Kapitel 4

148 7 2
                                    

•Fortfarande Sofias perspektiv•

- Okej...vi blir ihop igen ett tag så får vi se hur de går.

-Bra!

-Aa...men jag måste nog gå in nu, innan dom lämnar mig här. Sa jag och skrattade.

-Haha! Men kan jag få ditt nya nummer ?

Jag gav honom min mobil och sa att han skulle lägga in hans nummer och han gav mig hans mobil och jag la in mitt nummer. Sedan gav jag tillbaka mobilen och fick min egen tillbaka.

Filip pussade mig på kinden och vi gick in till pizzerian hand i hand. Han satte sig vid hans kompisar och jag vid mina.

•Mimmi's perspektiv•

-Jasså, nu efter typ en timme kommer du ?! Jag trodde vi skulle äta pizza ihop och inte bara jag och Mimmi utan du också! Sa Jenny.

- Förlåt. Han frågade ifall att vi skulle bli ihop igen... Och jag svarade "ja". Sa Sofia.

- Så ni är alltså ihop nu ? Frågade jag.

- Ää...Aa, svarade Sofia.

Men ät upp din pizza nu så går vi hem sen. Då hinner vi ju hem till klockan elva också kan vi sova sen så det går fortare tills imorgon, när vi ska träffa the fooo. Sa Jenny.

Det blev precis som Jenny sa vi var hemma fem i elva och då borstade vi tänderna och sen gick vi in i våra rum och sov.

Jag vaknade redan klockan nio nästa morgon och då gick jag ner och duscha och sminka mig. När jag var färdig var klockan tio. Så jag gick upp och väckte Jenny och Sofia så att dom också skulle hinna att göra sig iordning. Jenny gick i på toan på övervåning medan Sofia gick in på toan på nedervåningen. Jenny var färdig när klockan var tjugo i elva och Sofia när klockan var kvart i elva. Så när Sofia var färdig åkte vi taxi in till espresso house. Vi såg inte killarna när vi kom dit men vi tog ett bord och satte oss. Typ fem minuter efter vi hade kommit kom Felix och Ogge in genom dörren och bakom dom kom Oscar och Omar. Oscar höll en tjej i handen, hon såg väldigt bekant ut. När hon fick syn på oss släppte hon Oscars hand och gick till oss medan dom andra killarna fortsatte att gå längst bak till ett bord längst in i hörnet. När tjejen kom närmare visste jag precis vem det va. Det var Lina!

The fooo konsertenDonde viven las historias. Descúbrelo ahora