Kapitel 2

135 4 0
                                    

•Fortfarande Mimmi's perspektiv•
Det hade gått en vecka sedan händelsen och jag hade fortfarande inte ringt Felix. Men Sofia mådde bättre nu och hade kommit hem så det skulle kanske vara bra om jag ringde och berättade för Felix så han inte trodde att jag inte brydde mig om honom. Men jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, tänk om det skulle bli en sådan där pinsam tystnad. Fast han har nog redan glömt mig nu. Så om jag skulle ringa skulle jag nog behöva förklara vem jag är och det skulle nog bli väldigt komplicerat. Så jag skiter nog i att ringa. Jag satt i soffan och funderade på om jag skulle ringa eller inte, när Sofia och Jenny plötsligt hoppar på mig bakifrån. Jag blir livrädd och börjar skrika. Det slutar med att vi alla tre sitter på golvet och gapskrattar!
Har du ringt Felix förresten? Fråga Jenny.
Nej, han har säkert redan glömt mej, svarade jag.
Vadå Felix? Frågade Sofia.
Jo alltså, när du typ hade svimmat gav han mej hans nummer och sa att jag skulle ringa till honom och berätta hur de gick med dej.
Va ?! Han bryr sig om mig!!! Och du har inte berättat nått förrän nu!! Du måste ringa!! Skrek Sofia.
Okej, jag ringer! Svarade jag.
•Felix's perspektiv•
Det hade gått en vecka sedan konserten då den där tjejen ramla in i mig. Hennes kompis hade fortfarande inte ringt och jag hade nästan gett upp hoppet om att hon skulle ringa. Ända sedan händelsen hade jag inte kunnat få ur bilden av den tjejen som ramla in i mig ur huvudet. Hon var så söt när hon låg i mina händer. Jag tänkte på henne hela dagarna, på morgonen när jag vakna och på kvällarna innan jag somna. Ibland drömde jag till och med om henne.
"Ring Ring"
Jag tog upp mobilen och på displayen stod ett nummer som jag inte kände igen, men jag svarade ändå.
-Tjenare, det är Felix.
-Ää...Heej, detta är Mimmi. Du vet säker inte vem jag är, men jag var kompis till tjejen som ramla in i dig. Du vet vid er förra konsert.
-Jo, jag vet vem du är. Jag har väntat på att du ska ringa. Och hur går det med, vad heter hon?
-Sofia.
- Ja, hur går det med henne ?
- Hon fick komma hem från sjukhuset dagen efter händelsen. Hon hade bara svimmat för att hon hade tydligen stått upp för länge eller nått . Men nu mår hon bättre.
- Vad bra, om ni vill kanske jag och grabbarna kan ta en fika med er någon dag ?
- Aa visst.
- Bra, vad sägs om imorgon klockan elva vid Espresso house ?
- Visst!
- Bra, ses
- Ses.
•Mitt (Sofias) perspektiv•
Mimmi hade precis lagt på när både jag och Jenny sprang fram till henne.
-Vad sa han ? Skrek både jag och Jenny i mun på varandra.
-Lugna er. Jag ska berätta. Vi går till soffan. Sa Mimmi.
När vi alla hade satt oss i soffan berättade Mimmi att vi skulle få träffa alla killarna i the fooo imorgon klockan elva vid Espresso house.
Jag och Jenny satt med öppna munnar i typ 5 minuter innan vi äntligen förstod vad som skulle hända.
Min dröm har slagit in!!! Skrek jag.
Jag ska få träffa Omar!!! Skrek Jenny.
Jag längtar sååå mycket!!! Skrek Mimmi.
Jag måste gå upp och välja kläder! Skrek jag
Jag med! Skrek Mimmi och Jenny.
Vi sprang snabbt upp för trappan och in i varsitt rum. Jag tog fram en rosa magtröja, men ångrade mig genast. Jag vill ju inte att dom ska tycka att jag ät barnslig som har rosa kläder. Så istället valde jag en svart magtröja och en par jeansshorts.
•Mimmi's perspektiv•
Jag hade valt ut ett par ljusa jeans med håll i och en vit T-shirt med svart text på. Nu höll jag på med att välja ut vad jag skulle ha på mej för skor antingen ett par vita Converse eller ett par vita skor med ett silvrigt Nike märke på. Efter att jag hade funderat en stund bestämde jag mig för Nike skorna.
•Jenny's perspektiv•
Jag la fram en vit tajt tröja och ett par tajta svarta byxor på stolen i mitt rum. Och valde sedan ut en svart skinnjacka till det och ett par svarta skor. Jag hörde Mimmi ropa på mej så jag gick och kolla vad hon ville.
Kan inte vi gå och äta pizza på pizzerian nere vid hörnet innan vi ska lägga oss ?
Visst, jag går och frågar Sofia om hon vill med.
Jag gick in i Sofias rum och ser att hon har kastat ut massa kläder på golvet.
Men vad har hänt här då, det är ju kläder överallt!
Jag vill ju ha dom bästa kläderna på mig imorgon så jag har typ provat alla kläderna i hela garderoben och dom kläderna jag inte ville ha kasta jag på golvet. Men jag hittade tillslut en svart magtröja och ett par jeansshorts.
Ää...okej, men ska du med och äta pizza ?
Aa...gärna.
Bra, då går vi.
När vi hade kommit fram till pizzerian var klockan nio och. Vi hade precis valt ett bord att sitta vid när vi ser...

The fooo konsertenWhere stories live. Discover now