En del av mig saknas

471 21 6
                                    

~Kapitel 3~

En del av mig saknas

Jag vakna av att solen sken in genom fönstret.

Jag ville absolut inte vakna, för då skulle allt bli som vanligt

Att bli ned slagen och hånad varje dag är en sak som jag verkligen hatar!!

Jag steg upp ändå, jag gick med tunga steg ned till köket.

Jag var ensam hemma så jag satte mig ensam vid köks bordet för att äta frukost.

Jag åt sakta och kolla klockan,

Den var 07:30 jag börja om 40min

Jag hoppades att dan iallafall skulle kunna bli bra på något sätt.

Men det vet jag redan att den inte kan bli...

Jag tog på mig mina skor och jacka och gick sedan mot skolan.

Jag hade kommit halvvägs då jag möttes av hårda och äcklade blickar efter mig.

Jag gick raskt in till mitt skåp.

Jag plockade ihop mina böcker fort och sprang fort till klassrummet ..

Där satt hela killgenget i en stor klinga runt dom populära tjejerna .

Jag satte mig längst bak, då det kom någon som satte sig bredvid mig..

-Hej jag heter melodie vad heter du?

Sa den nya tjejen

-Hej jag heter Alice , sa jag lite dystert

-Mår du bra frågar hon lite sorgsen

-Ja sa jag och vände mig bort från henne för jag känner hur tårarna började att flöda upp i ögonen .

Efter lektionen så sprang jag in på toan och låste efter mig så att ingen skulle kunna göra något dumt mot mig..

Jag gick ut från toan och där stod hela killgenget och stirra på mig..

Jag försökte att springa men dom bara blockera vägen för mig.

-Och vart tror du att du ska jävla äckel?,sa melvin

-Till lektionen vad tror du jävla idiot,shit sa jag det där? Fan vad dumt!

-Vad sa du? Ska du ha stryk eller?

Kom då, kom då!!

-Ja är ju här sa jag kaxigt, varför är jag så kaxig och modig ? Det har jag aldrig vart förut!

Melvin te tag i mig och puttar ned mig mot marken, jag faller ned till golvet ,han sparkar mig i magen och i ansiktet , då är det då det händer,

Den nya tjejen melodie kommer springande och skriker " fan är du helt sjuk jävla idiot fan du kan ju fan inte sparka henne jävla mördare"

Och så putta hon bort melvin.

Melvin tänkte precis slå till melodie då hon vände sig om och han såg hennes söta gröna ögon . han hävdade sig och sänkte knyt näven och sprang iväg ifrån oss.

Melodie hjälpte mig upp, jag hade stora blåmärken på sidan och magen och ett på kinden.

-Mår du bra? Brukar dom alltid göra så här mot dig?

-Ja det gör dom sa jag med gråt i rösten

-Men stackars dig , och då krama hon om mig

-Du tack för att du hjälpte mig

-Nej då det är såklart jag hjälper dig , jag vill att vi ska bli vänner. men jag hoppas att dom slutar göra såhär mot dig!! Jag ska skydda dig!

Dom orden gick mig att vilja krama om henne igen.

Men Melodie hade redan börjat att gå mot våra skåp .

Jag gick efter och tog mina saker för dan var slut.

Jag gick ensam hemåt , jag tänkte på allt som har hänt tänk att melodie stoppade melvin från att misshandla mig för min skull. men det var mig bara en engångs grej tänkte jag för mig själv.

Jag fick alla jobbiga tankar tillbaka jag ville bara försvinna här ifrån och bra släppa taget!

Och få ett bättre liv nån annan stans, jag gick förbi tåg stationen på vägen hem, ska jag göra det? Bara släppa taget och hoppa ?

Tankarna for runt i huvudet, jag gick fram mot stängslet och klättrade upp på det.

Jag har rälsen framför mig och tåget kommer vilken minut som hälst, ska jag hoppa ? Ja jag gör det då slipper jag allt jobbigt .

Jag ska precis hoppa då tåget kommer då nån tar tag om mig och drar ned mig ,tåget åker fort förbi...

Jag vänder mig om och ser vem det är som har dragit ned mig

-Melodie?

-Ja , Alice du får inte göra såhär även fast ditt liv är skit jag kommer inte klara mig utan dig!

-Jag känner hur tårarna rinner ned för kinderna, melodie torkar bort dom och kramar om mig, jag kramar henne tillbaka .

-Jag vill inte att du ska göra det här för att det är inte du som ska behöva må dåligt! jag har värkligen hittat en vän som jag gillar och det är du!

-Jag kramar henne och säger tack gör att du stoppa mig jag vill bli din vän du är min första..

------------------------------/-/-------------

Japp det var ett lite sorgligt kapitel men ändå bra att melodie stoppa henne.

I nästa blir det oxå spännande

Snälla rösta och följ

Tack isåfall alla finisar ❤️

Varför just jag?Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang