Del 5

357 15 4
                                    

Kapitel

Jag vaknar av ett en kall och blek hand tar på min högra axel, jag vaknar till och öppnar ögonen sakta.
När jag öppnar upp ögonen skiner ett starkt sken in i mina ögon, rummet är vitt och allt i omgivningen.
-Hej, säger mannen plötslig
Jag vrider mig emot honom och får fram ett svagt "hej"
-Jo Alice , det är ju du det , jo du har blivit sexuellt misshandlad eller hur man ska säga det...kommer du ihåg det??
Jag får en svag bild i mitt huvud och nickar mot mannen.
Han ler svagt och klappar mig löst på axeln, killen som höll på med dig sitter just nu i häktet och han kommer antingen få ett straff eller en stor summa böter.
Men det finns en Person som vill träffa dig, dörren öppnas och in kommer en sönder gråten Melodie.
Hon slänger sig över mig och kramar om mig, jag besvarar kramen.
Förlåt för att jag sa att vi skulle träffa dom här jävla idioterna!! Allt det här e mitt fel,säger hon med gråt i halsen.
Nej det är det inte säger jag samtidigt som en tår sakta rinner ned för mina bleka kinder.
Jag sätter mig sakta upp och jag känner mig svag och illamående , melodie hjälper mig upp på fötter.
Jag känner mig illamående , och svag när jag står säger jag med min svaga röst.
Jag tar melodier hand och vi går ut ur rummet och mot utgången.
Utanför står en taxi,vi hoppar in och säger vart vi ska, han börjar köra..
Jag sitter och kollar ut igenom fönstret då jag plötsligt ser att vi är på väg åt helt fel håll, jag vänder mig mot Melodie och hon ser att jag ser orolig ut..
-vad är det säger hon tyst
-Vi är på väg mot helt fel håll ser du väll, melodie ser ut igenom mitt fönster och hennes ansikte stelnar sakta till.
-Ursäkta du kör åt fel håll, chauffören fnyser och ser allmänt ointresserad ut.
-du ska ha klart för dug att nåt kommer hända både dig och din kompis efter att min son har hamnat i häktet på grund av dig!! Säger chauffören med en mörk och ond röst.
Jag känner hur nervositeten ökar och att jag måste ut här ifrån, jag börjar banka och slå på fönster och dörrar men inget av det går att öppna ,och att , mannen dragit upp ett fönster emellan fram och baksäte.
Jag och melodie skriker det högsta vi kan innan allt plötsligt blir dimmigt av någon slags rök.
Jag ser suddigt att någon tar tag i mig och lägger mig på något kallt och hårt....

Hej på er alla som läser min historia eller vad man ska säga , förlåt för att jag inte skrivit på ett tag sk försöka bli bättre på det hoppas ni gillar del 5 av varför just jag?
Kram på er

Varför just jag?Where stories live. Discover now