Varför just jag?

1.2K 18 0
                                    

Är det värkligen bara jag som ska bli behandlad så här??

Varför just jag isåfall ??

Vad har jag gjort för att bli behandlad så här??

Det är tankarna som åker runt i mitt huvud...

Jag heter Alice och är 14år och går i åttonde klass, i internationella engelska skolan..en skit skola

Jag började i den skolan i sjuan och allt har bara gått nedför sen jag började där..

Jag har blivigt mobbad och misshandlad flera gånger och blir illabehandlad varje dag.

När jag bara tänker på det så känner jag hur tårarna rinner ned för mina kinder.

Varför ska det just vara jag ??

Vad har jag gjort?

Jag har precis kommit in i skolan då det börjar, jag går snabbt till mitt skåp då jag känner närvaron bakom mig..

En kille i min klass som heter Melin står bakom mig och kollar med en ond blick på mig..

Han frågar"så du kommer idag igen din fula unge"

Jag känner hur jag får en stor klump i halsen och hur tårarna rinner ur mina ögon .

-Hörru din jävel kolla hit

Jag biter ihop och plockar iordning mina böcker som jag ska ha till lektionen .

Jag känner hur en hand tar tag om min axel , handen sliter tag om mig och kastar ned mig mot golvet.

Nu har ett helt killgäng samlat sig runt mig som en cirkel .

Jag ligger kvar på golvet,jag vågar inte röra mig ur fläcken för jag vet vad som kan hända .

Melvin tar tag i mig och håller upp mig och kastar ned mig en gång till mot golvet , jag faller med en duns och känner hur mitt huvud slås mot golvet, jag blir sparkad och slagen tills jag blir medvetslös .

Jag vaknar till och ser en stor lampa framför mig..

Jag ser att det står konstiga och märkliga farbröder framför mig.

Mannen framför mig berättar att jag är på sjukhuset.

-Du har blivigt ned slagen av ett gäng i din skola.

Jag nickar och ser inte så förvånad ut..

Efter att jag får sjuds hem av sjukvården så går jag in på mitt rum och lägger mig i min säng och gråter.

Jag ligger där tills jag inte kan gråta mer, men jag har ändå kvar smärtan och hatet inom mig.

Jag går in till badrummet och tar fram ett rakblad som ligger i en liten ask i badrums skåpet.

Jag kollar på rakbladet och trycker det mot handleden och drar, jag känner hur det varma blodet rinner längs min arm och hur jag känner att allt det jobbiga försvinner för en stund.

Jag skär två snitt i min högra handled.

Och känner hur allt det jobbiga kastar sig över mig igen...

.~~~~~~~~~~~~~~~~_~~~~~~~~~~~~~~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~~_~_~__~~_~_~~

Ja det var det först kapitlet ur Alice jobbiga och svåra liv

Hoppas ni gilla det

Varför just jag?Where stories live. Discover now