Note to kill
Bab 1
Seorang yeoja sedang kelam-kabut berjalan menuju ke dewan kuliah dengan timbunan fail di hadapannya. Dengan sengaja,seorang namja menyadung kaki yeoja itu.
gedebuk!!
"eh,kau tak tahu jalan ke? sampai jatuh macam ni?dah besar panjang pun tak pandai nak guna kaki lagi rupa-rupanya..hahahha"ujar seorang lagi namja di belakangnya berserta ketawa.
"kenapa kau suka sangat kacau aku,hah?"yeoja itu mengutip satu persatu failnya.
"lah,itu aku punya pasallah.."
Tiba-tiba satu jeritan bergema di situ.
"Hoi!apa yang korang buat pada hyo,hah?"
"ouh,dah datang dah hero kita ni.."
"Tao..?"Jihyo berdiri dengan perasaan keanehan melihat Tao yang sedang berdiri di hujung jalan itu.
"eh,Kai!Chen!boleh tak kau bla!aku pun dah naik muak ni!baik kau pergi,sebelum buku lima aku ni,sampai kat muka korang..nak?"
"cubalah,kalau kau berani!?"
Tao menghayunkan penumbuknya ke arah muka Kai. Belum sempat buku limanya singgah di muka Kai,Jihyo terus menghalangnya daripada menimbulkan kekecohan di situ.
"dah lah tu.."pinta Jihyo
"hyo,dia ni kan suka buli hyo,kenapa nak backup dia,pulak?"
"seburuk mana pun dia,kau tak boleh pukul orang,dia tak buat salah apa-apa pun.."
"tak buat?!habis yang kau tersadung tadi tu?"
"itu perkara lain...dah jom pergi!" Jihyo mengheret lengan Tao lalu mereka beredar dari situ.
~Skip~
Jihyo dan Tao berjalan beriringan di sepanjang jalan ke dewan kuliah.
"kau ni,hyo..lemah sangat..tak boleh nak lawan sikit pun.."
"dah lah..tak payah hirau pasal aku..aku boleh uruskan.."
"hmm..."keluh Tao.
"oh,yea!bukan ke,kau balik kampung?macam mana boleh duk kat sini pula?"
"ouh,memang aku balik kampung,tapi omma aku suruh aku pulang ke kolej cepat.."
"bunyi macam kau kena halau jer.."ujarnya lalu mengeluarkan ketawa kecil.
"eh,perli nampak?"
"tak adalah..aku gurau jer.."
"eh,kau tak ada kelas ke,hyo?"
"oh,yealah!aku pergi dulu yea?" Jihyo melangkah dengan lebih laju meninggalkan Tao dibelakang.
~Skip~
Jihyo menyimpan satu persatu alat tulisnya.
"Jom pergi kafe!aku laparlah.."
"ok,jomlah!perut aku pun dari tadi bunyi..maklumlah datang lambat ke kelas.."
"kau ni,tak serik-serik lagi dengan kau punya tabiat bangun lewat tu.."
"hehhehehe..nak buat macam mana Yoon,dah nama pun tabiat"
"kau ni...!"ujar Yoona geram.
"kau pun satu,apahal tak kejutkan aku?"
"tak kejut, kau kata?kau tahu tak,yang aku dah banyak kali ketuk pintu kau!tapi tak bangun jugak!so,kalau kau lewat,salah kau sendirlah!"ujar Yoona tak mahu mengalah.
"oh,yea ke?mian aku tak dengar.." Yoona menjeling Jihyo tajam.
"janganlah tengok aku macam tu..!aku tahulah aku cantik!"ujar Jihyo sambil menolak rambutnya yang terburai ke depan ke arah belakang.
"huish perasan benar!!"
~Skip~
Jihyo berjalan menuju ke meja makan bersama satu mangkuk jampyeong diikuti oleh Yoona.
"huish,sedapnya!"ujar Jihyo sambil menghirup haruman jampyeong tersebut.
"kau selalu makan ni,tak bosan ke?"
"betul,tu Yoon!aku pun kadang-kadang naik hairan jugak hyo selalu makan jampyeong selalu.." ujar seseorang dari belakang..
Bersambung..
YOU ARE READING
Note To Kill(COMPLETE)
FanfictionDetails: Title: Note to kill Cast: SongJihyo,Tao,Kai,Yoona Genre:dendam Quotes:from whom is this? Sinopsis: Jihyo merupakan seorg yeoja yg agak kasar tapi berhati lembut. Dia ialah seorg siswi di sebuah kolej di Korea. Suatu hari,dia telah menerima...