Kap 5
''Spelar du?''
Steve nickade mot harpan inne i salongen när vi var på väg ut. Presenten som jag fått av pappa förra året.
''Ja, ett fritidsnöje här hemma kan man säga.'' Svarade jag och log lite större än vanligt. Han höjde ögonbrynen och höll upp dörren.
''Wow, det är imponerande. Jag menar det är inte många som är intresserade av sånt.''
''Jag har många intressen, speciellt musik.'' Svarade jag men hejdade mig när jag gick ut och såg bilen som stod på gården. ''Är det din?'' Utbrast jag chockat.
Även om jag inte visste mycket om bilar var den här mörkblå något man bara såg i musikvideos. Om jag ville kunde jag såklart köpa en för jag hade körkort. Men det var helt enkelt inte min grej.
''Ja, jag fick den i 16 års present av farsan.''
Han gav mig en typisk beach boy look så jag nästan snubblade i trappan. Det är inte varje dag en kille som Steve knackar på ens dörr, med en bil som gör tjejer alldeles tokiga. Men inte mig... Jag kunde helt enkelt inte förstå vad som var hela grejen. Även om jag fick erkänna att jag var liiite imponerad. Men så var ju Steve hur snygg som helst och det gjorde att allt förändrades rejält mycket.
Vi satte oss i bilen, smällde igen dörrarna och körde iväg. Det tog bara fem minuter, dels för att Steve körde alldeles för fort i ett villa område och dels för att vi bodde ganska nära.
Många ögon stirrade när han körde in på parkeringen där en ström med elever var på väg mot huvudbyggnaden.
''Så då är vi framme.''
Jag knäppte av mig bältet och Steve var snabb, han hade redan gått ut och öppnat dörren åt mig.
''Tack.'' Mumlade jag och drog bagen från baksätet över axeln.
''Gympa idag?'' Frågade han när vi började gå mot ingångarna med en nick mot bagen.
''Nej, dans.''
Han såg inte förvånad ut utan nickade bara och trots att Steve var ''Den nya killen'' syntes det inte på långa vägar. Han betedde sig som om han alltid gått här. Och han passade in ovanligt bra. När vi gick förbi bordet där James och Mark satt med några andra av fotbollskillarna, gav han dem en nick.
''Läget.''
Till min stora förvåning nickade alla tillbaka.
''Tjena.''
Han gick fram och tog samtliga killar i händerna, på det sätt killar gör, ett slags klapp handslag som skulle få dem att se coola ut, sedan småpratade de ett tag innan skolklockan ringde.
James såg från Steve till mig.
''Läget Nova?''
Jag snörpte på munnen och började gå. Steve gick med gruppen medan James kom fram med tre stora steg. Han flirtade med mig så fort han fick chansen.
YOU ARE READING
Sapphire eyes ~ON HOLD~
FantasyNovalie är en direkt ättling från den renaste blodslinjen feer i den magiska världen Angora. Utan kunskap om detta lever hon med sin mor i människornas värld i form av en helt vanlig, snart 17 årig tjej med samma bekymmer och problem som sina vänner...