Note to kill
Bab 8
Kai memasuki bilik Jihyo untuk melihat keadaannya.
"Hyo,aku minta maaf,sebab tak boleh nak jaga kau dengan baik.." Ujar Kai sayu.
Dari luar,Tao sedang memerhatikan segala pergerakannya. Dia seakan-akan sangat pasti Kai lah yang nak bunuh Jihyo.
Kai keluar dari bilik tersebut untuk ke bilik Chen pula. Ketika dia berjalan,Kai terlanggar bahu Tao. Apabila berpusing,Tao langsung tak berpaling. Seakan-akan memang sengaja mahu dilanggarnya.
"Apalah,masalah si Tao ni?nak naik angin jer yang dia tahu.." Ujar hati kecil Kai.
"Oh,yea!aku kena buat laporan!" Ujar Kai yang baru teringat akan sesuatu.
⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪
Seorang namja bertopeng memasuki bilik Jihyo.
"Ini,baru sikit!kejap lagi,lagi terseksalah engkau!" Ujar Namja itu.
Namja itu melihat bekalan oksigen yg di salurkan ke badan Jihyo. Dia menutup punca itu dan segera keluar dari bilik tersebut. Namja itu tersenyum sinis.
"Lepas ni,kau takkan ada sesiapa lagi.." Ujar namja itu sambil tersenyum sinis.
~Skip~
Joongki meraup-raup wajahnya.
"Kenapa semua ni,jadi pada Hyo?kenapa,hyo?kenapa tak aku?" Ujar hati kecil Joongki.
Sungguh dia resah setelah mengetahui tentang nyawa Jihyo yang semakin diancam.
Tao yang baru tiba,berlari anak ke arah Joongki.
"Hyung,hyo macam mana?" Soal Tao risau.
"Dia dah okey..cuma sesak sikit.." Jelas Joongki dgn riak wajahnya sgt resah.
"Macam mana bleh jadi macam ni?" Soal Tao lagi.
"Ada orang tutup bekalan oksigen Jihyo.."Balas Joongki.
Tao duduk di sebelah Joongki.
" hyung,sebenarnya,ada apa-apa yg berlaku pada family hyung ke, sampai ada org berdendam,macam ni?"Soal Tao ingin tahu.
"Hyung pun tak tahu,Tao.." Jawab Joongki
"Tapi,dulu sebelum appa hyung tiada,dia ada cerita pasal syarikat yg hyung usahakan sekarang ni,yg mana adalah bukan titik peluh appa hyung saja,tapi chingu appa hyung juga..tpi,setelah syarikat itu berjaya,chingu appa hyung tu,hilang..dan dikatakan telah mati sbb bunuh diri.."Jelas Joongki panjang lebar.
Tao tersentak. Dia terdiam seketika. Joongki yang aneh akan Tao memandangnya lalu melambai di hadapan mukanya yang sedang mengelamun jauh itu.
" Tao,kenapa ni?"Joongki mula risau
"Eh,tak ada apa hyung,cuma,Tao ada terfikir yang boleh juga org yang buat perkara ni pada Jihyo ada kena mengena dgn apa yang hyung cakap tadi.." Jelas Tao
Joongki terdiam. Dia memikirkan tntg apa yg dikatakan Tao itu.
"Betulkah ada kena mengena?" Monolog hati Joongki
~Skip~
Seminggu telah berlalu,Jihyo telah daftar keluar dari hospital. Buat sementara waktu,dia tinggal bersama Joongki kerana Joongki risau akan keselamatannya.
Jihyo meneguk air kosong setelah sebiji ubat diletakkan pada lidahnya. Setelah itu,dia memberikan gelas itu pada kakak iparnya,Hye kyo.
"Hyo,rehat dulu..nanti petang Joongki oppa datang ambik hyo utk ke balai polis.." Jelas Hye kyo dengan senyuman yg tak lekang dari bibirnya.
"Dae.." Jawab Jihyo lalu menarik selimutnya menutupi badannya hingga ke bahu serta kelopak matanya ditutup rapat dan akhirnya dia terlena.
~Skip~
Joongki berjalan seiring dengan Jihyo ke arah balai polis.
"Boleh kami jumpa Insp.Seung..G.." Belum sempat Joongki mengajukan soalan,seseorg mencelah.
"Eh,cik Jihyo dan encik Joongki dah datang?" Soal seseorg dri belakang.
"Oh,Insp. Gary..ya,kami baru saja sampai.." Balas Joongki pula dengan senyuman manis terukir dibibirnya.
"Insp.Seung Gi ada hal jadi,dia serahkn hal ini pada saya..Mari ikut saya ke bilik.." Ujar Gary lalu membuka langkahnya maju ke depan. Joongki dan Jihyo membututi langkah Gary ke biliknya.
Di bilik,Gary menunjukkan sekeping gambar kepada Jihyo.
"Ini gambar suspek kami.." Ujar Gary sambil menunjukkan gambar tersebut.
"Chen?" Bisik hati Jihyo
"Eh,bukan ke,ini namja yg serang hyo hari itu ke?" Soal Joongki.
Jihyo teragak-agak untuk mengiyaknnya. Dia tidak pasti adalah itu benar Chen.
"Hmmm..ya,oppa..nama dia Chen..dia satu kolej dgn Hyo.." Jawab Jihyo lalu menundukkan kepalanya.
Gary terus berdiri apabila mendengar akan keterangan Jihyo itu.
"Kami telah menyoal suspek ini,tapi.." Kata-kata Gary tergantung apabila seorang pegawai masuk scra tiba-tiba.
"Inspektor! Suspek mengamuk!" Ujar pegawai itu kalut.
"Apa?" Soal Gary tak percaya.
Gary segera berlari ke arah bilik siasatan. Joongki dan Jihyo juga turut mengikuti mereka.
Seorg namja sedang mengamuk di dalam bilik tersebut. Jihyo amat kaget apabila melihat Chen sedang mengamuk di dalam bilik tersebut. Habis semua barang dilemparnya.
"Cepat!berikan ubat penenang!" Arah Gary.
"Insp.Gary,macam mana boleh jadi macam ni?" Soal Joongki yg melihat Chen yg sedang lemah setelah disuntik ubat penenang.
"Kami tidak pasti..suspek langsung tak memberikan jawapan dan penunjuk kejujuran menunjukkan bhwa dia berkata benar..dan tidak mengetahui apa-apa pun.." Jelas Gary.
Jihyo yg mendengar akan kata-kata Insp.Gary itu terus tersentak. Dia teringat akan kejadian yg mana Chen tiba-tiba sakit kepala apabila cuba utk menyerang Chen.
"Mungkinkah dia dikawal?" Jihyo tiba-tiba memberi andaian.
Bersambung..
Thanks sebab sudi baca😉 wait for next part.. please comment if anything wrong or bored
YOU ARE READING
Note To Kill(COMPLETE)
FanfictionDetails: Title: Note to kill Cast: SongJihyo,Tao,Kai,Yoona Genre:dendam Quotes:from whom is this? Sinopsis: Jihyo merupakan seorg yeoja yg agak kasar tapi berhati lembut. Dia ialah seorg siswi di sebuah kolej di Korea. Suatu hari,dia telah menerima...