•Sofia's perspektiv•
När vi sätter oss vid ett bord ser vi Filip. Filip var min kille. Vi gjorde slut för att han började ett gymnasium i London. Han skulle flytta dit och vi var inte redo för ett långdistansförhållande så vi gjorde slut på grund av det. Efter ett tag hade vi alla valt varsin pizza så vi gick och beställde. Jag tog en Hawaii med kebabsås. Mimmi tog en Kebabpizza och Jenny en Vesuvio. Sedan gick vi och satte oss vid vårt bord igen. När Filip plötsligt kom fram till oss.
-Nemen tjenare!
-Heej...sa vi i kör.
-skulle jag kunna få prata med Sofia en stund ?
Vi satt och kolla på varandra innan jag svarade.
-Så klart.
Han gick ut genom dörren och jag fattade direkt vart vi skulle. När vi var ihop brukade jag och han ofta sitta på baksidan av pizzerian för det var inte så många som såg oss där. Och det var precis dit vi va påväg just nu. När vi kom fram satte vi oss på en stor stubbe som vi brukade sitta på.
-jag har försökt att få tag på dig jätte länge men du måste ha bytt nummer eller nått för när man ringer till dej så säger dom "numret är inte i bruk var vänlig kontrollera telefonnumret". Sa han.
- Ja, jag fick en ny mobil för någon månad sen.
- Aha...men jag har iallafall flyttat tillbaka hit nu och jag tänkte att vi kanske...kanske kunde göra ett nytt försök...?
•Jenny's perspektiv•
-En Hawaii med kebabsås och en kebabpizza? Sa en servitris
-Dom är våra svarade jag.
Servitrisen kom fram och lämnade pizzorna till oss. En stund senare kom han även ut med en Vesuvio.
Jag och Mimmi funderade en stund på om vi skulle äta upp pizzorna eller vänta på Sofia. Men vi valde att äta dom direkt!
-Undra var Sofia är, hon har varit borta i typ en halv timme. Vi kanske borde gå och kolla efter henne?
-Men ta de lugnt, hon kommer nog snart!
-Men hennes pizza blir ju kall!
-Okej, jag ringer henne då!
•Sofia's perspektiv•
"Ring, Ring"
-Hej, de är Sofia
-Heej, de är Mimmi. Var är du ? Och din pizza blir snart kall så du borde nog komma hit nu!
-okej, jag kommer snart! Hejdå
-Hejdå
Jag la på och kollade på Filip en stund innan jag svarade...
YOU ARE READING
The fooo konserten
RomanceSofia, Mimmi och Jenny går på en the fooo konsert, och det förändrade hela deras liv, om du vill veta hur får du sätta i gång och läsa