Detay Ver Bana

24 10 10
                                    

Rumnok yaşam tanrıçasıydı. İnsanlara yaşam ve içinde bulunan gizemler için yardım eder, onları entelektüel olmaya iterdi. Ama bu bir seçim meselesi ve melekler sadece yol gösterici. Oysaki şu anda yaşamı vermek değil, almak için sorumlu bir sorunlu gibiydi.

"Ne demek, melek olmayacaksın!?Detay Ver Bana! "

Rumnok, bu sinirli çıkışa karşın, yine doksan dokuz keredir söylediği açıklamayı, açıklama sayarak sakince anlatıyordu.

"Bir ölümlüye aşık olmak, melekler aleminde büyük bir suçtur. Bizim görevlerimiz ve sorumluluklarımız var. Aşka ayrılan vakit, boşa harcanmış demektir."

"O zaman neden insanlar aşık olur?bizim yeterince aşk için kaybedecek zamanımız, ömrümüz yok mu sanki(?) Onlar o kısacık zamanlarına aşkı sığdırabilecek kadar güçlüyken neden biz yaşayamayalım?"

"Çünkü onların ömrü, onların sorumluluğuna yetecek kadardır. Tek yapmaları gereken: tanrıya ibadet etmek, dünyayı daha çok yaşanabilir bir yer haline getirmek için iyilik yolunda az biraz çaba harcamak. Oysa onların iyilik ve ya kötülük ayrımı bile bizim kontrolümüzde... "

" Hepsi değil. Tamamen değil. Biz onların iç ses dediği şeyleriz ama iç ses, sadece iç sesdir. Gerçek sesin, gücünün yanında çok sönük kalır. "

" Aaa yapma, Amakiir. Bu kadar aptal olma. Biz onların yol göstericisiyiz.
'Şu pastayı yesem mi acaba?
-Ama ya kilo alırsan?
Evet kiloo...
-Ama çok lezzetli?
Eveeet çok lezzetli' der ve yemeğe saldırır. Onlar bizim kontrolümüzde "

" Sen gerçekten çok kibirlisin! Bir kere böyle bir durumda, insan tadacağı yemek lezzeti ve alacağı kilonun onu nasıl etkileyeceği arasında bir seçim yapar. Sen sadece şıkları sunarsın, şıkları şıklayan ve sonucunu yaşayan insanlardır. "

Amakiir'in haklı olduğunu ve daha fazla kendini savunamayacağını bildiğinden bir süre haksız olmaktan doğan sinirini zapt etmeye çalıştı.

" Neyse ne.Beni alakadar etmez, ben bana söylenenleri sana iletmekle sorumluyum. İşlediğin bu suç yüzünden... "

" Ne suçu yaa..!"

"Kes sesini! Yeter!Bir insanı sevdiğin için insan olma cezasına çarptırıldın. Gerçi senin için çokta ceza sayılmaz yaa... Görevini yaptığın sürece, ruhun bu dünyadan ve öteki alemden silinmeyecektir."

"Aman ne büyük lütuf!"

"Seni bencil yaratık..."

Bunu adeta tıslarcasına söylemişti.

"... Bu sırf tek bir katmandan kovulmamış tek melek olduğun için sana sunulmuş bir lütuf."

"Neyse ne(!)"

Diyerek lafını ona geri satmayı başardı, Amakiir. Ve gooll!

"Ha unutmadan:İnsan olduğun için ayaklarından artık saflık tozu silinecek,yani artık uçamayacaksın. Bir de seninde her insan gibi yeme, içme, uyuma ihtiyaçların var. Ayrıca ölüm korkusuyla yüzleşirsen bana bir sinyal çak, seni zevk için izlemeye geleceğim. Son olarak görev süresi boyunca yanında bir melek bulunup sana yardımda bulunacak. Değerli vaktimi senle yeterince harcadım, kendine bir fedai seç. "

" Ne fedaisi bee? "

" Yardım edecek melek... "

Yaşananların şokunu atlatmaya çalışan Amakiir, dayanamayıp ağlamaya başladı. Hayat bir anda birine bahşedilip bir anda emanet edilmiş bir kalem gibi geri alınabiliyormuş. Bugün öğrenmiş olduk.

" Baksana Natiola. Burada birinin üzüntüsü, aşağılarda bir yerde birinin verim getireceğine inandığı ve mutlu olmasına sebep olan yağmurun kaynağı. Hayat birini kazandırıp ötekini kaybettiren ve sonra da tepeden bakıp 'Ha ha saniyelerinizi şekillendiren benim' diyen bir kumar oyunu gibi. "

Natiola, bu dram dolu sözlerin üzerine insanların anormal bulacağı şekilde kahkaha atmaya başladı.

" Hey! Anormal! Burada dram yaşatmaya çalışıyoruz. "

" İyi de boşa dram. Bir kere melekler istedikleri zaman ağlayabilirler... Yani burada birinin kederi, aşağıda birinin bereketi olmuyor. Burada birinin emeği aşağıda birinin bereketi oluyor."

Bunlar Natiola'yı kahkahalara boğarken Amakiiri biraz olsun tebessümletebilmişti.

" Hem bana baksana sen, Açıkgöz!Beni kandıramazsın. Gözlerimin içine bak, ben de bu numaraları yutacak göz var mı? İnsan olup o taş çocukla, taştan bir şatoda yaşamak istediğini biliyorum,ben!"

BİNGOO! En güzel kahkaha tek kişilik olmayandır :)

"Şşş elmas kız... Taş çocuk heykel oldu. Çözülmesine yardım etmek için yanına gitmeye ne dersin? "

" Hadi hemen gidelim! Aşkım beni bekliyor :) "

" Dur, dur, dur! Fedai? "

" Düşünmeye gerek var mı, sence? Amakiir'in fedaisi Natiola iş başına."

- Bu bölümü asker selamıyla kapatalım mı:) Bol bol yorum bekliyorum ona göre haa hazır eliniz değmişken oy ve eleştiri de yapabiliriz mesela:) çok şey mi istedim acaba? Ama yok yaa benim okurlarım şu kadarcık şeyi benden esirgemez :) size güvenim tam😉yeni bölümde görüşürüzzzz 😊-

Ölümün Arkasından Gelen-18Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin