•Mitt (Sofias) perspektiv•
Jag vaknade som vanligt på helgen klockan 06.30 på morgonen. Jag vände mej om i soffan som jag hade sovit i inatt eftersom jag och mina bästisar Mimmi och Jenny kolla på en film igår kväll som höll på rätt sent orkade vi inte gå upp och lägga oss i våra rum. Mimmi och Jenny sov på två madrasser på golvet nedanför soffan. Jag reste mej och kolla om Mimmi och Jenny var vakna men jag blev snabbt besviken för båda två låg och snarka högt! Eller snarka gjorde dom väl egentligen inte, men jag gillar att fantisera om saker när jag ä vaken själv, allt blir mycket roligare då!
Jag gick ut i köket och börja laga våfflor med grädde. Då skulle jag kunna väcka Mimmi och Jenny sen och säga att de va frukost, så slipper jag vara uppe själv så länge. När våfflorna var klara började jag vispa grädden och när den var färdig dukade jag fram tallrikar, glas och bestick. Sedan ställde jag fram våfflorna och grädden på bordet. Nu började det roliga!
Jag gick ut i garaget och hämta en vattenpistol som jag fyllde med sjövatten. Eftersom det var maj så var nog vattnet rätt kallt, så det skulle dom nog vakna av.
Jag gick tillbaka in i huset och börja skrika "det brinner, det brinner!!" Samtidigt som jag spruta vatten i ansiktet på både Mimmi och Jenny. Båda två vakna och Jenny börja skratta men Mimmi blev sur och brotta ner mig på madrassen som hon hade sovit på. Hon tog vattenpistoler ifrån mig och börja spruta vatten i ansiktet på mig.
Nu vet du hur det känns, sa hon och börja själv skratta.
Vi gick upp på över våningen och in i våra rum där vi bytte kläder. Jag tog på mig ett par svarta mjukisbyxor och en vit magtröja. Sedan gick jag ner och satte mig vid bordet där jag hade dukat fram frukost och tog en våffla.
Efter ett tag kom Jenny också ner och tog en våffla.
Var är Mimmi ? Frågade hon
Hon är nog uppe och sminkar sig som vanligt sa jag.
Jag hade rätt för efter ett tag kom även Mimmi ner och hon hade smink på sig så det måste ha varit de hon gjorde. Hon tog en våffla med grädde och börja äta.
•Mimmi's perspektiv•
Jag hörde hur min mobil plingade till i fickan och jag kolla på den och det var mitt favorit band "the fooo" som hade lagt ut nått på Twitter. Jag gick snabbt in på Twitter och kolla vad dom hade lagt ut." Om en kvart uppträder vi på Hötorget i Stockholm" stod det. Jag skrek till Jenny och Sofia att vi va tvungna att skynda oss te Hötorget för att the fooo skulle uppträda. Dom reste sig snabbt och sprang in till toan och sminka sig. Jag va ju redan färdig så jag tog fram lite pengar så jag kunde betala taxin. När Sofia och Jenny äntligen var färdiga åkte vi till Hötorget med taxi.
Det var bara fem minuter ifrån vårt hus så vi han dit precis i tid till när dom sjöng och dansa till första låten som var fridays are forever. Vi stod och skrek och skrek.
•Mitt (Sofias) perspektiv•
Jag kände mig lite yr när vi stod där och skrek men jag brydde mig inte det. Vi hade ju fått platser närmast the fooo! Jag kände att jag inte kunde stå upp längre och ramlade rak på Felix som dansade. Han hann precis fånga mej innan jag skulle ha ramlat ner på asfalten.
• Jenny's perspektiv•
Jag såg Sofia ligga i Felix armar och jag fick panik och sprang fram till henne och försökte prata med henne men hon var helt borta. Mimmi ringde en ambulans och vid det här laget hade alla i bandet slutat dansa och sjunga. Vakterna hade fört bort alla fansen och man hörde hur syrener närmade sig. Sofia var fortfarande helt borta och Felix hade lagt ner henne på hans jacka. Efter ett tag var ambulansen på plats.
Det får plats två styckena i ambulansen vilka åker med ? frågade ambulanspersonalen.
Jag och Mimmi följer med! Sa jag.
•Mimmi's perspektiv•
Ambulanspersonalen höll på att bära in Sofia i ambulansen när Felix kom fram och prata med mej.
Här har du mitt nummer, ring och berätta hur det går! Sa han.
Visst, svara jag.
Jag och Jenny gick in i ambulansen och sätte oss bredvid Sofia.
Vad sa Felix ? Frågade Jenny.
Han gav mig hans nummer och sa att jag skulle ringa och berätta hur det gick med Sofia.
YOU ARE READING
The fooo konserten
RomanceSofia, Mimmi och Jenny går på en the fooo konsert, och det förändrade hela deras liv, om du vill veta hur får du sätta i gång och läsa