Aku memandang mereka semula, taehyung tak tahu bisik apa dekat member dia. Aku takkan nak tinggal rumah diaorang. Abaikan, aku sekali lagi ingin melangkah. Sekali lagi dipanggil semula.
" apa kata kau tinggal je rumah kitaorang? " tanya jin padaku. Aku teragak agak nak terima. Kalau tak terima ,aku nak tinggal mana?
" ala tak payah teragak agaklah. Tinggal je sini. Tapi cuma ada beberapa syarat je kau perlu dengar dan patuh! " taehyung bersuara pula. Dia macam tahu tahu je aku pikir apa.
Aku angguk. " okay, syaratnya ialah 1.bilik kitaorang kau takleh masuk tanpa kebenaran. Kitaorang pun takkan masuk bilik kau tanpa kebenaran. " aku mengangguk yelah aku tahu semua perlu privacy .
" 2. Jangan keluar dari rumah ni. Tanpa kebenaran kitaorang. " jin pula bersuara. The fuck? Keluar rumah pun perlu kebenaran ke. "Tapi sek- "
" kau tak payah lah pergi sekolah, bukan pandai pun " perli mamat putih susu suga . Puii ayat dia. Aku menganggukkan jelah
" 3. Keperluaan apa apa bagitahu kitaorang, anggap je kitaorng oppa kau " aku mengangguk lagi .
" okay lah sampai sini jelah, tengok Y/N dah penat tu " jungkook peramah gila duhh. Haha. " kitaorang keluar dulu, apa apa bagitahu kitaorang. Ni kau punya " jimin memberi bungkusan yang mempunyai duit milik aku dan juga beg sekolah aku.
selepas mereka keluar, Aku baring semula. Penat. Kenapa diaorang baik sangat kat aku? Siapa diaorang sebenarnya ?
Aku memejamkan mata aku. Muka jimin terpapar jelas ni mataku . Mukanya sayu, sayu sangat sangat.
Aku membuka mataku semula, apa ni? Kenapa .. Aku keluar dari bilik aku. Menuruni tangga kebawah ruang tamu . Jimin duduk diatas sofa membelakangi aku . " Jimin? " aku memanggilnya
Dia bangun dan pusingkannya badannya kebelakang. Kelihatan dimatanya ada masalah. " ahh,nae . Waeyo? " matanya sayu, kelihatan penat.
"Jimin, kau ada masalah ke" aku melangkah mendekatinya. Lalu duduk di atas sofa.
"Eh mane ada. " dia yang masih berdiri aku menariknya untuk duduk di sebelahku. Bruhh senyuman palsu dia. "Kalau ada masalah bagitahu je ,nae? " dia mengangguk.
" (Y/N) eh kenapa turun " tanya jin yang keluar dari mana aku tidak pasti. " oh, takdelah saje turun. "
" kau tak lapar ke ? " jin bertanya lagi. "Tak" jawabku laju. Gruuu ~ gruuu~ perutku berbunyi. Walao weh.masa ni lah bunyi." perut dia berbunyi hyung. Dia menipu. " kata jimin yang duduk sebelah ku.
Aku tersengih macam kerang busuk. Haha. Malu siak. Jin hanya menggelengkan kepala. " tak pernah berubah. jap nanti makanan dah siap! " dia berlalu ke dapur.
Siapa tak pernah berubah? Aku ke? Aku memandang jimin semula " termenung ke jimin " aku mengacau jimin. Dia tersenyum haha. " kau dah mandi belum? " tanya jimin. Aku memandang baju sekolahku yang masih tersarung elok dibadanku
Lalu menjawab "hehe belum" kataku ringkas. " dah tu pergilah. Haha ke kau nak aku mandikan " jimin mengatal pula.
"Tak perlu baibai i go to shower " lalu masuk ke bilik aku . Eh, kat sini mana ada baju aku. Knok knok. Eh siapa ketuk pintu? "Siapa tu? " tanyaku
" Jimin " aku membuka pintu. Dia mengetuk kepalaku. "Takde baju taknak cakap! Selalu macam tu!" kata jimin. " aku lupalah hmm " aku menundukkan kepala aku sambil menggosok kepalaku yang diketuknya tadi. Apa maksud dia 'selalu'?
" ala sakit ke? Mianhae " dia mengusap kepalaku lembut lalu memberikan aku tuala , baju Dan seluar. Dia berlalu pergi. Hmm pelik.
•••
Vote [√]
And
Comment [√]
➽
~° To Be Continued °~
YOU ARE READING
+『 Anpanman ° 』 | ❝ 방탄 ❞
Misterio / Suspenso❀ ❝ Siapa sebenarnya aku kepada mereka bertujuh Ni? Kenapa diaorang baik sangat dengan aku ? Kenapa Macam Aku Rasa Dah Kenal Diaorang Lama? ❞ - Y/N Mengisahkan 7 Jejaka Yang Menuggu Seorang Gadis? Seorang Gadis Yang Pernah Disayang Kini Lahir Se...