Hard Time

5.3K 201 8
                                    

5 tahun kemudian...

"Mummy... Can Mummy bake me a fruit cake, please?" Kata Danish dengan bahasa Inggerishnya yang pelat sambil mengedip-gedipkan matanya. Ad hanya tersenyum melihat putera tunggalnya yang membesar dengan baik.

"Homework dah buat?" Tanya Ad kepada Danish. Danish menganggukkan kepalanya. Alahai anak teruna aku ni, mirip sangat dengan daddy dia. Perangai pun serupa daddy dia...

"Please Mummy. I'm craving yours fruit cake. Please bake me one." Danish masih lagi cuba memujuk Ad untuk membuatkan dia kek buah-buahan. Tak lama lepas itu, puteri kembarnya turun.

"Prince!" Kata si kembar serentak lalu memeluk abang tunggal mereka. Danish tersenyum melihat gelagat adik kembarnya. Danish mengucup ubun-ubun kedua-dua adiknya.

"Hey, my two Angles is wake up. Are both of you give Mummy a hard time at home?" Tanya Danish dengan lembut. Carly mendidik Danish agar selalu berlembut dan melindungi perempuan terutamanya adik-adik perempuannya.

"Kitaoyang manada bagi Mummy cucah-cucah. Kan, Mummy kan?" Kata si kembar, Afiya dan Safiya, dengan pelat dorang sendiri. Ad menganggukkan kepalanya. Kesemua anaknya membesar dengan didikan dia dan Carly. Tak lama kemudian, terdengar suara Carly dari ruang tamu.

"Daddy is home! Yeah!" Jerit Afiya dan Safiya. Mereka ingin berlari tetapi ditahan oleh Danish. Danish memegang tangan kanan Afiya dan tangan kiri Safiya.

"Both of you can't run. Let go together because both of you easily fell." Keluar sudah sikap overprotective Danish yang diwarisi dari Carly. Afiya dan Safiya hanya mampu menganggukkan kepalanya. Walaupun baru berusia 4 tahun dan abang mereka 5 tahun tetapi mereka dah pun bijak mengatur sekeliling mereka.

"Where is my Angles and my Knight?" Kata Carly. Afiya dan Safiya dah pun dalam pelukkan Carly. Danish hanya berdiri sahaja melihat adik-adiknya bermanja dengan Danish. Danish lebih manja dengan Ad berbanding Carly tapi hubungan mereka tetap rapat.

"Daddy, why Daddy get home so late? Didn't Daddy forgot that Daddy want to bring Afiya and Safiya to KFC? " Kata Danish mewakili adiknya. Itulah rutin Danish. Sentiasa mengingati Carly tentang jadual hariannya.

"Sorry, Knight. Actually I don't forget about it. I have met someone earlier. So three of you go to upstair and prepare. After that, we go to KFC. Ok Angles and Knight?" Kata Carly. Danish dan si kembar menganggukkan kepalanya lalu menuju ke tingkat atas. Macam biasa, Danish akan bersikap overprotective. Carly terus menuju ke arah isterinya.

"My Queen." Kata Carly. Ad menyalam tangan Carly lalu Carly pun mengucup dahi isterinya. Begitu rutin harian mereka setiap kali Carly pergi dan pulang dari kerja.

" How yours day, my love." Kata Carly lalu memeluk Ad dari belakang. Carly gemar meletakkn dahinya di bahu kanan Ad.

"Dah datang dah miang dia." Ad suka menyakat Carly setiap kali Carly bermanja dengannya. Carly terus buat muka monyong.

Carly melepaskan pelukknnya lalu cuba ingin berlalu pergi. Ad menahan Carly lalu memegang kedua belah pipi suami tercintanya.

"Eee, sayang ni kan. Tak boleh bawa berguraulah. Baby sakat sikit dah mula dah merajuk." Kata Ad lalu mengucup sekilas bibir suaminya. Muka Carly tetap masam.

"Tak suka ke kena cium?", tanya Ad. Carly memuncungkan bibirnya. Ad dah tau apa kemahuan Carly. Ad tersenyum melihat telatah suaminya yang semakin hari semakin manja dengannya. Ad mengucup lama bibir Carly selama beberapa saat. Karang lama-lama tertengok pula oleh anak teruna dan anak daranya. Malu sepanjang hidup dia.

"Done. Now, sayang go upstair and taking a shower. At 7 and half we go out. Now the big clock shows 6.30 p.m. After taking a shower, go solat Maghrib. OK? Don't forget about your Knight and your Angle to solat berjemaah." Kata Ad. Carly menganggukkan kepalanya. Carly mengeratkan pelukkannya untuk beberapa saat. Walaupun setiap hari bertemu dengan permaisuri hatinya ni, dia tetap merindui Ad.



Sorry my beloved reader semua. Lambat sangat baru update sebab sibuk nak buat persediaan final. Doakan author dapat jawab final dengan baik. Ok? Ini hadiah utk korang yang sabar menanti dengan bab baru My Bear 💕

Jangan lupa komen and vote ok 😉

My 'Bear'Where stories live. Discover now