. Discover now