" dia tak bangun lagi ke "
" Belum. "
" Apa kita nak cakap kat dia nanti "
Suara garau samar samar kedengaran. Mata ini rasa berat ingin dibuka. Aku cuba untuk membuka mata . Buka sahaja mata aku terkejut. Soalan bertubi keluar dari mulutku " Bilik siapa kah ini? Siapakah korang semua? Apa yang korang dah buat dekat aku? "
Mereka memandangku dengan pandangan pelik dan dingin tanpa perasaan. beberapa minit brrlalu Seseorang membuka mulut " oh, ini rumah kiraorang BTW aku seok jin boleh panggil aku jin " akhirnya soalan aku terjawab oleh mamat baju pink juga walaupun dah diam dalam beberapa minit .
" macam mana aku boleh dekat sini ''
Tanyaku lagi. Orang yang Sama jawab " kitaorang nampak kau pengsan dalam rumah usang tu, jadi kami bawa kau balik. " oh begitu. Baru aku tahu semua jantan kat sini bisu kecuali baju pink ni.Aku beralih pandangan ke arah lelaki yg lagi 6 orang bisu itu. Lalu kembali memandang Mamat pink yg dikenali sebagai jin. Aku memandang jin yang dari tadi memandangku. Aku membalas pandangannya lalu aku terlihat terdapat sesuatu di muka jin.
Aku menggosok mataku. Tiada. Maybe salah pandang. Mulutku bersuara lagi " diaorang siapa? Kenapa diam? Diaorang bisu ke "
Jin tersenyum nipis.seseorang bersuara " sesuka hati mak bapak kau je cakap kitaorang bisu ." aku terdiam. Kepala ku memandang lantai. " aku memang tiada omma appa "balasku .
Suasana kembali sepi. Lalu seseorang mendekati aku. Aku mendongak memandangnya. Dia tersenyum nipis lalu mengusap kepala aku.
" annyeong ,nama aku jimin. " katanya . Aku hanya sekadar mengangguk. " kau jaganlah sedih ye Hoseok memang macam tu, gurau kasar. " dia bersuara lagi. Aku mengangguk lagi.
Dia memandang membernya yang lain." Korang tak nak memperkenalkan diri kat dia ke? " katanya pada member membernya yang lain . Aku diam.
" Aku hoseok, mianhae cakap macam tu tadi .aku tak tahu. Lagipun aku nak bergurau je. " dia meminta maaf. Aku sekadar senyum lalu memaafkannya " tak de apelah "
" aku jungkook " seorang lagi yang bergigi arnab memperkenalkan dirinya sambil...
I be like (?) . Apa dia buat siak . " aku nak masukkan baju baru smart .kan kan kan. " dia memandangku, aku hanya tergelak lalu mengangguk. Seorang lagi mendekati aku. Lalu tangannya meletakkan keatas dua pipinya itu.
" hi, im taehyung. Im good boy " bruhh . Comel je dak ni . Huhu nak aje aku cubit pipi dia.
Dia tersenyum " cubit je lah " eh dia boleh dengar Ke apa aku cakp dalam hati? Hmm aku buat lek je aku tanya " boleh ke " kataku teruja " boleh je " jawabnya ringkas .
Lalu aku mencubut pipinya alahai lembutnya. Haha macam span huhu. Aku memandang dua orang yang masih belum memperkenalkan diri mereka.
Perasaan yang aku masih memandang mereka , mereka memandang antara satu sama lain. Yang tinggi tu pun buat mata yang bermaksud " kau dulu " . Yang pendek putih tu dengan muka menyampah . Lalu memandangku dengan pandangan kosong.
" aku suga " aku hanya mengangguk lalu dia memandang tempat lain. " Aku Namjoon, hmm well apa apa boleh cari aku atau pun jin " aku mengangguk lagi.
" kau taknak memperkenalkan diri ke? " tanya jungkook. " oh yelah lupa . Nama aku (Y/N) . Nice to know you all. " mereka membuat muka gembira hanya mamat putih susu tu je tak senyum pun.
Sombong sangat. Aku terpikir yang aku kena balik. Lalu aku berdiri ingin melangkah keluar seseorang bersuara menanyakan ku " kau nak pergi mana? " tanya jimin
" Balik!! " sekali lagi kau ingin melangkah pergi. Langkahku berhenti. Mana aku nak pergi sedangkan omma dah buang aku?
•••
Vote [√]
And
Comment [√]
➽
~° To Be Continued °~
YOU ARE READING
+『 Anpanman ° 』 | ❝ 방탄 ❞
Misterio / Suspenso❀ ❝ Siapa sebenarnya aku kepada mereka bertujuh Ni? Kenapa diaorang baik sangat dengan aku ? Kenapa Macam Aku Rasa Dah Kenal Diaorang Lama? ❞ - Y/N Mengisahkan 7 Jejaka Yang Menuggu Seorang Gadis? Seorang Gadis Yang Pernah Disayang Kini Lahir Se...