Note to kill
Bab 2
"Betul,tu Yoon!aku pun dah naik hairan dengan Jihyo ni!asyik nak jampyeong jer.."Ujar seseorg dari belakang.
"Eh,Tao! Apa kau buat di sini?" Soal Yoona apabila melihat Tao sedang tercegat di belakang
"Makanlah! Apa lagi?"balas Tao.
"Bukan ke..." Baru saja Yoona mahu bertanya,Jihyo terus mencelah.
"Dia kena halau.." Ujar Jihyo lalu memasukkan chopstick ke dalam mulutnya.
"Halau?betul ke?"ujar Yoona mahu kepastian.
"Eh,mana ada..omma aku just nak aku fokus study jer dulu.."jelas Tao.
"Betul ke?tapi bila difikirkan semula, memang kau macam kena halau pun.."Yoona mengiyakan apa yg dikatakn Jihyo tadi
"Kita geng!" Ujar Jihyo sambil hi5 dengan Yoona setelah menelan makanan di dalam mulutnya.
Yoona dan Jihyo gelak terbahak-bahak memikirkan hal Tao kena halau tu. Tapi dia tak nak mengaku pula.
~Skip~
Yoona sedang menonton drama kegemarannya di hadapan kaca TV manakala Jihyo sedang memasak di dapur. Maklumlah,Jihyo kan chef terhebat dalam rumah tu. Kalau dibiarkan Yoona yang memasak, entah apa yang akan berlaku nanti. Terbakar dapur pun boleh jadi jugak.
Ding!Dong!
"Yoon!tolong tengok siapa tu?" Laung Jihyo dari dapur.
"Alah,tengah part seronok ni.." Keluh Yoona.
"Yoon,please...!"Ujar Jihyo dengan nada yg lebih tinggi.
"Okey.." Ujar Yoona lalu menurunkan kakinya daripada sofa dan menuju ke arah pintu.
Pintu itu dikuak. Namun,tak ada sesiapa pun,yang ada. Yoona melihat di kiri dan kanan dan akhirnya di bawah. Dilihat bungkusan cantik dibalut dan tertulis 'untuk Jihyo'. Bungkusan itu diambil dan diletakkan di atas meja di ruang tamu.
"Apa tu,Yoon?"ujar Jihyo setelah menjenguk ke luar dapur.
"Tak tahu!" Ujar Yoona lalu menghempas badannya kuat di atas sofa.
"Aik!tak tahu?"ujar Jihyo yang baru keluar dari dapur sambil membawa semangkuk nasi goreng.
"Kau tengoklah sendiri!"kata Yoona malas.
"Oklah!!"Ujar Jihyo lalu mendekati bungkusan itu.
Belum sempat pembalut itu dikoyak,telefonnya berdering. Dia terus membatalkan hasratnya untuk melihat isi dalam bungkusan itu dan menjawab panggilan tersebut. Yoona hanya memerhati.
"Hyo,aku tengok,yea?" Soal Yoona lalu menuju ke arah bungkusan tersebut.
Yoona menggoncang-goncang bungkusan itu. Sungguh aneh. Seakan-akan ada bangkai di dalam. Baunya juga semerbak sangat!!! Apa benda tu?! Baru saja Yoona ingin membuka bungkusan yang sudah dikoyak balutannya,Jihyo menghalang.
"Biar aku yang buka..!" Ujar Jihyo lalu mengalihkan sedikit bungkusan itu ke arahnya.
Alangkah terkejutnya Jihyo,apabila mendapati bangkai seekor burung yang ditusuk dengan pisau di dalam kotak itu. Di sisi burung itu,terdapat sehelai kertas yang telah comot terkena darah bangkai tersebut.
'Kau kena ganti balik,apa yang kau dah ambik dari aku!!!kau siap sedia untuk jadi seperti burung kesayangan omma kau tu!!!Song Jihyo!!!!!!!'
Riak wajah Jihyo mula berubah. Terlalu kaget agaknya.
"Hyo,jangan risau...setakat burung kena tikam ni,perkara biasa jer.." Nasihat Yoona
"Tapi,aku takut.."Ujar Jihyo dengan suara yang jelas kedengaran gusar
"Tak apa,hyo..kita siasat,siapa yang hantar ugutan ni.."Yoona cuba mengubah persepsi Jihyo
"But,how?" Ujar Jihyo.Air mata mula bergenang. Hanya tunggu untuk jatuh ke bumi saja.
"Aku pasti!ugutan ni,kenalan kau yang bagi,sebab macam mana dia boleh tahu yang ni,burung omma kau,kan? Dah!jangan nangis!kuatkan diri kau!aku tahu kau kuat!!" Yoona cuba untuk menaikkan semangat Jihyo yang semakin luntur hanya kerana sekeping nota ugutan.
Jihyo kembali tersenyum. Lega mendengar akan ujaran Yoona sebentar tadi.
~Skip~
Jihyo sedang duduk di bangku di hadapan kafe. Dia asyik memikirkan nota ugutan tersebut.Sesekali satu titis air mata turun ke bumi.
"Siapa,yang bagi aku nota tu?orang yang aku kenal?siapa?setahu aku,aku tak pernah pulak nak cari pasal dengan orang..and aku tak pernah nak rampas apa-apa pun..boyfriend pun,tak ada!" Bisik hati Jihyo sendirian.
Tiba-tiba,dia merasakan bahunya di sentuh. Lantas dia berpaling. Dilihat seorang namja sedang berdiri di belakangnya sambil tersenyum.
"Joongki hyung!" Jihyo lantas bangun dan memeluk erat Joongki. Perasaan takut dan rindu bercampur-baur ketika dia memeluk abangnya itu.
"Hei,kenapa ni?"Joongki memandang muka Jihyo yang ayu mulus itu yang telah dibasahi air mata.
" hyung,hyo takut!"adu Jihyo. Sekali lagi,air matanya jatuh ke bumi.
"Hyo,takut,apa?hyung tak faham.."ujar Joongki sambil menyapu lembut air mata Jihyo.
Jihyo menunduk. Dia masih ragu-ragu,utk menyatakan tentang nota tersebut kepada Joongki. Dia tak mahu abangnya risau akannya.
"Hyo..hyo.."
"Hmm,tak apa,hyo duduk dulu..tenangkan diri hyo..and bagitau hyung nanti.." Joongki cuba meredakan Jihyo.
Jihyo duduk kembali di bangku lalu menyekang air mata yang bercucuran di pipi gebunya itu.
�������
Yoona memasukkan satu persatu alat tulisnya ke dalam pencil boxnya. Tiba-tiba..
"Yoon!!!" Sergah seseorang dari belakang.
"Eh,kau ni Tao!luruh jantung aku tau!Kalau aku mati kat sini,macan mana?parahlah kau..." Marah Yoona
"Alah,aku gurau jer.."ujar Tao sambil mencuit-cuit bahu Yoona.
Yoona cuba menolak tangan Tao. Tapi,tak boleh. Lincah sangat. Orang tolak sini,dia cuit belah sana,pulak! Orang tolak belah sana,dia cuit belah sini pulak! Haih...
" Tao!!"marah Yoona dengan nada yang lebih tinggi. Dia turut menunjukkan buku limanya kepada Tao.
"Ok,ok..aku tak buat dah..." Tao mengalah
"Tahu,takut!" Ujar Yoona puas
"Eh,mana,hyo?"Soal Tao
"Dia tak sihat.."Balas Yoona
"Hah?tak sihat?apahal kau tak bagitau awal-awal!" Ujar Tao
"Dah,kau tak tanya awal-awal!"Balas Yoona
"Aku balik dengan kaulah!"Ujar Tao kalut.
"Apasal! Kereta kau,kan ada.." Jelas Yoona aneh
"Aku nak tengok Jihyolah!"kata Tao cemas
"Hahaha..kalau kau pergi,pun..kau takkkan jumpa juga,hyo kat kolej lah.."ujar Yoona dengan ketawa yang masih bersisa.
"Hah?tadi,kata tak sihat!"Tao keanehan
"Dia tak nak masuk kelas..kepala dia pening sikit.."Jelas Yoona
"Oklah!dia kat mana sekarang ni?"soal Tao
"Kat kafe.."Jawab Yoona
Bersambung...
YOU ARE READING
Note To Kill(COMPLETE)
FanfictionDetails: Title: Note to kill Cast: SongJihyo,Tao,Kai,Yoona Genre:dendam Quotes:from whom is this? Sinopsis: Jihyo merupakan seorg yeoja yg agak kasar tapi berhati lembut. Dia ialah seorg siswi di sebuah kolej di Korea. Suatu hari,dia telah menerima...