Aku menuju Ke arah bilik Y/n. Aku memandang mukanya Yang dalam buai mimpi. Rindu sangat. Teringat memori aku bersamanya 30 tahun lepas.
MEMORY
Aku Dan Y/n memang minat menari, aku Dan dia selalu sewa practice room untuk berlatih .apa hubungan aku Dan dia? Kawan sejak umur 3 tahun.
Aku ingat lagi. " Bila besar nanti nak jadi partner jimin! " kata y/n berumur 5 tahun. Aku tersenyum. " boleh tak? " tanyanya lagi. Aku mengusap rambutnya " boleh! " kata aku yang berusia 6 tahun .
" janji tau! " y/n menghulurkan pinky finger nya lalu aku mencapainya " ya janji " . Tapi semuanya berubah bila umurnya 16 tahun .. " Jimin ni namjachingu y/n. Lepasni dialah partner dance y/n " hatiku mula sakit.
Aku cuba bertenang dan berkata " Y/n bukan dah janji partner y/n yelah jimin ke? " kataku. " ala tu janji lama lagipun apa salah nak part dengan namchingu sendiri kan " dia senyum lalu meninggalkan aku.
Aku jatuh terduduk. Aku gelak macam orang gila. Kenapa eh? Sebab aku sayang dia and dia buat aku macam ni! Lepas Beberapa bulan aku memintanya berjumpa di practice room yang selalu kita sewa.
Aku luahkan perasaan aku padanya " Y/n will you be my partner forever? " luahku. " eh jimin kau buat lawak apa siak! Kau tahukan aku dah ada namchingu! " katany laku menepuk bahuku.
" aku tak buat lawa y/n aku serious! " kataku memegang dua bahunya erat " eh jimin sakitlah !" dia menepis tanganku. Dia ingin keluar aku menariknya. " Kau buat aku gila y/n! "
Aku memgeluarkan pisau. " apa kau nak buat ni jimin? " .Aku cuba bertenang tapi y/n datang nak rampas pisau aku. Aku tak sengaja tolak dia dan pisau tepat di jatungnya. " Y/N!!! " aku berlari menuju ke arahnya. " ANDWAEE!! "...
END MEMORY
aku selimutkan y/n. " aku akan jaga kau baik baik kali ni. Tolong jangan tinggalkan aku lagi. Mianhae y/n " kataku perlahan. Aku bangun dan beredar dari bilik y/n.
Suga POV
Aku pandang bingkai gambar aku bersama y/n . Aku tersenyum. Rindu dalam masa yang sama aku takut. Nasib baik harini aku sempat selamatkan dia.
Aku tak sanggup tengok dia kena langgar depan mata aku lagi. Aku tahu benda ni akan terjadi lagi. Dan aku takkan lagi bagi benda yang sama ulang dan ulang.
Telefonku aku capai. Gambar lockscreen aku pandang. Senyum buat kali ke dua. Setiap kali aku pandang gambarni buat aku nak menangis.
MEMORY
" Oppa! " panggil y/n peluk kepala bahu aku dari belakang. " kacau daun betul! " kataku. " aku kacau daun? Aku kacau kau ngan siapa " katanya lalu duduk disebelahku.
" dengan handphone kesayangan aku la" kataku selamba. " eleh pergilah layan phone kau tu. Jangan layan aku! Hm! " budak comel ni dah merajuk. Comel je. Aku memeluknya dari belakang.
" elelele merajuk ke? " tanya. " eh takde lah ! Aku tengah pikir cara nak cincang dick kau tu err " ish ayat dia ni. Memang sial tapi aku sayang. " kalau kau cincang macam mana nak ada baby nanti? " kataku.
Dia dah pandang aku semacam. " elele takdelah gurau je " kataku lalu memeluknya erat. Dia senyum begitu juga aku. " oppa, oppa! " panggil y/n.
" nae? " balasku. " Selfie jom! " dia mencapai handphone aku lalu menekan camera terus pegang dagu aku " biuu biuu " kami mencungkan bibir . " hehe y/n letak kat lockscreen eh? Oppa nampak comel" katanya tak lepas pegang dagu aku.
" taknak lepas ke sayang? " kataku . " eh jap jap chuu~ " satu kiss dia bagi aku sebelum dia meninggalkan aku. " nak pergi seberang sana beli barang jap oppa tunggu kat rumah! " katanya. " eh biar lah oppa teman! " kataku
" tak payah lah sikit je pun btw oppa kad kredit " dia menghulurkan tangannya. Aku kiss tapak tangannya sebelum aku bagi kad kredit ." ee gedik " katanya lalu beredar.
15 minit berlalu aku rasa tidak sedap hati. Aku keluar dari apartment aku dan Piii!!! Y/n kena langgar depan mata aku. " Y/N!!! " aku berlari ke arahnya. " ANDWAE ! Y/N BANGUN Y/N! "
END MEMORY
•••
Vote [√]
And
Comment [√]
➽
~° To Be Continued °~
YOU ARE READING
+『 Anpanman ° 』 | ❝ 방탄 ❞
Mystery / Thriller❀ ❝ Siapa sebenarnya aku kepada mereka bertujuh Ni? Kenapa diaorang baik sangat dengan aku ? Kenapa Macam Aku Rasa Dah Kenal Diaorang Lama? ❞ - Y/N Mengisahkan 7 Jejaka Yang Menuggu Seorang Gadis? Seorang Gadis Yang Pernah Disayang Kini Lahir Se...