BALKAYMAK
1.BÖLÜM''Ayrılık evresi 'ben onun için saçımı süpürge ettim sendromu ' ile başlar 'beni niye sevmedin' sendromu ile biter...''
Uğur beni terkedip başkasıyla evleneli tam altı ay oldu.Üstelik bu ilk terkedilişimde değil. Hayatıma giren erkekler sebebini bilmediğim bir şekilde beni terkediyor.Sanırım ritüel bozulmasın diye.Asel hep yalnız kalsın, onu hep sap gibi ortada bırakalım diye.Hepsinden nefret ediyorum artık.Sanki zebaniymişim gibi benden kaçan, beni terkeden bütün erkeklerden nefret ediyorum.
Herşeyi geçtim bu terketme olayını ilk başlatan kişi babam oldu.Ona odun kafalı diyorum ben.Mağlum beni terkeden birine artık 'baba ' demek ne bileyim olmaz gibi... Ben de ona bu ismi verdim.Ondan bahsederken hep odun kafalı demeyi düşünüyorum. Babama dair anlatılan tek güzel şey, annemin beni doğurduğunda babamın askerden kaçıp yanımıza gelmesi.Bunun yüzünden askerde, ceza aldığını bilmek bile o kadar güzel ki.Babamın benim için fedakarlık yaptığını hayal etmek muazzam bir şey.Mağlum bu aralar pek kendisinden haber alamıyoruz.Beyimiz ilgisiz, beyimiz odun kafalı.Oturdum saatlerce neden terkedildiğimi düşündüm.Mesala babam.O beni neden terketmiş olabilir diye uzun uzun düşündüm.Yani kimse bunu yüzüme soylemese de biliyorum. İnsan bilmez mi? Anlamaz mı terkedildigini?
Annem beni doğururken ölmüş, yüzünü bile hatırlamıyorum.Babam, yani namı diğer; "odun kafalı" annemin ölümünden beni sorumlu tutuyor.Onu bu konu da pek anlayabildiğim söylenemez.Yani kim annesinin ölümüne sebep olmak ister ki? Üstelik minnak bir bebekken.Yok artık. Yine de babamı bu hususta kınamak istemem doğrusu.Çünkü onun ne hissettigini anlayabilmiş değilim.Ona karşı ne hissettiğimi de bilmiyorum.Kızgın mıyım yoksa kırgın mı hiç bir fikrim yok.Çocukken her şey daha basitti sanki.Bilirsiniz, çocukken hepimiz az buçuk salak oluruz.Anlamayız böyle şeyleri. Ama büyüdükçe gerçekler kaynar sular gibi dökülür başımızdan. Ben de daha iyi anlıyorum Uğur' un beni niye terkettiğiniBu altı ay oldukça zorladı beni. Kolay değil tam tamına üç senelik ilişkim bitti.Üstelik beni aldattı. Yani elimde buna dair bir kanıt yok ama üç senedir benimle evlenmeyen Uğur, iki ay içinde başkasıyla evlenince aldattığını anlamak o kadar da zor değil.Oysa ki ne hayallerimiz vardı.Birlikte bir yayınevi açıp, gıcır gıcır kitaplar basacaktık.O kitapların kapaklarını tasarlayacak bense editörlüğünü yapacaktım.Ama maalesef bu mümkün olmadı.Birlikte yayınevi açamadığımız gibi çalıştığım yayınevinden de ayrılmak zorunda kaldım.Sırf onun yüzünden.Birlikte aynı iş yerinde çalışıyorduk ve ben artık onu evli görmeye dayanamazdım.Düğünün olduğu gün ben de iş yerinden ayrıldım.
Evlendiği kıza çamur bile atamıyorum üstelik.Uzun boylu, mavi gözlü , manken gibi bir kızdı.Yani benden sonra bulabileceğinin en iyisini buldu. Onunla da evlendi.Zaten hep akıllıydı benim Uğur böceğim. Ne yapacağını iyi bilirdi tatlı kurabiyem.Ayy ne diyorum ben ya! Adam beni bırakıp başkasıyla evlendi bense salak gibi onun arkasından neler diyorum.Halbuki bildiğim en iyi küfürleri edip, beddua konusunda da level atlamam gerekiyordu.Pezevenk Uğur!
Onun yüzünden altı aydır işsiz geziyorum.Ne diye sanki gurur yapıp işten ayrıldıysam? O ayrılsaydı.Gerçi ne ayrılacak yüzsüz yüzsüz işe gelirdi yine.Zaten Uğur'un haysiyeti yoktu.Hem benden sonra evlendiği karısı o kadar güzel ki ; insanların ''Uğur, Asel' den sonra turnayı gözünden vurmuş.Zaten koca burunlu Asel onu hiç haketmiyordu '' gibi cümlelerini duymamış oldum.
Evet adım Asel ve koca bir burnum var.Kızıldan bozma saçlarım ve işimden dolayı taktığım gözlüklerim var.Çirkin sayılırım pek te giderim yok hani.
Ama güzel bir kalbim olduğunu düşünüyorum.Hatta bir o kadar da ponciğim.
Babannem ve dedemle yaşıyorum.
Bana ismimi veren ise babannem olmuş.İsmimin anlamı bal nehri demek.Nitekim babaannem balı çok sevdiği için böyle bir isim koyma gereğinde bulunmuş.Hatta bir keresinde bal yapıcam diye bir kovan arı bile almışlığı var.Tabi arıların hepsi bana saldırınca akıllandı bal falan yapmıyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Balkaymak ❣
ЮморBal tek başına çok şekerli kaymak ise tek başına çok yağlıdır.Ama ikisi biraraya gelince; birbirlerinin olumsuz yönlerini kırar ve muazzam bir tad bırakır ağızda. Insanlarda böyledir.Bazen birbirine çok zıt olan ve tek başınayken aşırıya kaçan yönle...