Selepas mandi aku pergi Ke ruang makan. Ketujuh tujuh lelaki tu semua ade dekat situ. " eh (Y/N) sinilah kitaorang tengah tunggu kau makan " kata hoseok padaku.
" mianhae lambat " aku meminta maaf lalu menarik kerusi kosong lalu duduk diantara jungkook dan Suga.
" takpe, makanlah! " kata jin lalu masing masing makan. Aku pun ikut makan.Selepas makan aku pikir nak tolong diaorang cuci pinggan. Tapi jin tak bagi, jadi aku naik ke bilik aje lah . Bosannya. Hmm tengah jauh termenung bayangan Namjoon Ternampak Di dinding
Eh nope bukan ni tapi ni.
Sayu. Aku mengosok mataku. Hilang. Kenapa eh? Peliknya. Mula mula jin, lepastu jimin. Sekarang namjoon.
Diaorang ada masalah atau ada benda yang nak bagitahu aku ke. Tapi kenapa bila bersama aku dioarang nampak macam biasa?
Aku tak tahu sekarang pukul berapa. Jadi tak kisah kan kalau aku tido? Haha, aku lepaskan soalan yang ada dekat pikiran aku tu lalu aku tidur.
Ruang Mimpi
Aku berjalan disekeliling rumah. Aku masuk ke dalam salah satu bilik . Jungkook terbaring tidur di situ. Sambil menggelengkan kepala seperti bermimpi buruk.
Aku cuba mengejutkan nya tapi, dia tak terbangun. "Jungkook ,Jungkook! " matanya terbuka . Lalu bagun ,badanku ditembusinya. Dia tak nampak aku ke?
Dia berdiri, begitu juga aku. "Jungkook" panggilku lagi. Dia seperti tak dengar suara aku. Katil tadi menghilang . Satu ayat muncul.
"해가 뜨기 전 새벽이 가장 어두우니까"
“Because the dawn right before the sun rises is the darkest”
Aku memandang jungkook semula.Jungkook memandangku . Air matanya keluar. Menangis teresak esak .Sambil berkata! "WAE! WAE Y/N! WAE!? "
Apa dah jadi kenapa dia menangis?kenapa dengan aku? Aku tersedar dari tidurku. Apa maksud mimpi tu? Mimpi jungkook menangis membuat aku turut mengeluarkan air mata. Pintu aku diketuk.
Aku cuba menenangkan diri. Lalu melangkah pergi ke arah pintu lalu membuka pintu. Jungkook. Dia senyum memandangku . " hai, hai " sambil menggerakkan kepalanya.
Aku tergelak kecil. Periang dia sebenarnya. Senyuman dia. Tapi matanya sayu. " Oh Hai Jungkook, ada apa apa ke? " tanya aku. Dia menghulurkan gula gula pada aku. "Nah aku ada lebih bagi kau hehe, sedap tau ! " aku mengambil lalu tersenyum.
" Kamsahaminda, mana kau tahu aku suka ni?" kataku . "Hehe adalah, (Y/N) jom kita duduk ruang tamu tengok TV sambil bercerita nak tak? " aku mengangguk lalu mengikutnya.
Sampai diruang tamu . Masing masing tengok TV. Bruhh Suga Je Tido. Aku duduk sebelah suga yang tengah tidur itu dengan berhati hati. Mana tahu dia terbangun ke mati aku. " berapa lama kau nak tidur hyung? " tanya jungkook.
Suga mengabaikannya terus tido. Aku pun tergelak kecil haha. Comel siak. Aku memandang mereka lalu menanya " korang memang tak keluar rumah ke "
Mereka saling berpandangan. " haah jarang. " kata namjoon ringkas. Aku hanya sekadar mengangguk. Lalu bertanya lagi " rumah korang takde jam ke? " . Mereka hanya sekadar mengeleng. "Dah tu macam mana nak tahu masa? " soal aku lagi.
" macam ni. " masing masing pengeluarkan handphone. Ah sudah aku mana ada handphone.
" kau nak kitaorang belikan tak? " tanya taehyung. "Eh takpelah. Haha aku just tanya je. Lagipun aku ada duit. Bila bila je boleh keluar "kataku
Ayat ' keluar ' aku tu buat muka diaorang macam entah nak cakap apa. Tapi tulh. Macam pucat? Bruh
"Kenapa reaction korang macam tu? " aku mengerut dahi. " Ada apa apa biar kitaorang belikan. Kau tak payah lah keluar rumah " kata hoseok. Aik takkan lah aku tak leh langsung jejak keluar rumah ni?
•••
Vote [√]
And
Comment [√]
~
~° To Be Continued °~
YOU ARE READING
+『 Anpanman ° 』 | ❝ 방탄 ❞
Mystery / Thriller❀ ❝ Siapa sebenarnya aku kepada mereka bertujuh Ni? Kenapa diaorang baik sangat dengan aku ? Kenapa Macam Aku Rasa Dah Kenal Diaorang Lama? ❞ - Y/N Mengisahkan 7 Jejaka Yang Menuggu Seorang Gadis? Seorang Gadis Yang Pernah Disayang Kini Lahir Se...