luku 3: kaipuu

153 8 0
                                    

Kiipeämme junaan Annin ja Alexin kanssa. Alex on siis  poikatribuutti meidän vyöhykkeeltä. En tunne häntä. Ann vie meidät katsomaan junaa, joka on upea! Harmi kylläkin voimme nauttia tästä vain tämän päivän ajan.

Kävelen huoneeseeni. Sitten vasta kaikki alkoi Purskahdan itkuun ja upotan kasvoni tyynyyn. Ei ole mitään mahdollisuutta. Meillä ei ole edes valmentajaa, (tosin ei kenelläkään muullakaan). Katson elonkorjuita muilta vyöhykkeiltä huoneessani olevasta telkkarista. Sitten saan älynväläyksen. Mitä jos  ammattilaiset luulevat minuakin ammattilaiseksi, ja saatan pärjätä jopa viikon ajan. Se on heistä kiinni.

Ann tulee ovelleni koputtamaan ja kysymään minua syömään. Minulla ei ole nälkä mutta menen silti, jotta saisin jotain tekemistä.

En pysty nukkumaan kunnolla, sillä aamulla se alkaa. Katson vähän koosteita entisistä nälkäpeleistä, ja nukahdan. Heräilen vähän ajan välein. Aamulla, noin kello 6 Ann tulee herättämään minut. Kehooni tulvahtaa kamala jännitys, ja se surullinen fakta, että tulen luultavasti kuolemaan heti, ellei areena ole iso ranta, tai pääsen ammattilaisten joukkoon. Ja kumpikaan tuskin toteutuu.

Ann heittää huoneeseeni puvun, joka viittaa siihen että areenalla tulee olemaan vettä. Se parantaa oloani, sillä uimisen minä taidan. Samoin kalastamisen.

Syön paljon ruokaa jotta saisin edes vähän painoa. Kun olen suunnilleen räjähtämispisteessä lopetan syömisen. Ann alkaa selittää jotain tribuuteista, niiden nimistä ja iästä:

Capitol: Galla (13) ja Ron (16)
1. Vyöhyke: Opal (16) ja Will (15)
2. Vyöhyke: Ruth (15) ja Albert (14)
3. Vyöhyke: Justine (17) ja Garrick (14)
4. Vyöhyke: Theresa (minä, 16) ja Alex (17)
5. Vyöhyke: Orlena (12) ja Carl (14)
6. Vyöhyke: Polly (17) ja George (12)
7. Vyöhyke: Zoe (13) ja Max (14)
8. Vyöhyke: Wynne (15) ja Calvin (17)
9. Vyöhyke: Vivian (14) ja Aaron (15)
10. Vyöhyke: Willow (13) ja Arthur (17)
11. Vyöhyke: Sirena (14) ja Abner (16)
13. Vyöhyke: Veronica (21) ja Alexander (24)

77's nälkäpeli (fin)Onde histórias criam vida. Descubra agora