Kedengaran namaku dijerit oleh 3 orang namja sebelum pinggangku dirangkul erat oleh seseorang dan didukung secara bride style. Aku membuka mata .
Seseorang bertopeng merah ,berjubah hitam letak aku ke bawah dan lenyap. Dia selamatkan aku? Siapa dia sebenarnya?
Hoseok, Jimin dan Taehyung datang ke arahku dengan panik. " Ya!! Y/n Gwenchana? " tanya Taehyung. Aku hanya mengangguk lalu senyum nipis.
" lutut dah berdarah kau kata kau okay? " kata jimin. Aku mengalih pandangan ke arah jimin yang tengah melihat lukaku, Lalu aku memandang lutut aku. " hehe sikit je "
(Imaginasi kena kuat!Pikirkan tapi bukan ikat tali kasut.tapi check luka kau.)
" Sakit tak? " soal hoseok. Nak kata soalan bodoh ni tak tahu nak cakap apa pula. Pstt " Tak, Aku tak rasa pape pun " perli ku. Taehyung tetiba gelak. Aku pelik. " Eh menipu kau ye! " jimin jentik lukaku . Eh babi jantan ni! " Sakit lah! " marahku.
" tahu sakit ,tadi kata tak" kata hoseok angkat sebelah kening, terus memegang lukaku. Aku mengelak " kau nak wat apa, kau jangan gi tepuk sakit duh " kataku
" tak, bak sini kaki kau aku tengok " hoseok letak tapak tangannya dilututku dan BOOM!! Luka aku hilang. " WOW ajaib! " kataku dengan mata bersinar. Yang lain gelak aja.
" Dah jom balik " jimin bangun dari cangkungnya dan terus angkat aku secara bride style. " eh jimin oppa turunkan Y/n lah! Dah tak luka la" kataku sambil memukul dadanya.
" Andwae! Duk diam diam " kata jimin. Aku apa lagi dengan tak relanya patuh saja. Masuk sahaja mall semua pandang . aku meletak mukaku di dada jimin untuk cover mukaku yang malu.
Kenapa aku rasa dia senyum bila aku letak kepala aku kat dada dia and kenapa hati dia dub dab laju semacam? Atau perasaan aku je kot. Letih, jimin oppa. Aku tidur kejap ye. Kataku dlm hati lalu terlelap.
Jimin POV
Aku tersenyum bila budak comel ni tekup muka dia dekat dada aku. Ish asal jantung aku ni aduh. Lama aku tak rasa macam ni. Dengan ' dia '. Aku rindu.
Aku, Hoseok dan Taehyung berjalan mencari 3 orang manusia eh bukan. 3 orang tenuk dan akhirnya muncul pun. " eh kenapa dengan Y/n? " tanya Jin. " Dia tidur lah ! Hyung bagi jungkook dukung dia!!Jungkook rindu dia." kata jungkook.
Aku senyum sinis dan reject. Mulut dh bebel apa tah dah tu. Maki aku lah tu. Aku memandang manusia yang dalam dukungan aku, syok gila tido. Aku tersenyum buat kali ke berapa tah. Serius aku kata comel, rindu wajah ni.
" Korang pun dh penatkan? Jom balik "kata jin. " Hyung, tadi kitaorg nampak Agust" potong hoseok. Aku memandang Jin yang tiba tiba pandang Y/N bila Hoseok sebut Agust.
" aku tahu dia mesti ikut, dia sebenarnya pun nak keluar dengan orang tersayang. Jom kita balik. Cakap kat rumah je. " Kata Jin dan teleport pulang ke rumah.
Aku letakkan Y/N dan patung kumamo yang dipeluknya di atas katil bilik dia. Lalu keluar menuju ke bilik bawah tanah. Semua dah berkumpul.
" Kenapa? " tanya agust aka yoongi atau lebih dikenali suga. " kau tak sepatutnya.. " " aku tahu " ayat jin dipotong agust . " dah tu kenapa kau buat lagi? " tanya jin lagi. " aku taknak bagi dia nampak sebenarnya aku kisah pasal dia "
" bukan macam ni caranya agust" kata jin. " kau takkan faham Genie! " Yoongi keluar dari bilik tersebut. " Hyung aku rasa dia taknak kehilangan 'dia' lagi . Aku juga. Aku tahu Hyung pun kan? Yang lain juga. Dah lama hyung kita tunggu dia . Dah hampir 49 tahun ! " aku bersuara.
Aku melihat mereka masing masing diam Dan menunduk.•••
Vote [√]
And
Comment [√]
➽
Note : 49 tahun? Kenapa tak tua? Diorang takkan tua. Sebab diaorang bukan manusia biasa.
~° To Be Continued °~
YOU ARE READING
+『 Anpanman ° 』 | ❝ 방탄 ❞
Mystery / Thriller❀ ❝ Siapa sebenarnya aku kepada mereka bertujuh Ni? Kenapa diaorang baik sangat dengan aku ? Kenapa Macam Aku Rasa Dah Kenal Diaorang Lama? ❞ - Y/N Mengisahkan 7 Jejaka Yang Menuggu Seorang Gadis? Seorang Gadis Yang Pernah Disayang Kini Lahir Se...