luku 4: nälkäpeli

129 10 0
                                    

Juna pysähtyy laiturille, joka näyttää olevan maan alla. Jännitykseni nousee 54% suuremmaksi kun astumme ovesta ulos. Kaikki tribuutit seisovat vyöhykkeiden mukaan jonossa, josta meidät sitten ohjataan huoneeseen josta lähdemme.

Ann ohjaa minut ja Alexin lähtöhuoneeseen. Alex kysyy minulta: "Ootko sä harjotellu?". En kunnolla saanut selvää hänen murteestaan, mutta vastasin silti kieltävästi. Sitten naisääni sanoo että "kaksi minuuttia lähtöön". Halaan Annia ja kävelen "hissiin". Ovet sulkeutuu ja rupean nousemaan kohti areenaa. Ensiksi valo häikäisee niin, että en näe mitään, mutta alan haistaa ja kuulla meren. Minä melkein kiekaisin ilosta, mutten kuitenkaan jotta ammattilaiset eivät pitäisi minua tyhmänä.

Areena on vain merta silmiinkantamattomiin. Muutamien kilometrien päässä on pieniä saaria. Yhdellä saarella joka on kaikista tribuuteista n. Puolen kilometrin päässä seisoo runsaudensarvi.

Lopetan kuvittelemisen, sillä aikaa on enään 5..4..3..2..1.

Juoksen pienellä saarekkeellani ja hyppään veteen.

Uin suoraan kolmanneksi lähimmälle saarelle, jotta minua ei niin pian löydettäisi. Kun olen enään vajaan kilometrin päässä saaresta, näen lähelläni kelluvan veitsen (kaikki runsauden sarven tavarat on kelluvaa materiaalia, joka on Capitolin keksintö). Nappaan veitsen ja jatkan uimista. Kun olen suunnilleen rannassa, näen ammattilaiset. Heillä on suuri kumivene, jota Alex veti. En tiennyt että Alex pystyisi vetämään kumivenettä, jossa on aseiden lisäksi myös neljä tyyppiä. Juoksen nopeasti pieneen viidakkoon.

77's nälkäpeli (fin)Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt