Note to kill
Bab 11
Tao mengiringi Jihyo untuk duduk di sofa rumahnya.
"Hyo,kau duduk dulu..aku nak ambil air utk kau.." Ujar Tao lembut.
"Dae.." Jawab Jihyo. Dia memerhati setiap pelusuk rumah Tao itu.
Matanya terhenti pada rak yg terletak byk gambar. Lantas dia berdiri dan mendekati rak tersebut. Di situ terdapat gambar bayi yg didukung oleh seorg wanita dan seorg lelaki disebelahnya. Sungguh bahagia dilihat gambar tersebut. Mata Jihyo beralih pd gambar disebelah itu yg terpapar 2 orang lelaki dewasa dan salah satu dari lelaki itu amat Jihyo kenali.
"Ap..App..a?" Ujar Jihyo perlahan.
"Hyo,apa yg kau tengok tu?" Satu suara menyapanya dari belakang.
"Eh,Tao..tak ada apa..aku cuma tengok barang-barang kau kat sini.." Ujar Jihyo.
Jihyo kembali duduk di sofa.
"Hyo,kau kenal tak laki dalam gambar ni?" Tao menunjukkan foto yg mana dilihat Jihyo tadi.
"Hmm...yg ni?ya,aku kenal..kenapa?" Ujar Jihyo
"Yg ni?" Tao menunjukkan pula gambar wanita tadi pd gambar yg lain.
"Yg ni?hmm..aku tak pasti..tapi,aku macam pernah nampak jer.." Ujar Jihyo. Wajah yeoja itu berlari-lari di kotak fikirannya.
"Kenapa kau tanya semua ni?" Soal Jihyo ingin tahu.
"Kau tahu tak mereka yg aku tunjuk kat kau tu,appa and omma aku..diaorg dah lama pergi.." Jelas Tao
"Habis,yg kau selalu crita tu?" Soal Jihyo aneh.
"Itu omma angkat aku..aku tinggal dgn dia sjak kecil lagi...and satu tragedi berlaku angkara...huh.." Keluh Tao berat.
"Apa dah jadi?" Soal Jihyo tak memahami.
"Hyo,kau minumlah dulu air ni.." Jemput Tao.
Jihyo mencapai cawan kecil itu dan diteguk air itu sampai habis.
Pandangan Jihyo mula kabur. Hanya senyuman sinis saja kelihatan di mata Jihyo. Akhirnya,Jihyo pengsan.
~Skip~
Perlahan-lahan kelopak mata yg tertutup itu terbuka. Masih mamai. Badan Jihyo lemah. Kaki dan tangannya diikat kemas.
"Ap...apa dah berlaku?" Soal Jihyo perlahan. Badannya masih lemah.
Dilihat seorg namja memandang ke luar tingkap sambil memegang foto keluarga tadi. Ya, dia ialah Tao.
"Hyo,kau ingat lagi,tragedi di simpang kolej?" Soal Tao sambil memandang gambar tersebut sayu.
"Huh? Hmm...y..ya...?" Ujar Jihyo lemah. Badannya terasa sngat lemah.
"Yeoja yg kau langgar tu,mati kan?" Soal Tao lagi.
"Hmmm...y..y.." Baru saja Jihyo mahu menjawab,Tao berpaling dan segera bergerak ke arahnya. Satu bilah pisau diacukan ke arah Jihyo.
"Kenapa? Kenapa kau buat macam ni?! Kau bunuh semua yg aku sayang! Kau memang!memang nak kena!!!" Tengking Tao.
Tao menghunus pisau itu. Darah mula keluar dari pipi Jihyo. Setitik demi setitik menitis ke bumi. Jihyo hanya mampu menahan. Badannya terlalu lemah untuk melawan.
"Kenapa kau buat aku macam ni? Apa yg aku dah buat?!" Jihyo cuba menguatkan dirinya utk bersuara.
"Kenapa? Kau tahu,sebab kau,hidup aku terseksa!sebab kau,keluarga aku mati! Sebab kau!" Tengking Tao. Hatinya mula terbakar.
"Hutang nyawa perlu dibayar dgn nyawa.." Ujar Tao lagi sambil tersenyum sinis.
Tao mendekati Jihyo dan menampar-nampar pipinya. Sungguh perit! Jihyo tak mampu utk melawan.
"Aku akan bunuh kau!" Ujar Tao dgn nada suara yg cukup tinggi.
Tao mengheret Jihyo ke tandas. Jihyo melihat Tao menuangkan sesuatu ke dalam tab mandi yg berisi air panas.
"Aku! Aku akan bunuh kau!!! Hhahaha!!!" Tao mencelup kepala Jihyo ke dalam tab mandi itu berulang kali.
Sebenarnya,Tao telah menuangkan asid ke dalam tab itu. Sungguh perit. Wajah Jihyo yg mulus mula kendur. Kulitnya sedikit kemerahan akibat air yg terlalu panas itu. Matanya sakit! Seakan-akan dia telah buta!
Tao menghempas kepala Jihyo ke bawah lantai.
"Hari ni,kau akan mati!" Jerit Tao.
Dicapai pistol di belakangnya dan segera diacu kpd Jihyo.
"Aku akan bunuh kau!" Jerit Tao lagi.
Dom!!!
Satu tembakan kedengaran.
"Hyo! Kau tak apa-apa?" Seorg namja masuk ke dalam tandas itu setelah melepaskan satu tembakan ke arah Tao.
"K..Kai? Kau ke tu?" Soal Jihyo. Dia tak dapat mengecam kerana pandangannya sudah kabur.
"Ya,ini aku..mari! Kita keluar dari sini!" Kai mendukung Jihyo untuk keluar dari rumah itu.
Perlahan-lahan Kai berjalan sambil mendukung Jihyo mendekati pintu keluar.
Dom!!
Satu lagi tembakan kedengaran. Kali ini,terkena pada bahu Kai. Jihyo terjatuh dari dakapan Kai.Kai lantas berpaling dan dilihat Tao sedang berdiri lemah dibelakang.
"Aku takkan biar,kau keluar hidup-hidup!!" Jerit Tao.
Tembakan rambang mula dilepaskan. Salah satu tembakan sudah mengena kaki Jihyo.
"Aduh!!!" Jerit Jihyo. Tangannya memegang bahagian tembakan itu.
"Tao!kau dah gila!gila!!"tengking Jihyo tanpa thu arah mana keberadaan Tao.
" ya,memang aku gila!! Aku gilakan darah kau!!! Hahahahahah!!" Tao ketawa besar. Dia seakan berada di luar kawalan.
"Aku..aku..."
"Aku akan bunuh kau!!!!" Jerit Tao.
Diacu pistol ditangannya tepat ke dahi Jihyo.
"Kau kena mati!!!" Jerit Tao lagi.
Dom!! Dom!!
~Skip~
Tut...tut..tut...
Bunyi mesin pengesan nadi kedengaran. Seorg namja keluar dari bilik bedah tersebut.
"Maaf..kami sudah berusaha.." Ujar namja itu lalu berlalu pergi meninggalkan seorg yeoja yg mukanya sudah separuh dibaluti kain bersama namja disebelahnya.
"Hyo,dahlah...dia dah tiada..sudah takdir dia utk jadi macam tu,kita tak boleh tolak..." Nasihat namja di sebelah Jihyo itu.
"Kai..aku,aku rasa bersalah..aku tak tahu,kenapa dia buat macam ni,kat aku? Aku nak tahu.." Ujar Jihyo dengan esakan.
"Hyo,dia tu gila.." Ujar Kai perlahan. Sebenarnya,dia tak mahu ceritakan hal sebenar.
"Gila? Apa maksud kau?" Soal Jihyo pula. Kepalanya mula ligat dgn pelbg persoalan.
"Kau tahu tntg keluarganya?" Soal Kai pula.
"Ha'a..keluarga dia mati sbb family aku..kenapa?" Soal Jihyo pula.
"Bukan..sbnrnya,family kau tak salah..yg salah..family dia sndiri..appa dia mati kena bunuh dgn omma dia..and mak angkat dia mati sbb dia sndiri yang bunuh!" Jelas Kai panjg lebar.
"Tak,mak angkat dia mati sbb aku!!" Tegah Jihyo.
"Kau tahu,aku penyiasat?" Soal Kai pula.
Jihyo laju mengangguk.
"Aku dah siasat semuanya..shgglah hari tu,baru aku tahu yg dialah orgnya! Dia menyamar menjadi org lain!" Tambah Kai lagi.
Jihyo mengeluh berat. Entah kenapa semua itu harus terjadi pada dirinya.
"Tao,aku harap..kau tenang 'disana'..." Ujar Jihyo perlahan.
The end
YOU ARE READING
Note To Kill(COMPLETE)
FanficDetails: Title: Note to kill Cast: SongJihyo,Tao,Kai,Yoona Genre:dendam Quotes:from whom is this? Sinopsis: Jihyo merupakan seorg yeoja yg agak kasar tapi berhati lembut. Dia ialah seorg siswi di sebuah kolej di Korea. Suatu hari,dia telah menerima...