Ben de dahil bir çok insan selfi çekinmeyi çok severiz. Neredeyse her yaptığımız harekette,gittiğimiz yerlerde,yediğimiz yemeklerle selfi çekiniriz. Peki bu doğru mu? Asla!
Artık devir değişti. Herkesin ellerinde telefon mesajlaşmalar,feysbuk,tivitır,ınstegram vb. şeyler. Herkes sürekli fotoğraf çekinip feysbuka,ınstegram'a atıyor. Bir akrabası uzak bir yerden geliyor hemen fotoğraf çekinip atıyor çok özlemişim diye. Bizlerin öğrenmesi yerine kendisine söylemek daha iyi olmaz mı sizce de? Mutluluklarının her karesini paylaşanlar var. Tamam paylaşılabilir, yeri geliyor bende paylaşıyorum. Ama bu işi baya abartanlar var. Bazıları var sırf fotoğraf olsun diye saçma saçma, egolu egolu şeyler paylaşıyorlar. Gerek yok egonu kendine sakla. Birisi vardı ailesi başka şehirdeydi. O da anneannesi ve dedesiyle birlikte kalıyordu. Anneannesi, dedesi onu yemeğe götürdüklerinde hep yemeğin fotoğrafını,yemekle birlikte kendini çekip atıyordu. Şimdi bunun ne gereği var? Yemeğin arkasına da hikayesinde "yemek harikaydı,lezzetler o kadar güzeldi ki tıka basa doydum." Sen bunu yapıyorsun ama buna terbiyesizlik denir. Senin orda yediğin yemeği yiyen var,yiyemeyen var. Onları da düşünmen lazım. Ya onun da canı çekiyorsa fakat evine bir ekmek götürebilmek için çalışıp evde de ailesini doyuruyorsa? Kendi terbiyeni düşünmüyorsan bu insanları düşün. Havandan çok yüreğin girsin devreye. Ailesi yaşadıkları şehirden gelince de taa otogara giderken fotoğrafını koyuyor ailem geliyor diye. O sevincini bize göstermek yerine ailesine gösterebilir mesela. Neyse ışte annesi,babası,ablası,kardeşi geliyor hepsiyle ayrı ayrı fotoğraf çekiniyor çok özlemişim diye. Fakat gel gör ki onlara o kadar özlediğini söylemiyordur. Hep birlikte fotoğraflarını atıyor "çok mutluyuz." Mutluysanız ne güzel, ne hoş Allah bozmasın. Kendiniz yaşayın mutluluğunuzu. Mutlu olduğunuzun fotoğrafını atınca ne oluyor? Ne geçiyor eline? Hem mutluluk fotoğraf paylaşmakla olacak iş değil. Mutluluğu sadece yaşarsın, hissedersin. Selfi çekinmek mutlulukta önemli rol oynamıyor.Selfiler paylaştıkça mı çoğalır?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Papatya Yaprağındaki Hayaller
ContoSilgi kullanmadan resim çizme sanatına hayat denilmektedir. Hayatın değeri, uzun yaşanmasında degil, iyi yaşanmasındadır. Öyle uzun yaşamışlar vardır ki, pek az yaşamışlardır. Doyasıya yaşamak, yılların çokluguna degil, sizin coşkunuza bağlıdır. Pa...