Note to kill
Bab 9
Chen Pov
Kepalaku pening. Badanku terasa lemah. Apa dah jadi ni?-monolog hatiku.
Aku melihat sekeliling,gelap gelita.
"Aku di mana?ni tempat apa?" Soalku sendiri.
Aku melihat pada satu sudut dan ternampak satu bayang manusia. Aku terus melambai ke arahnya. Tanganku yg melambai tadi,tiba-tiba mengambil pisau di poket dan terus berjalan menuju ke arah byangan org tersebut. Tanpa aku sedar,tanganku telah menikam perut org trsebut.
"Apa?apa aku dah buat?" Soalku lagi.
Perlahan-lahan mataku mahu melihat wajah org tersebut.
"Hyo?" Aku terkejut.
Tiba-tiba,seseorg menikamku dari belakang.
"Argh!!!!" Jeritku.
End Pov
Chen tersedar dari lenanya.
"Apa tadi tu?betul ke..." Belum sempat ayat itu sempurna,Jihyo mencelah.
"Eh,kau dah sedar?" Soal Jihyo sambil meletakkan jag air di atas meja.
"Hyo?apa kau buat kat sini?" Soal Chen aneh.
"Aku nk melawat kaulah...takkan aku nk masuk lokap pulak.." Ujar Jihyo dengan sedikit gelak kecilnya.
"Sebenarnya..apa dah jadi?macam mana aku boleh berada di sini?" Soal Chen menginginkan jwpn.
"Kau tak ingat ke,Chen?" Soal Jihyo pula.
"Ingat apa?" Chen mula resah
"Kau di masukkan dalam lokap sbb kau cuba nak bunuh aku.." Ujar Jihyo lalu menunduk. Dia tahu,Chen pasti sedang terkejut jika benar dia tak tahu apa-apa.
"Apa?jadi..mimpi tadi...." Chen mula mengagak.
Chen menunduk kecewa. Entah kenapa,dia boleh bertindak sedemikian. Dia tak tahu mengapa dan bagaimana dia melakukan semua itu.
Jihyo memandang Chen yg jelas sgt kecewa lalu dia tersenyum.
"Chen,dah..aku dah sihat dah..tengok!" Ujar Jihyo sambil tersenyum
"Ya,tapi kau sakit sbb aku..sebab aku!!" Jerit Chen
"Jgn risau..kalau betullah andaian aku..kau tak bersalah.." Ujar Jihyo mahu menenangkan Chen.
Chen kembali tersenyum. Sungguh lega. Dia sgt tak pasti akan apa yg telah berlaku. Dia hanya mampu menunggu keputusan siasatan saja.
⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪
Song Hye Kyo sedang menyiapkan makan malam di dapur. Tiba-tiba,seseorg mengetuk pintu rumahnya kuat.
"Hye!!buka!!Song Joongki!! Buka pintu ni!!!" Jerit seseorg dri luar.
Hye Kyo mendekati jendela bersebelahan pintu utk melihat gerangan trsbt. Namun,satu bayang org pun tak kelihatan."Siapa yg jerit tadi tu?" Ujar Hye Kyo perlahan.
Tiba-tiba,pintu itu di ketuk kuat sekali lagi.
"Siapa ni?" Sekali lagi Hye Kyo melihat di jendela dan dilihat seorg namja bertopeng sedang berdiri di hadapan pintu tersebut.
"Siapa agaknya,namja tu?" Soal Hye Kyo lagi. Dia agak runsing utk menguak pintu tersebut.
Sekali lagi HyeKyo menjenguk ke luar dan namja itu sudah tiada.
"Dia dah beredar agaknya.." Agak Hye Kyo
Hye Kyo menyambung semula kerjanya yg terbantut tadi. Sedang dia menyiapkan makan malam,tiba-tiba..
Gedebuk!!!
Hye Kyo mula curiga.
"Takkanlah namja itu.." Hye Kyo terus mendapatkan telefonnya.
Terus dia mendail nombor Joongki.
Belum sempat dia menekan butang hijau,dia merasa seseorg sedang mengacukan pistol ke arahnya.
"Kau call husband kesayangan kau tu,and cakap yg kau nak dia balik sekarang jugak! Itu jer..tak lebih and tak kurang.." Ujar Namja di blkngnya.
"Ba..baik.." Hye Kyo segera menekan butang hijau dan melakukan seperti yg di suruh namja itu.
Beberapa minit kemudian,Joongki tiba setelah dipanggil oleh HyeKyo.
"Kyo!Kyo!oppa dah balik!!" Jerit Joongki sambil mengetuk pintu rumahnya.
"Jap,oppa.." Ujar Hye Kyo dari dlm.
Tiba-tiba,satu letusan tembakan kedengaran.
"Eh,bunyi apa tu?Kyo!Kyo!! Kamu tak apa-apa ke?" Soal Joongki cemas.
Joongki menolak pintu itu kuat shgg terbuka. Alangkah terkejutnya Joongki apabila dilihat Hye Kyo sedang baring dan dahinya terdapat kesan ditembak. Badannya juga lebam akibat dipukul. Tiba-tiba,Joongki ditetak dari blkg lalu pengsan.
~Skip~
Perlahan-lahan Joongki meluaskan matanya. Kepalanya terasa pusing. Tangannya diikat kemas. Badannya terasa ngilu pedih. Rupa-rupanya,satu bilah pisau sudah berada di perutnya!
"Aduh.." Keluh Joongki.
"Dah bangun?" Ujar namja bertopeng itu.
"Siapa?siapa kau?" Soal Joongki lemah.
"Aku?hhahahah.." Gelak namja itu
"Kau pergilah tanya appa kau! Pengkhianat tu!!"jerit namja itu lagi.
" apa,apa yg appa aku dah buat?"soal Joongki lagi. Badannya kini makin lemah.
"Kau tanya lagi,siapa appa kau?habis,yg kau cakap pada budak laki tu,apadia?" Tengking namja itu.
"Tak..tak..kau dah salah faham..itu semua salah faham.." Ujar Joongki lemah.
"Dah!aku tak nak dengar lagi!sekarang,aku nak kau mati!" Namja itu mengacukan pistol pada dahi Joongki lalu melepaskan bbrp tembakan.
"Hahahahaha!!!baru aku puas!sekarang hanya tinggal kau sorang jer!!!" Jerit namja itu lalu meninggalkan Joongki dan Hye Kyo yg sudah terbaring lemah.
~Skip~
Jihyo menangis teresak-esak melihat satu persatu org yg disayanginya pergi meninggalkannya.
"Kenapa?siapa?Chen?Kai? Siapa? Siapa yg buat semua ni?" Ujar Jihyo dgn esakan yg jelas. Dia memeluk badan Tao di hadapannya.
Kai hanya mampu melihat Jihyo disitu.
"Tak apa,hyo..tak lama lagi,pengugut itu pasti kena tangkap!aku janji!" Bisik hati Kai.
Kai melihat Jihyo memeluk Tao erat utk melepaskan segala perasaan pilunya. Pada masa yg sama,Tao memandang tajam ke arah Kai. Kai membiarkan saja dan membuka langkahnya ke arah Insp.Seung Gi dan Insp.Gary.
Bersambung..
Sorry,tak berapa menarik😅 please comment if something wrong
YOU ARE READING
Note To Kill(COMPLETE)
FanfictionDetails: Title: Note to kill Cast: SongJihyo,Tao,Kai,Yoona Genre:dendam Quotes:from whom is this? Sinopsis: Jihyo merupakan seorg yeoja yg agak kasar tapi berhati lembut. Dia ialah seorg siswi di sebuah kolej di Korea. Suatu hari,dia telah menerima...